הקטע ה-16 בטור דה פראנס 2023 היה יוצא דופן. אחרי 15 קטעים של התגוששות כתף אל כתף בין טאדיי פוגצ'אר ליונאס וינגגור, בסופן הפער בין השניים עמד על 10 שניות לטובתו של הדני, הגיע אתמול (שלישי) הקטע נגד השעון וטרף את הקלפים. קשה היה לצפות את מה שהתרחש ב-22.4 הק"מ בין פאסי לקומבלו. היו שדיברו על יתרון קל לפוגצ'אר בקטע נג"ש מהסוג הזה, אולם וינגגור חשב אחרת, הקדים ב-1:38 דקות את יריבו והגדיל את הפער ל-1:48 דקות בדירוג הכללי.
לכתבות נוספות בנושא:
טור דה פראנס 2023, קטע 16: נוק אאוט אדיר של וינגגור לפוגצ'אר בקטע נגד השעון!
ברוכים הבאים למופע נגד השעון של יונאס וינגגור בטור דה פראנס! האזינו
איגוד האופניים העולמי קבע: טרנסג'נדריות לא יורשו עוד להשתתף במרוצי נשים
"הטור דה פראנס עוד לא נגמר", התעקש וינגגור בסיום הקטע, כשהוא מגניב חיוך קטן על פניו: "יש עוד הרבה שלבים קשים לפנינו, אנחנו חייבים להמשיך להילחם בימים הקרובים ואנחנו מצפים לזה". גם הדני יודע שמדובר בפער שיהיה מאוד קשה לסגור, אך אם יש מישהו שיכול לעשות את הבלתי האפשרי זה אלוף 2020 ו-2021. לכן, החגיגות מושהות כרגע במחנה של יומבו ויסמה.
הדני נשאל לגבי הודעה בקשר הקבוצתי במהלך הקטע בה נאמר לו שהיום הוא הולך להוכיח שהוא הרוכב הכי טוב בעולם והצטנע: "למען האמת, אני חושב שהיה רגע שהיה הרבה קהל אז לא שמעתי את זה, כשיש כל כך הרבה צופים קשה לשמוע מה נאמר בקשר. אבל כן שמעתי שהם הדריכו אותי היטב היום, אני רוצה להודות לקבוצה שלי, לדירקטורים, לכולם".
"הרגשתי נהדר היום, אני חושב שזה היה הקטע נגד השעון הכי טוב שעשיתי אי פעם, אני מאוד גאה במה שעשיתי היום ומאוד שמח על הניצחון, זה הניצחון הראשון שלי בקריירה בקטע נגד שעון בטור דה פראנס, אז אני מאוד מאוד שמח". האם הוא ידע בתוך תוכו שיש לו את היתרון על פוגצ'אר: "בכנות, לא. אני חושב שהיום אפילו הפתעתי את עצמי עם הנג"ש שעשיתי, לא ציפיתי שזה יהיה כזה טוב".
💛 RT & follow for the chance to win a Jonas Vingegaard signed Yellow Jersey with @SANTINI_SMS
💛 RT & follow pour tenter de gagner un Maillot Jaune dédicacé par Jonas Vingegaard avec @SANTINI_SMS #TDF2023 pic.twitter.com/HLKFkPW2TF
— Tour de France™ (@LeTour) July 18, 2023
עד כמה טוב זה היה? ובכן, מבחינת הפרש בין המקום הראשון לשני פר קילומטר, הביצוע של וינגגור היה השלישי בהיסטוריה של הגרנד טורים – 4.38 שניות לקילומטר. רק ז'אק אנקטיל רשם הישג טוב יותר בטור של 1961, עם הפרש של 5.33 שניות לקילומטר על אלברט בווה, ופדריקו בהאמנוטס עם 4.96 על ג'וזף פלנקארט ב-1962. בעידן המודרני, אף אחד לא התקרב לפער מרשים כל כך.
הדבר המדהים הוא שפוגצ'אר עצמו רכב מצוין, טוב בהרבה מכל שאר הרוכבים פרט לווינגגור. המהירות הממוצעת של פוגצ'אר לאורך הקטע הייתה 39.3 קמ"ש, 2 קמ"ש מהר יותר מכל רוכב אחר בקטע. אלא שהמהירות של הדני עמדה על 41.2 קמ"ש. עולם אחר.
ההלם במחנה של קבוצת UAE בסיום הורגש למרחוק. כלפי חוץ הם משדרים כי יילחמו עד הסוף, אך גם הם לא ציפו להופעה פנומנלית כזו מצד היריב הגדול שלהם. פוגצ'אר עצמו אמר בסיום: "זה לגמרי לא נגמר. במיוחד אם ירד גשם בקטע הבא, אז אני יכול להבטיח לכם שהולך להיות מעניין. זה לא קל להרוויח שתי דקות, אבל אנחנו ננסה".
This #TDF2023 isn't over yet – let's keep the focus👊 #UAETeamEmirates #WeAreUAE pic.twitter.com/USg1v7nuGH
— @UAE-TeamEmirates (@TeamEmiratesUAE) July 18, 2023
והם יתחילו ככל הנראה לנסות כבר היום, בקטע ה-17, שהוא "קטע המלכה", המגיע לנקודה הגבוהה ביותר השנה בטור, בקול דה לה לוז האכזרי. המסלול באורך ב-165.6 קילומטרים עם טיפוס מצטבר של 5,400 מטר. 600 המטרים האחרונים בשיפוע תלול של כ-11%. עוד קודם, יטפסו הרוכבים את ה-Col des Saises, שזהו טיפוס של 13.4 קילומטרים ב-5.1%. המסלול יורד לבופור ושוב חוזר לטפס הפעם ב-Cormet de Roselend, עלייה של 19.9 קילומטרים ב-6%.
זה בהחלט תוואי מתאים לבריחה מנצחת, וייתכן שהטקטיקה של UAE תהיה לנסות דווקא להכניס את אדם ייטס לבריחה שכזו, במטרה שיסייע לפוגצ'אר לאחר מכן בטיפוס האחרון, בו ניתן לעשות את ה"נזק" הגדול ביותר. שלושת הרוכבים הראשונים על הקו זוכים בבונוסי זמן של 10, 6 ו-4 שניות, בעוד ששלושת הרוכבים הראשונים ב-Col de la Loze מקבלים 8, 5 ו-2 שניות.