הקטע ה-11 בוולטה אספנייה נערך הערב (רביעי) ולאחר הנג"ש של אתמול בו ניצח פיליפו גאנה קיבלנו קטע שכלל 163.2 ק"מ מלרמה ללגונה נגרה ובמוקד שלו עלייה אחת קשוחה במיוחד בסיום.
לכתבות נוספות בנושא:
וולטה אספנייה, קטע 10: גאנה נקם עם ניצחון בנג"ש, אוונפול פתח פער על רוגליץ'
ברקים, גשמים ונחיתה כושלת: טיסת הבלהות של הוולטה
פעם נוספת: משטרת ספרד עצרה חשוד בניסיון לגרימת תאונה בוולטה
רגע לפני תחילת הקטע, עוד ברכיבה הנייטרלית, חואן איוסו מקבוצת UAE התרסק, אולם למזלו יצא ללא פגע וקם כדי להמשיך לרכוב. הקטע יצא לדרך בקצב מהיר ובריחה גדולה בה היו גריינט תומאס, לואיס לאון סאנצ'ס, אנדראס קורון, פיליפו גאנה וחסוס הראדה, בריחה חזקה למדי עם סיכוי לנצח את הסטייג'. הדבוקה לא נבהלה והתנהלה בצורה רגועה, כש-65 ק"מ לסיום הפער של הבריחה עמד על 4 וחצי דקות.
16 וחצי ק"מ לסיום הפער עמד על 6 דקות, הכל נראה רגוע וכולם חיכו לטיפוס האחרון ולשאלה האם הבריחה תנצח ואם כן מי מהבריחה. 11 ק"מ לסיום הפער עדיין בטווח של כמעט 6 דקות. מחשבות על מי שיצר את הסטייג' – האם הוא מזוכיסט, האם הוא החליט להרדים את הקהל ואז להעיר באמצעות דלי מים שנקרא טיפוס מקטגוריה 1?
10.5 ק"מ לסיום, סוף סוף מישהו בבריחה מתחיל לעשות משהו. פול אורסלן מ-Total Energies תוקף עוד לפני שהטיפוס החל, ונראה שהוא במוד של נג"ש, שון קלי תוהה מה מהות ההתקפה, בתחילת הטיפוס יש לו פער של 15 שניות לערך, האם זה יספיק או שזו התקפת סרק?
7.5 ק"מ לסיום, אורסלאן עדיין לפנים 20 שניות לפני הבריחה, הדבוקה עדיין 5 דקות וחצי מאחור. זה נראה כאילו מישהו רוצה לספר סיפור אבל אין לו פואנטה, או שאף אחד לא באמת מבין לאן הוא חותר. 6.5 ק"מ לסיום סוף סוף תקיפה מהותית מתוך הבריחה, בדבוקה כולם בשקט מוחלט. 5.5 לסיום , הבריחה מתחילה להתפרק, לואיס לאון סנצ'ס נושר לאחור, פיליפו גאנה מושך כמו מנוע של למבורגיני.
😌 How it started vs how it's going! #LaVuelta23 📸 @SprintCycling pic.twitter.com/rs8hMlqXAJ
— La Vuelta (@lavuelta) September 6, 2023
הבריחה מפרקת רוכב אחרי רוכב, הדבוקה בקצב מהיר אבל עדיין כולם נראים רגועים מאד. 4.5 ק"מ לסיום, יאן מאס ודוריאן גודו נושרים, הקצב של גאנה מהיר במיוחד, האם זה היום בו תומאס יחזור לטווח סביר בדירוג הכללי אחרי הנג"ש המזעזע שהיה לו אתמול, או לפחות לסדר לו עוד סטייג' בגרנד טור, האם יש מישהו אחר שמסוגל לעשות משהו?
3 ק"מ לסיום, גאנה כבר 4 ק"מ בקדמת הבריחה ומושך, בדבוקה כולם בקו אחד, אין התקפות, לכל קבוצה של מועמד GC יש נציגות בקו הקדמי. 2.5 ק"מ לסיום גאנה עדיין מושך, האם יש לו תוספת ניטרו? מאחור בדבוקה נראה שיש קצת שינויי מיקום ועדיין אין מתקפה אמיתית בין מתחרי ה-GC.
🔎 INSIDE | ¿Es la subida idónea para Herrada o no? Kuss lo quería saber… 😜Y por cierto, la talla S para Jesús.
🔎INSIDE | Is it the ideal climb for Herrada or not? Kuss wanted to know… 😜 And by the way, it's a size S for Jesús.#LaVuelta23 pic.twitter.com/H5rQVvnbX9
— La Vuelta (@lavuelta) September 6, 2023
מהבריחה נשארו 10 רוכבים, 1,600 מטרים לסיום, קאיסדו תוקף, תומאס מנסה להתחבר, גאנה נושר לאחור, רודי מולאר מנסה לברוח ללא הצלחה, כל מנת הדרמה במכה אחת של סיום מותח. קילומטר לסיום, קאיסדו תוקף שוב ופותח פער מרשים, תומאס מנסה בכל הכוח, גאנה חוזר לראשות הבריחה לרגע, חסוס הראדה מנסה לסגור על קאיסדו, שיפועים של 12 עד 14 אחוזים, האם סוגרים על האקוודורי שמביט לאחור?
השיפוע שוב מחריף , למי נשארו עוד כמה וואטים? ואז, 200 מטר לסיום, הראדה (Cofidis) עוקף את קאיסדו, מושך מאחוריו עוד 3 רוכבים, ומנצח בתזמון מושלם של התקפה ולוקח גם את החולצה המנוקדת. רומן גרגואר (Groupama-FDJ) שני ואנדראס קרון (Lotto-DSTNY) שלישי, תומאס מסיים חמישי עם הרבה תודה לפיליפו גאנה על הכתבת קצב מהממת.
🤪 Cuando intentamos contener tu emoción pero…
Trying to contain your excitement … but failing spectacularly! 🙌#LaVuelta23 pic.twitter.com/40GX6NBwab— La Vuelta (@lavuelta) September 6, 2023
הפוקוס עובר לדבוקה, סודאל קוויקסטפ של רמקו אוונפול מנסים בכוח לשלוט בקצב. ק"מ לסיום, הקיר של קוויק סטפ נראה חד משמעי, האם מישהו מרוכבי יומבו ויסמה יצליחו לעבור את החומה? יש כמה התקפות חסרות משמעות ונראה שאף אחד לא חושב שניתן יהיה להרוויח משהו מהותי היום. היה אחד שכן חשב – 100 מטרים לסיום אוונפול תוקף אבל ללא הצלחה של ממש. ספ קוס מסיים יחד איתו ושומר על החולצה האדומה, כמו שאר המועמדים. המרוויח העיקרי של היום הוא גריינט תומאס, שעולה למקום ה-18 בדירוג הכללי ומראה שהוא לא יוותר עד הסוף.
חמשת הרוכבים הראשונים בקטע 11:
1. חסוס הררה (ספרד, Cofidis) – 3:29:17 שעות
2. רומאן גרגואר (צרפת, Groupama-FDJ) +3 שניות
3. אנדראס קרון (דנמרק, Lotto-DSTNY) +8 שניות
4. ג'ונתן קאיסדו (אקוודור, EF Education -Easypost) +12 שניות
5. גריינט תומאס (בריטניה, Ineos) +19 שניות
חמשת המובילים בדירוג הכללי לאחר קטע 11:
1. ספ קוס (ארה"ב, Jumbo-Visma) – 39:27:45 שעות
2. מארק סולר (ספרד, UAE) + 26 שניות
3. רמקו אוונפול (בלגיה, Soudal – Quick Step) + 1:09 דקות
4. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה, Jumbo Visma) + 1:36
5. לני מרטינז (צרפת, Groupama-FDJ) + 2:02
לובשי החולצות לאחר קטע 11:
חולצה אדומה (מוביל הוולטה) – ספ קוס Jumbo Visma
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בדירוג הרים) – חסוס הררה Cofidis
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – רמקו אוונפול Soudal – Quick Step
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בדירוג) – קיידן גרובס ALPECIN-DECEUNINCK