טבוגו עקץ: "אני לא יהיר כמו ליילס", האמריקאי החולה בספק לשליחים

הספרינטר מבוטסואנה שניצח את ריצת ה-200 מטר התייחס ליריבו לאחר הריצה. ליילס שיתף: "גיליתי שאני חולה ביום שלישי וניסיתי לא להיכנס לפניקה". בהתאחדות האמריקאית הגיבו: "פעלנו לפי כל הפרוטוקולים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה ליילס גמור אחרי הריצה בפריז | צילום מסך

נואה ליילס כבר ראה את עצמו נכנס לרשימת הגדולים מכולם וזוכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות בספרינט בפריז 2024, אלא שדבר אחרד הוא לא לקח בחשבון, וזו מגיפת הקורונה שמפציעה במלוא תפארתה במשחקים האלה ופוגעת בלא מעט ספורטאים.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: שיא עולם אדיר לסידני מקלפלין ב-400 משוכות!
צפו: טבוגו ניצח ב-200 והדהים את ליילס, שרץ עם קורונה ופונה בכסא גלגלים
קריסת האימפריה: ג'מייקה לא עלתה לגמר השליחים 4X100 מטר

הספרינטר האמריקאי שניצח בריצת ה-100, היה אמור להיות הפייבוריט הברור במרחק הכפול, אולם כבר כשהופיע לחימום ולחדר ההצבות כשמסיכה על פניו ניתן היה להבין כי משהו לא כשורה: "התעוררתי מוקדם בסביבות 5 בבוקר ביום שלישי", סיפר ליילס ל-NBC: "ואתה יודע, פשוט הרגשתי נורא וידעתי שזה יותר מסתם כאב מה-100. בדקנו ולמרבה הצער, עלה שאני חיובי לקורונה".

עוד מספר האמריקאי: "המחשבה הראשונה שלי הייתה לא להיכנס לפאניקה וחשבתי שהייתי במצבים גרועים יותר, רצתי עם תנאים גרועים יותר. פשוט לקחנו את זה יום אחר יום וניסיתי פשוט להכניס כמה שיותר נוזלים לגוף והייתי בבידוד. אני בהחלט אומר שזה השפיע על הביצועים שלי, אבל מעולם לא הייתי יותר גאה בעצמי על כך שיכולתי להתחרות כאן, וזכיתי במדליית ארד, מקום שממנו במשחקים הקודמים התאכזבתי מאוד".

הסיבה ששיתף בנושא רק לאחר הריצה: "ניסינו לשמור את זה קרוב לחזה שלנו. הצוות הרפואי, המאמן שלי ואמא שלי ידעו. לא רצינו שכולם ייכנסו לפאניקה. רציתי להיות מסוגל להתחרות. רציתי להיות מסוגל לעשות את זה דיסקרטי ככל האפשר ואתה לא רוצה לספר למתחרים שלך שאתה חולה. למה שתיתן להם יתרון?"

גם התאחדות האתלטיקה האמריקאית פרסמה הודעה רשמית בנושא: "לאחר הבדיקה, USOPC ו-USATF פעלו במהירות בכל הפרוטוקולים הדרושים כדי לתעדף את בריאותו, רווחת הצוות שלנו ובטיחותם של מתחרים אחרים. המחויבות העיקרית שלנו היא להבטיח את שלומם של ספורטאי נבחרת ארה"ב תוך שמירה על זכותם להתחרות. לאחר הערכה רפואית מעמיקה, בחר נואה להתחרות. אנו מכבדים את החלטתו ונמשיך לעקוב מקרוב אחר מצבו".

לגבי השליחים, בהם הוא אמור להתחרות עם הנבחרת ולהיות מועמד לזהב, סיפר ליילס: "עוד לא החלטנו על השליחים. אני אדבר עם המאמנים ולמען האמת, אהיה מאוד כן ושקוף איתם, ואני אתן להם לקבל את ההחלטה. אני מאמין שלא משנה מה יקרה, הרביעייה שלנו יכולה להתמודד עם הכל. הם יותר ממסוגלים לצאת עם ניצחון ואפילו לשבור כמה שיאים שהם חושבים עליהם".

טבוגו מנצח עוקץ
עם כל הכבוד למחלה של ליילס, מתנות צריך לדעת גם לקחת, ומי שלקח בשתי ידיים את ההזדמנות היה לטסיל טבוגו מבוטסואנה, שניצח עם זמן נהדר של 19.46 שניות. טבוגו בן ה-21 לא חגג כמובן בצורה המוחצנת של ליילס, וגם ידע לעקוץ מעט את יריבו האמריקאי במסיבת העיתונאים לאחר הריצה.

כשנשאל על ידי העיתונאים האם לדעתו הוא כעת "הפנים" של הענף, הא ענה: "אני חושב שבשבילי, אני לא יכול להיות הפנים של האתלטיקה, כי אני לא יהיר או קולני כמו נואה. אני מאמין שנואה הוא הפנים של האתלטיקה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג