חצי מרתון פראג: 4 שיאי עולם לנשים בריצה אחת

ג'וסילין ג'פקוסגיי היתה הגיבורה הגדולה של סוף השבוע. לא רק שהיא האשה הראשונה שירדה מ-1:05 שעה בחצי מרתון, היא גם קבעה שיאי עולם גם ב-10, 15 ו-20 ק"מ בדרך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בדרך כלל שיאי עולם בחצי מרתון זוכים לפחות חשיפה לעומת השיאים במרחק המלא, מה גם שהם קורים בתדירות גבוהה יותר לפחות אצל הנשים. מה שכן, ג'וסילין ג'פקוסגיי הקנייתית בהחלט כיכבה בסוף השבוע בכותרות של אתרי הספורט. לא רק שהיא שברה את השיא העולמי בחצי מרתון, היא גם שיפרה 4 שיאי עולם בריצות כביש וכל זה בריצה אחת.

נתחיל בזה שבחצי מרתון פראג שהתקיים בשבת בצ'כיה, ג'פקוסגיי הפכה לאשה הראשונה שירדה מזמן של 1:05 שעה בריצת חצי מרתון. הרצה בת ה-23 ניצחה בזמן של 1:04:52 שעה ושיפרה ב-14 שניות את השיא שקבעה לפני פחות משלושה חודשים בת ארצה פרס קפצ'ירצ'יר באיחוד האמירויות.

תוך כדי הריצה הזאת בפראג, ג'פקוסגיי שברה שיאים עולמיים בשלושה מרחקים נוספים. קודם כל בריצת כביש ל-10 קילומטרים אחרי שעצרה את השעון ב-30:05 דקות (שיפור של 17 שניות לשיאה של פולה רדקליף משנת 2003), בהמשך שיפרה את שיא העולם ב-15 קילומטרים עם 45:37 דק' (שיפור של 37 שניות לשיא של פלורנס קיפלאגאט) ולקראת סיום דרכה על השטיח של 20 הקילומטרים בזמן של 1:01:25 שעה (שיפור של 15 שניות לשיא של קפצ'ירצ'יר במהלך שיא העולם הקודם בחצי מרתון).

ג'פקוסגיי, שזו היתה ריצת חצי המרתון החמישית שלה בקריירה אמרה בסיום: "בסך הכל רציתי לשפר את השיא שלי וזו היתה הפתעה גדולה, לא בניתי על שיא העולם אבל התנאים היו ממש טובים".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג