חדשות טובות: שיפור באיכות המים בנהר הסן לקראת המשחקים האולימפיים

עיריית פריז מצהירה כי במשך ארבעה ימים רצופים תוצאות בדיקות המים היו תקינות ברמה שמאפשרת שחייה בנהר, זאת הודות למזג אוויר שמשי ונטול גשם. תחרויות השחייה במים פתוחים והטריאתלון במשחקים האולימפיים ייערכו כסדרן?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נהר הסן לצד מגדל אייפל | צילום: Shutterstock

לאחר שלושה שבועות בלבד לפתיחת אולימפיאדת פריז, נראה כי איכות המים בנהר הסיין השתפרה סוף סוף, כאשר החיידקים הרעילים יורדים לגבולות מקובלים, אמר משרד ראש עיריית פריז בהצהרה ביום חמישי, תוך ציון תוצאות הבדיקה. הסיין אמור לשמש לשלב השחייה של הטריאתלון, כמו גם לשחייה במים פתוחים במהלך המשחקים.

לכתבות נוספות בנושא:
לא מפחדים ממדוזות: איך נדע להתגבר עליהן בים ואיך נטפל במקרה של צריבה
מספר שיא של 20 שחיינים ושחייניות ייצגו את ישראל בפריז
הגיעו מים עד נפש

חדשות טובות לשחייני המים הפתוחים והטריאתלטים האולימפיים. לפי בדיקות עדכניות שתוצאותיהן פורסמו אתמול (חמישי) איכות המים בנהר הסן בפריז השתפרה עד לרמות שמאפשרות שחייה בו. זאת, שלושה שבועות בלבד לפני תחילת המשחקים האולימפיים, כאשר הנהר כידוע אמור לארח את התחרויות.

מתן רודיטי. קצת חדשות טובות | צילום: יניב כהן, איגוד השחייה

תוצאות שפורסמו על ידי לשכת ראש עיריית פריז הראו כי רמות חיידקי ה-E.Coli בגשר אלכסנדר השלישי, הנקודה ממנה אמורות לצאת תחרויות השחייה במים פתוחים במרכז פריז, ירדו לגבולות המקובלים במשך ארבעה ימים ברציפות, זאת בעקבות מזג אוויר חם ושטוף שמש בבירת צרפת.

"התפתחות חיובית זו היא תולדה של חזרת השמש והחום, כמו גם ההשפעות של העבודה שנעשתה כחלק מהאסטרטגיה לשיפור איכות מי הסן", נאמר בהצהרה מלשכת ראש העיר.

רק כשבוע לפני כן, רמות ה-E.Coli – חיידק המעיד על נוכחות של חומר צואתי – היו מעל הגבולות העליונים שבהם השחייה מותרת לפי התאחדות השחייה והתאחדות הטריאתלון העולמית. בשלב מסוים, רמות ה-E.Coli היו פי 10 מהגבול העליון המותר, כאשר גשם חזק במהלך החודשיים הקודמים הוביל לחשש אמיתי לקיומן של התחרויות באתר זה.

שחר שגיב. לא יזדקק לדואתלון? | צילום: פרטי

הקריאות של חיידקי אנטרוקוק בשבוע שעבר – מדידת מפתח שנייה לאיכות המים – השתפרו גם הן באופן ניכר והיו במסגרת הגבולות המקובלים.

הסן אמור לשמש כאתר למקצה השחייה של הטריאתלון ב-30-31 ביולי וב-5 באוגוסט, כמו גם בשחייה במים הפתוחים ב-8-9 באוגוסט. החשש האמיתי הוא שכמה ימים גשומים, אפילו ללא סערות יוצאות דופן, עלולים שוב להשפיע על איכות המים ולהעמיד את התחרויות בסכנה. הצרפתים מתעקשים שלא לדאוג לתכנית ב' במקרה כזה ולדבריהם במצב הגרוע ביותר התחרויות יכולות להידחות ביום או יומיים, כאשר בטריאתלון אפשר לקיים דואתלון במקרה הצורך.

אתר תחרויות המים הפתוחים בפריז | צילום: פרטי

כזכור, הרשויות הצרפתיות הוציאו כ-1.4 מיליארד יורו בשנים האחרונות בניסיון לנקות את הנהר על ידי שיפור מערכת הביוב בפריז, כמו גם בניית מתקני הטפלה וניקוי. המחויבות העמוקה (והיקרה) של המארגנים לנושא זה היא שגורמת להם להיות מחויבים לתכנית ולא לדאוג לחלופות, כאשר נראה שכעת עליהם להתפלל שלא ירדו גשמים בימים שלפני המשחקים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג