זהב אישי אחרון לפלפס, זהב ושיא עולם לפרנקלין, מנאדו מהיר מכולם

שוב פלפס מלך הבריכה, פרנקלין ממשיכה לככב וב- 100 מטרים חופשי הוטלה פצצה. הערב הלפני אחרון בבריכה ומה צפוי באחרון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שוב פלפס מלך הבריכה, פרנקלין ממשיכה לככב וב- 100 מטרים חופשי הוטלה פצצה. הערב הלפני אחרון בבריכה ומה צפוי באחרון

מאת:חגי אשלגי





לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן

צילומים gettyimages


100
מטרים פרפר גברים

מייקל פלפס שחה משמעותית פחות מהר מאשר בחצי הגמר ביום הקודם, אבל זה הספיק. פלפס הסתובב שביעי בחצי הדרך, אבל הבריכה השנייה שלו הייתה ברמה שרק הוא יודע לייצר. צ'אד לה-קלוס הדרום אפריקאי הסתובב אחרון, וגם הוא רדף בבריכה השנייה, עד המקום השני ומדליית הכסף בזמן זהה לרוסי הוותיק יבגני קורוטישקין.

אבל בימים אלו המימד שמעניין אצל מייקל פלפס הוא כבר לא השחייה, אלא ההיסטוריה. פלפס עלה לדוכן לקבל מדליית זהב אולימפית אישית בפעם האחרונה (אם נאמין להצהרות הפרישה שלו). האיש ששוחה כבר 20 שנה והצליח לשלוט בכל משחה בו השתתף, האיש שמחזיק 21 מדליות אולימפיות, מהן 17 מוזהבות, ייפרד מעולם השחייה במוצאי שבת. וכך נכתוב הערב בפעם האחרונה את המלים הבאות על מייקל פלפס הגדול.

מייקל פלפס (ארה"ב) זהב – 51.21 שניות; יבגני קורוטישקין (רוסיה) וצ'אד לה קלוס (דרום אפריקה) כסף – 51.44  שניות.

200 מטרים גב נשים


המופע של מיסי פרנקלין קצר עוד זהב ושיא עולם. פרנקלין הגיעה מוכנה בעליל לזינוק ממסלול 4. היא פתחה על קצב שיא עולם, וסיימה בקצב שיא עולם. מרבית הדרך, שחתה פרנקלין לבדה, הרחק מלפנים. הנשים אחריה שחו את המשחה שלהן, הגבירו, נחלשו, אבל לא התקרבו לצעירה האמריקאית.

בסופו של דבר, אנסטסיה זואבה הרוסייה סיימה שנייה, ואליזבת' ביזל האמריקאית, מדליסטית הכסף ב-400 מטרים מעורב אישי, סיימה שלישית. קירסטי קובנטרי, האלופה במשחה זה בשתי האולימפיאדות האחרונות, סיימה במקום השישי.

למרות שבמשחי החתירה האישיים לא הצליחה פרנקלין לקטוף אף מדליה, הזהב במשחה ה-200 מטרים גב הוא זהב אולימפי אישי שני שלה (במשחי הגב) בלונדון, שמתלווה לעוד מדליית זהב אחת ומדליית ארד אחת במשחי השליחים עד כה (עם צפי לזהב נוסף בשליחות מעורב מחר). עד כה ארבע מדליות (שלוש מהן מוזהבות) בשישה משחים.

מיסי פרנקלין (ארה"ב) זהב – 2:04.06 דקות (שיא עולם); אנסטסיה זואבה (רוסיה) כסף – 2:05.92 דקות; אליזבת' ביזל (ארה"ב) ארד – 2:06.55 דקות.

50 מטרים חתירה גברים
ההתמקצעות אצל הגברים במשחי החתירה הפכה להיות כל-כך ספציפית, עד שרק שחיין אחד ששחה בגמר ה-100 מטרים חתירה שחה גם בגמר ה-50 מטרים (סזאר סיילו). כך גם ב-100 לעומת ה-200 מטרים חתירה (יאניק אנייל הצרפתי היה היחיד שהשתתף בגמר בשני המשחים).

מראש היה ברור שבגמר כל-כך צמוד ללא מוביל בולט, הכל יכול לקרות. פלורן מנאדו הצרפתי בן ה-20, אחיה הצעיר של השחיינית לור מנאדו, זינק מצוין, נתן מקטע תת מימי אדיר ופרץ חזק במסלול 7 במהירות שכמותה טרם שחה. אף שחיין לא הרים את הראש לנשום כל המשחה, אבל מנאדו היה זה שזכה לנשום ראשון כשנגע בקיר. קאלן ג'ונס האמריקאי והאלוף האולימפי מבייג'ינג, סזאר סיילו הברזילאי, ששחו אחד ליד השני, נאלצו להסתפק בכסף ובארד.

פלורן מנאדו (צרפת) זהב – 21.34 שניות; קאלן ג'ונס (ארה"ב) כסף – 21.54 שניות; סזאר סיילו (ברזיל) ארד – 21.59 שניות.

800 מטרים חתירה נשים
קייטי לדקי האמריקאית בת ה-15 עלתה לגמר עם התוצאה השלישית בטיבה. בגילה הרך של לדקי, עדיין משתפרים משבוע לשבוע ומיום ליום. לדקי פתחה את המשחה בקצב שיא עולם, והחזיקה אותו כמעט עד הסוף. בכל רגע יכולה הייתה הילדה להישבר, אבל זה לא קרה. עבור ארה"ב, נראה שבדיוק בזמן שג'נט אוואנס האגדית ניסתה לעשות קאמבק, נמצאה יורשת שלה. כך, מבלי משים ומבלי ידיעה מוקדמת, עבר מקל המשחים הארוכים מדור לדור במבחנים האולימפיים של ארה"ב לפני שישה שבועות בנברסקה.

האלופה האולימפית המכהנת, בקי אדלינגטון, שחתה ליד לדקי מצד אחד וליד לוטה פרייס הדנית מצד שני, ונלחצה לראות את לדקי בורחת. אדלינגטון הפסיקה לשחות את המשחה המתוכנן שלה, והתחילה במקום זאת לרדוף אחרי לדקי. זה גבה מחיר, ודווקא אדלינגטון הייתה זו שהתעייפה.

שני מסלולים הצדה, מיריאה בלמונטה דווקא כן שחתה את המשחה שלה. היא פתחה לאט יותר משלוש הראשונות, והייתה כבר בפיגור של 4 שניות בחצי הדרך. אבל משלב זה, בלמונטה כבר לא איבדה זמן ללדקי, וצמצמה מאד על אדלינגטון.

150 מטרים לסיום עקפה בלמונטה את אדלינגטון לבלי שוב. בערך באותו שלב, איבדה לדקי את קצב שיא העולם (לבסוף, פיגרה אחריו בחצי שנייה), ונותרה עם שיא אמריקאי בלבד. לוטה פרייס נחלשה וסיימה חמישית.

קייטי לדקי (ארה"ב) זהב – 8:14.63 דקות (שיא ארה"ב); מיריאה בלמונטה (ספרד) כסף – 8:18.76 דקות; בקי אדלינגטון (בריטניה) ארד – 8:20.32 דקות.

50 מטרים חתירה נשים

כפי שהיה במשחה ל-100 מטרים חתירה, רנומי קרומווידיויו שוב נראית רמה אחת מעל כולן והזהב הוא שלה כדי להפסיד. הקרב על מדליית הכסף פתוח לחלוטין, כאשר גם תרז אלסהמר השבדית, שנפצעה בשבועות האחרונים, הצליחה להעפיל לגמר.

1,500 מטרים חתירה גברים
סון יאנג הסיני נראה כמעט בלתי ניתן להכנעה. הוא עלה מהמוקדמות ראשון עם 14:43 דקות (ממוצע של פחות מ-59 שניות לכל 100 מטרים). אוסאמה מלולי, שמחכים לו גם הגמר מחר וגם המשחה ל-10 ק"מ מים פתוחים בהמשך, עלה שני עם 14:46 דקות. ריאן קוקריין הקנדי וגרגוריו פלטריניירי האיטלקי (בן ה-17) עלו עם 14:49 ו-14:50 דקות בהתאמה. נראה שקוקריין ופלטריניירי ייאבקו עם מלולי על המדליות המשניות. ארבעת האחרונים (דניאל פוג הבריטי, פארק טיי-וואן הקוריאני, קונור ג'ייגר האמריקאי ומטאוס סברימוביץ' הפולני) עלו על 14:56 – 14:57 דקות. כל שחיין ששחה מעל 14:58 דקות, נשר במוקדמות.

4 כפול 100 מטרים מעורב (גברים ונשים)

ההפתעות במוקדמות נרשמו כאשר נבחרות חזקות נכשלו בניסיון להפעיל לגמר. אצל הגברים, נבחרות צרפת, רוסיה, סין, דרום אפריקה ואיטליה וברזיל עפו כבר בשלב המוקדמות. למעט פסילה או קטסטרופה אחרת, הזהב מחר בערב ילך לארה"ב. בריטניה, יפן, אוסטרליה והולנד יתמודדו על המדליות המשניות.

אצל הנשים, הפתעה כאשר הרביעיות של גרמניה, שבדיה וצרפת לא עלו לגמר. על הזהב מחר יתמודדו הנבחרת האמריקאית מול הנבחרת האוסטרלית.

הערב הוא האחרון של השחייה בלונדון. לא כדאי להחמיץ.

4.8.2012


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג