זהב אירופי שלישי ברציפות לגורבנקו ב-200 מעורב אישי, כסף לפולונסקי!

יום היסטורי באליפות אירופה בבלגרד: גורבנקו שמרה על התואר עם זמן של 2:09.75, לאה פולונסקי לקחה את הכסף עם 2:11.18 וקריטריון לפריז. פיצ'וגין זכה בארד ב-50 חזה עם שיא ישראלי חדש, קריטריון אולימפי ושיא ישראלי גם לרון פולונסקי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גורבנקו ופולונסקי חוגגות זהב וכסף באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עוד יום בלתי נשכח למשלחת הישראלית בבריכה באליפות אירופה בבלגרד: אנסטסיה גורבנקו אספה מדליית זהב רביעית בתחרות ושישית בסך הכל בקריירה, לאה פולונסקי סיימה מיד אחריה עם מדליית הכסף באותו משחה וכריס פיצ'וגין עלה על הפודיום לראשונה עם שיא ישראלי נפלא.

לכתבות נוספות בנושא:
רון פולונסקי ויעקב טומרקין עלו לחצי הגמר ב-200 מעורב אישי
הכי קרובים שיש: השליחים ולייטרובסקי פיספסו את הפודיום במאיות בודדות
אליפות אירופה: דריה גולובטי סיימה חמישית ב-200 חופשי

האירוע המרכזי של הערב מבחינת המשלחת הישראלית היה גמר 200 מעורב אישי לנשים: המשחה הוזנק בעיכוב בעקבות דחייה של לוח הזמנים, שנבעה מתנאי מזג אוויר לא טובים. גורבנקו דורגה שנייה בפרפר עם 27.43 שניות, לקחה את ההובלה בגב (32.95), כרגיל הגדילה את יתרונה בחזה (38.06) והבטיחה את הזכייה בחתירה (31.31) – בזמן כולל של 2:09.75 דקות.

גורבנקו ופולונסקי ביחד על הפודיום באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

לאה פולונסקי עשתה היסטוריה עם משחה מדהים משלה – שמבטיח לה את הקריטריון לאולימפיאדת פריז: היא דורגה אחרונה אחרי הבריכה הראשונה (28.95), שחתה את הגב ב-33.29 ועלתה למקום הרביעי, התקדמה למקום השלישי בחזה עם 37.80 ונשארה רק מאחורי גורבנקו עם זמן פנטסטי של 31.14 בחתירה. פולונסקי עצרה את השעון על 2:11.18 דקות, שלוש עשיריות לפני ברבורה סימנובה הצ'כית ושיא אישי חדש – שיפור של למעלה משנייה לשיאה הקודם.

גורבנקו ממשיכה לעשות היסטוריה וזוהי הזכייה השלישית שלה ברציפות במשחה ה-200 מעורב אישי, אחרי שניצחה בו גם בבודפשט 2021 וברומא 2022. בנוסף, זהו הזהב הרביעי שלה כבר באליפות הנוכחית, אחרי שניצחה גם ב-400 מעורב אישי והייתה חלק מהזכיות של השליחות 200X4 חופשי והשליחים מיקס 100X4.

גורבנקו ופולונסקי חוגגות זהב וכסף באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

גורבנקו ופולונסקי חוגגות זהב וכסף באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה 

המדליה הראשונה של ישראל הערב הגיעה במשחה 50 חזה, שם כריס פיצ'וגין סיים שלישי וקטף את הארד עם שיא ישראלי חדש של 27.02 – שיפור של שלוש מאיות לשיאו של הפיינליסט האולימפי איתי גולדפדן ועשירית בלבד אחרי חוסיין אמרה סאקג'י הטורקי, שיאן העולם ב-50 חזה בבריכות קצרות, שהוכתר לאלוף אירופה.

השחיין הישראלי, שיחגוג 23 בחודש הבא, ירד קצת בתוצאותיו לאחר המעבר לאוניברסיטת ג'ורג'יה לפני שנתיים, אך מאז ששב להתאמן בארץ באגודת ירושלים רבתי תחת המאמן מנו מאי, הוא חזר לעצמו – כאשר הערב היה השיא כמובן עם תוצאה נהדרת.

כריס פיצ'וגין עם המדליה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

"היה מקצה מאוד מעניין, כיף ומהיר והכל הסתכם בסופו של דבר בכמה מאיות", אמר פיצ'וגין בסיום, "שמחתי ממש, סוף סוף חזרתי לשיאים שלי ב-50 מטר, שיפרתי את השיא הישראלי, שנים שלא הייתי בטווח התוצאות הזה וזה ממש מרגש לחזור לזה. הרגשתי טוב מאוד גם במוקדמות, גם בחצי וגם בגמר. ידעתי שאני הולך לשחות מאוד מהר, כבר בחצי הגמר שחיתי שתי מאיות מהשיא שלי ועכשיו ידעתי שעם ההתרגשות והמעמד אשחה מהר יותר, אבל לא חשבתי בכלל על תוצאה אלא על ליהנות מהמשחה, מהלחץ ומהאדרנלין".

"כבוד גדול לעמוד על הפודיום ביום כזה ובתקופה כזו", הוסיף השחיין, "אני מקדיש את המדליה לדביר ברזני, חבר לאגודה שלי שנפל בקרבות בעזה. אני רוצה להודות לאגודה שלי ירושלים רבתי, לאגודה שגידלה אותי קרית אתא, לספידו ולכל מי שמברך ותומך!".

כריס פיצ'וגין חוגג זכייה בארד | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

פולונסקי מצטרף לאחותו

רון פולונסקי הצטרף הערב לאחותו לאה וקבע גם הוא קריטריון אולימפי אישי ב-200 מטר מעורב עם שיא ישראלי חדש של 1:57.01 דקות. הוא סיים ראשון בסיכום הכללי בחצי הגמר, ושיפר ב-98 מאיות את שיאו האישי והשיא הישראלי שקבע ב-2022 באליפות העולם בהונגריה. יעקב טומרקין סיים במקום ה-12 הכללי עם 2:01.33 דקות.

מרטין קרטאבי סיים במקום ה-12 הכללי בחצי הגמר ל-50 מטר חופשי עם תוצאה של 22.19 שניות. מיכאל לייטרובסקי סיים במקום התשיעי בחצי הגמר ל-100 מטר גב עם 54.58 שניות, עשירית אחת בלבד ממקום בגמר. אדם מראענה סיים במקום ה-15 עם 55.97 שניות.

רון פולונסקי באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רון הגיב:

    שוב, סיקור הרבה יותר טוב מאתרי הספורט הגדולים.

  • Lm הגיב:

    ולכל מי שחושב שזאת אליפות עם כוכבית – אמש בתחרות המקבילה ( 7 הפסגות) באיטליה הפודיום האירופי (וולש האירית, פרנצ׳סקו האיטלקיה וקולברט הבריטית ) ב400 מעורב איטי בשניה ויותר מזמן בנצחון של גורבנקו. ו… הוסו נכשלת בנסיונה ( האחרון? ) לקבוע קריטריון לפריז

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג