חם מהרגיל לעונה: תחזית המדליות המלאה למשחי הגברים בפריז

קרב הפסגה המשולש ב-1500, סגנונות האימון השונים בתכלית בין שניים מהספרינטרים הטובים בעולם ומשחה השליחים בו ינסו האמריקאים לשמור על מסורת בת שישה עשורים. גיא אילון ממשיך לנתח ולנחש את התוצאות בכל המקצים במשחקים האולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילב דרסל שוחה פרפר | צילום: JD Lasica, Wikimedia

ממשיכים לספור את הדקות עד פריז 2024, וליתר דיוק, עד הקפיצה הראשונה לבריכה. לפניכם התחזית להמשך השבוע במשחי הגברים – בחלק ב' של הכתבה. לחלק הראשון, שסוקר את ימי הפתיחה בבריכה, לחצו כאן.

לכתבות נוספות בנושא:
הכוכבים והכוכבות של הבריכה: השחיינים המעניינים ביותר בפריז
והרי התחזית למשחי הנשים: בבריכה יהיה סוער, מהיר ומרגש
גזרו ושמרו: תחרויות השחייה בפריז 2024 – הזווית הישראלית

200 גב
היום החמישי של תחרויות הבריכה בפריז 2024 יפתח עם משחה 200 גב, בו ינסה אלוף העולם מהשנה שעברה, ההונגרי היוברט קוש, להוכיח את עליונותו מול ראיין מרפי הוותיק והספרדי הוגו גונסאלס, אלוף העולם הנוכחי ויריב האימונים של מרפי – וכך גם המדורג הרביעי קיטון ג'ונס, ארבעתם עם תוצאות כניסה של 1:54. חצי הגמר במשחה צפוי להיסגר מהר מ-1:56, תוצאת הכניסה של לוקאס מרטנס שמדורג 13 – ואילו הגמר ייסגר סביב 1:55.2. להערכתי קוש ומרפי ילחמו על המקום הראשון ושניהם ירדו מתחת ל-1:54, כאשר להערכתי קוש ייצא כשידו על העליונה ובמקום השלישי יסיים גונסאלס.

50 חופשי
ביום השישי נראה את הספרינטרים פותחים את היום עם ה-50 חופשי, בו נראה קאמבק כפול של שניים מהמועמדים למדליות, שתוכניות האימון שלהם שונות לחלוטין: קמרון מקאבוי מאוסטרליה ששינה את שיטת האימון שלו מקצה לקצה ושוחה לאחרונה פחות מ-3 ק"מ בשבוע, לעומתו קיילב דרסל ששוחה עד 60 ק"מ בשבוע, לצידם של קייטי לדקי ובובי פינק.

חצי הגמר ייסגר סביב 21.6 ואני מקווה שנראה את מירון חירותי נכנס לחצי הגמר עם שיא ישראלי חדש, לאחר ששיפר את המרכיבים הטכניים של השחייה שלו (זינוק, תת מימי, מעבר לשחייה וסיומת) – וגם יודע לשחות מהר יותר ככל שהתחרות מתקדמת. הגמר להערכתי ייסגר סביב 21.4 ובו נראה את ארבעת המועמדים למדליות נאבקים זה בזה: מקאבוי, בן פראוד הבריטי, ולדיסלב בוכוב האוקראיני ודרסל. ההימור שלי הוא ששלושת הוותיקים יעמדו על הדוכן בסדר הזה, מקאבוי ראשון עם שיא אוסטרלי חדש ויהיה השלישי בהיסטוריה שיורד מ-21 שניות, פראוד שני ודרסל שלישי.

קמרון מקאבוי | צילום: Oleg Bkhambri, Wikimedia

200 מעורב אישי
ליאון מרשאן יחזור לבריכה למשחה ה-200 מעורב אישי, אחרי היומיים העמוסים שלו (בהנחה שישחה את משחי הפרפר והחזה), להתמודד מול שון וואנג הסיני שמדורג ראשון, שני האמריקאים קרסון פוסטר ושיין קאסאס, וסקוט דאנקן הבריטי. חצי הגמר ייסגר סביב 1:57.1, שלהערכתי יאפשר לרון פולונסקי להיכנס לטופ 10 עם זמן מהיר משיאו הישראלי, אותו קבע לפני חודש כשלא היה 100% כשיר למשחה. משחה הגמר לעומת זאת יצריך תוצאה מהירה מ-1:56 ורון בהחלט יכול להיות שם. מרשאן ינצל את העובדה שיוכל לשחות לאט יחסית עבורו את המוקדמות, ואפילו את חצי הגמר, וכך יגיע לגמר במוכנות מלאה וינצח אותו לעיני הקהל הביתי. שני יגיע וואנג ושלישי קרסון.

לאון מרשאן ובוב באומן | צילום: Swimswam

100 פרפר
היום השביעי ייפתח ב-100 פרפר, ושם אם הכל יילך לפי התוכנית, נראה את תומר פרנקל וגל כהן גרומי עולים לחצי הגמר – ולפחות אחד מהם עולה לגמר. חצי הגמר ייסגר סביב ה-51 והגמר ייסגר על 50.7 – ובו נצפה בכמה משחייני הפרפר הטובים בהיסטוריה. להערכתי דרסל יזכה במדליית הזהב, מילאק בכסף וג'וש ליאנדו הקנדי בארד, כאשר שלושתם צפויים לשחות מתחת ל-50 שניות. צפו להפתעות מכיוונם של מקסים גרוסה הצרפתי, מת'יו טמפל האוסטרלי ונואה פונטי משוויץ, שכל אחד מהם יכול לסיים על הפודיום.

קריסטוף מילאק | צילום: Shutterstock

1500 חופשי
היום השמיני יציג את שחייני המרחקים ב-1500 חופשי, שמתוכם עשרה ישחו גם את המשחה לעשרה קילומטרים ב-9.8. באחד מהמשחים המהירים בהיסטוריה, הגמר צפוי להיסגר מהר מ-14:41, שזו תוצאה שהייתה שווה מקום שלישי בטוקיו (14:40.91) ובריו (14:40.86). עם שלושה שחיינים מתחת ל-14:35 בשנה האחרונה, משחה זה מבטיח להיות אחד המעניינים ביותר.

שלושת הראשונים, בובי פינק האמריקאי, אלוף העולם מהשנה שעברה, דניאל וויפן האירי אלוף העולם השנה ופלוריאן וולברוק הגרמני עטור מדליות בינלאומיות ואולימפיות מ-800 ועד 10 ק"מ, באים כולם מצד הסבולת של המשחה, לעומת סם שורט שמדורג רביעי, אך בעל מהירות טבעית טובה משלהם. להערכתי, אנו נראה את שורט פותח בעוצמה, סביר להניח בצוותא עם גריגוריו פלטיניירי האיטלקי המעוטר, על מנת לברוח לשחיינים בעלי הסיומת החזקה.

בסופו של דבר אני מעריך שפינק ינצח עם פתיחה מעט מהירה מזו שהכתירה אותו בתור אלוף עולם (בזמן של 14:31.59), אך זה יעלה לו בתוצאה מעט איטית יותר. שני יסיים וויפן מאירלנד לא הרחק מאחוריו, ועל המקום השלישי יהיה קרב עיקש בין שורט לבין וולברוק, שבו אני מעריך ששורט יפתיע ויעלה על הפודיום. הפתעה צפויה מכיוון טורקיה, אותה ייצג קוזיי טונצלי הצעיר בן ה-16 שרק בתחילת החודש קבע שיא עולם לנוער 14:41.89 באליפות אירופה לנוער.

פלוריאן וולברוק |
צילום: Wikimedia

שליחים מעורב 4X100
את משחי הגברים ינעל משחה השליחים מעורב, שבו סין תאיים על הבכורה של ארה"ב שעד כה זכתה בזהב בכל המשחקים בהם השתתפה משנת 1960, כאשר בהיעדר האמריקאים במוסקבה 1980 ניצחה אוסטרליה. בגב שתי הנבחרות שוות, בחזה יש יתרון לסין של קצת יותר משנייה, יתרון זה מתקזז בפרפר בו היתרון לארה"ב בדיוק באותו פער – ובחתירה יתרון קטן של כ-20 מאיות לסין. אבל, וזהו אבל ענק, ארה"ב לא תוותר בקלות על הרצף שלה ועל הבכורה בטבלת המדליות של הגברים והכללי. ההימור שלי הוא שארה"ב תנצח בזכות חזה מהיר במיוחד של ניק פינק ופרפר מצוין של קיילב דרסל, שניה תגיע סין ועל המקום השלישי יהיה קרב אדיר בין אוסטרליה לצרפת, כאשר ככל הנראה הנבחרת המקומית תקדים בזכות הגב והחזה בהם היא מהירה יותר.

טבלת המדליות כולל משחי השליחים

הרשמות תחזית
מדינה זהב כסף ארד זהב כסף ארד
ארה"ב 3 4 5 5 4 4
אוסטרליה 3 2 2 3 1 4
קנדה 1 1
סין 4 2 1 2 4 1
יפן 2 2
בריטניה 1 2 1 3 1
איטליה 1 1 1
רומניה 1 1 1 1
הונגריה 1 1 1 2
צרפת 2 2 3 1
גרמניה 1 1 2 1 1
אירלנד 1 1 1 1
ספרד 1 1
שוויץ 1
אוקראינה 1


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג