שישה מקצים שאסור לפספס בגמר ליגת היהלום בסוף השבוע

יומיים של חגיגת אתלטיקה בבריסל: מונדו דופלנטיס ינסה שוב לשבור את שיא העולם במוט, קרב הענקים ב-1,500 יגיע לסיבוב נוסף, הספרינט הנשי שוב במוקד, וגם טבוגו, וואניוני, צ'בט וקיפייגון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אינגבריגטסן ונוגוס. שוב נפגשים | צילום: Zenfolio - Erki Pictures, wikimedia

עונת האתלטיקה עומדת להגיע לסיומה בסוף השבוע, עם גמר ליגת היהלום, שייערך בבריסל בשישי ובשבת, עם שלל מדליסטים אולימפיים בריצות ובמקצועות השדה, שינסו לסחוט את הלימון עד תומו ולנעול את העונה בטעם טוב, ואולי אפילו עם שיאי עולם חדשים.

לכתבות נוספות בנושא:
מקלכלין לקראת ליגת היהלום: "רוצה לסיים את העונה בסטייל עם שני שיאים אישיים"
אינגבריגטסן שוב הפסיד ב-1,500, טבוגו ניצח במאית והיסטוריה לגרנט הולוואי
צפו: דופלנטיס ניצח את וורהולם בריצת 100 מ' בלתי נשכחת

פרט לשיאנית העולם ב-400 משוכות סידני מקלכלין, שמתחרה מחוץ לתחרות אחרי סאגה ארוכה, ותבחן את יכולתה ב-400 (בשישי) וב-200 (בשבת), יהיו עוד שלל מקצים מרתקים. בחרנו מהם שישה (שלושה מיום שישי ושלושה משבת), שאסור לפספס וישאירו אתכם דבוקים למסך.

קפיצה במוט גברים (שישי, 20:45)
כל הזדמנות לראות את מונדו דופלנטיס קופץ היא הזדמנות שאסור לפספס, ואחרי שגבר על קארסטן וורהולם גם בריצת ה-100, השוודי בוודאי ירצה לנעול את העונה בסטייל עם עוד שיא עולם, אחרי ששבר אותו כבר שלוש פעמים השנה. סאם קנדריקס האמריקאי ועמנואל קראליס היווני ינסו לחבור למונדו ולרשום בפעם השנייה בהיסטוריה תחרות בה כל שלושת הראשונים עוברים שישה מטרים ומעלה.

מונדו דופלנטיס | צילום: Frankie Fouganthin, Wikimedia

100 מטר נשים (שישי, 22:01)
קרב נוסף בספרינט הנשי בין האלופה האולימפית ג'וליאן אלפרד מסנט לוסיה לסגניתה האמריקאית שקארי ריצ'רדסון. בשבוע שעבר בציריך שקארי הייתה זו שניצחה, והרבה יוקרה תהיה על הכף בבריסל. גם דינה אשר סמית' הבריטית ומארי-ז'וזה טה לו מחוף השנהב ינסו לאיים על שתי הפייבוריטיות.

1,500 מטר גברים (שישי, 22:29)
כמו בכל התחרויות לאחרונה, גם הפעם ריצת ה-1,500 תהיה אחד מרגעי של המפגש. יקוב אינגבריגטסן יגיע שוב בניסיון להתמודד עם "האורות" המורים על שיא העולם, כאשר מולו האלוף האולימפי קול הוקר, יארד נוגוס שניצח אותו בתחרות האחרונה בציריך. אלוף העולם ג'וש קר ויתר על התחרות, אך גם בלעדיו צפויה ריצה מרתקת ופתוחה לחלוטין בין שלושת הבכירים.

יקוב אינגבריגטסן בליגת היהלום | צילום: Shutterstock

200 מטר גברים (שבת, 22:07)
לטסיל טבוגו פשוט לוהט מאז המשחקים האולימפיים, ונראה בלתי מנוצח. אז נואה ליילס אמנם לא יגיע לנסות לאתגר את העובדה הזו, אך חבריו לנבחרת פרד קרלי, קני בנדרק ואריון נייטון דווקא כן. הבוטסואני מסתמן ככוכב האמיתי של הספרינט בחודשים האחרונים וניצחון בגמר ליגת היהלום בהחלט יבסס את הקביעה הזו, גם אם הוא לא נכנס לאצטדיון בכל פעם ברעש וצלצולים.

5,000 מטר נשים (שבת, 22:18)
אחרי שאיימה על שיא העולם בשבוע שעבר ו"הסתפקה" בתוצאת השנה, ביאטריס צ'בט הקנייתית תגיע נחושה לנסות פעם נוספת, ואולי בעזרת הקצב שיובילו האורות לצד המסלול תצליח סוף סוף לעשות זאת, או לכל הפחות להתקרב ל-14 דקות. האלופה האולימפית במרחק זה, פיית' קיפייגון, ויתרה על הריצה הארוכה ותתמקד ב-1,500, בו היא מחזיקה בשיא העולם וייערך כחצי שעה לפני ה-5,000.

ביאטריס צ'בט | צילום: טוויטר

800 מטר גברים (שבת, 22:40)
האם הפעם זה סוף סוף יקרה ושיאו האיכותי של דויד רודישה מ-2012 יישבר? האלוף האולימפי עמנואל וואניוני עלה למקום השני בהיסטוריה בלוזאן בחודש שעבר עם 1:41.11 דקות, רק שתי עשיריות מהשיא. הקנייתי הפסיד בתחרות האחרונה למרקו ארופ הקנדי, שבעצמו עלה העונה למקום הרביעי בכל הזמנים, רק תשע מאיות מזמנו של וואניוני. העייפות של השניים ודאי תשפיע וסיכוי סביר שלא נראה שיא עולם – אך קרב ענקים בהחלט כן, אליו אפשר לצרף גם את ג'מאל סאדג'טי האלג'יראי וגבריאל טואל הצרפתי, ששניהם ירדו מ-1:42 דקות השנה.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג