חילוף חומרים – יש קשר להרזיה?

חילוף חומרים - כולנו שמענו את צמד המילים הללו כמה וכמה פעמים,ואנחנו מגיבים לצמד המילים - חילוף חומרים, לפעמים כמו שאנחנו מגיבים למילה אחמדיניג’אד. מפחיד,מאיים, צריך לעשות איתו משהו, אבל אנחנו לא יודעים הכל עליו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חילוף חומרים – כולנו שמענו את צמד המילים הללו כמה וכמה פעמים,ואנחנו מגיבים לצמד המילים – חילוף חומרים, לפעמים כמו שאנחנו מגיבים למילה אחמדיניג'אד. מפחיד,מאיים, צריך לעשות איתו משהו, אבל אנחנו לא יודעים הכל עליו

מאת:ג'ניה רומסקי


יש הרבה תהיות וטעויות בנוגע לחילוף החומרים,האם הוא אחראי על ירידה במשקל,האם ניתן לשפר אותו והמחשבה המהותית ביותר היא שכמות מרובה של ביקורים בשירותים זו אינדיקציה לקצב חילוף החומרים – כל זאת במאמר הבא.

חילוף חומרים – מהו?
בגוף שלנו מתרחשים שני תהליכים בו זמנית, כניסה של אנרגיה(קלוריות) וניצולם לתהליכים ותחזוק הגוף,ואגירת אנרגיה בתאי השומן "למצבי חירום",כאשר לגוף תסתיים האנרגיה הזמינה ,הוא ישתמש באנרגיה שאגר במאגרי השומן וכך יציל את עצמו, או לפחות ידחה את הקץ.

אילו פרמטרים משפיעים על קצב חילוף החומרים?
העיקריים שבהם הם:

1. כמות מסת השריר
ככל שמסת השריר גבוהה יותר כך גם קצב חילוף החומרים גדל.ולהפך ככל שאחוז השומן גבוה יותר ומסת השריר קטנה יותר,כך קצב חילוף החומרים קטן.

2. דיאטה/כמות קלוריות
בכל תהליך של ירידה במשקל קצב חילוף החומרים יורד אוטומטית, אם תרצי או לא. זה קורה מהסיבה הפשוטה שהגוף שלנו מקבל פחות קלוריות מה שאומר שנכנסת פחות אנרגיה לתאים. בכל תהליך של ירידה במשקל אנו נראה בדרך כלל האטה בקצב חילוף החומרים בין 15%-10% .

3. הורמונים כאלו ואחרים
במידה ויש לך בעיות בפעילות בלוטת התריס,בעיות עם האינסולין ו/או קורטיזול – קצב חילוף החומרים שלך ירד ולפעמים ירד בצורה מאוד משמעותית.

4. שינוי הנתונים האישיים
עם השנים ישנה האטה בקצב חילוף החומרים שלנו. חשוב מאוד לא להזדקן, או לפחות אם רצה הגורל ואת כן מזדקנת,יש לשמור על אורח חיים בריא שכולל תזונה נכונה ואימוני משקולות. מצד אחד אין לנו ברירה אלא להזדקן,מצד שני ניתן להילחם בהעלאת קצב חילוף החומרים, ובכך לשמור על איזון מסוים.

איך תדעי מה קצב חילוף החומרים בגופך?
קצב חילוף חומרים בסיסי מגדיר מהי כמות הקלוריות (אנרגיה) הדרושה על מנת לתחזק את התהליכים הבסיסים אשר מתרחשים בגופנו. עיכול,נשימה,פעילות הלב והכליות,המוח ועוד פעולות רבות דורשות אנרגיה. קחו לדוגמא את השינה היקרה שלנו – במצב שינה אנו מבזבזים לא מעט קלוריות כלל וכלל מהסיבה שהמערכות בגופנו עובדות.

אז את בטח שואלת איך את מחשבת מהו מספר הקלוריות שהגוף שלך זקוק על מנת לתחזק את המערכות והפעלות הבסיסיות שלו, פשוט מאוד. יש נוסחאות רבות,יש מדויקות יותר ומדויקות פחות -אף אחת מהן אינה מדויקת לגמרי. הנוסחה משתנה
מגברים לנשים.

צילום: Thinkstock

11.9.2012


ג'ניה רומסקי- מאמן כושר אישי ומאמן מנטלי בשיטת Nlp, מומחה להרזיה וכושר לנשים
אתר אינטרנט :
Www.slimfitstudio.co.il



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג