וואניוני התקרב לשיא העולם, נקמה קטנה לאינגבריגטסן, עוד ניצחון לטבוגו

ליגת היהלום בלוזאן, התחרות הראשונה מאז המשחקים האולימפיים, סיפקה כמה רגעי שיא, בראשם תוצאה נהדרת של וואניוני ב-800, שהפך לשני בהיסטוריה אחרי רודישה. וגם: פמקה בול וההפתעה ב-110 משוכות. כל התוצאות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יקוב אינגבריגטסן בליגת היהלום | צילום: Shutterstock

תחרות ליגת היהלום באתלטיקה נערכה הערב (חמישי) בלוזאן והייתה לראשונה מאז הסתיימו המשחקים האולימפיים. לא פחות מתשעה אלופים אולימפיים טריים לקחו חלק בתחרויות, וייצרו כמה תוצאות איכותיות וקרבות מעניינים.

לכתבות נוספות בנושא:
נבחרת הנוער באתלטיקה יצאה לאליפות העולם, נועם ממו: "מגיע מוכן"
עם שדה איכותי ושני רצי עלית ישראלים: פורסמו ההרשמות למרתון ברלין
30 זה ה-20 החדש? האתלטיות הישראליות שממשיכות להתקדם

התוצאה הבולטת מכולן הייתה של עמנואל וואניוני בריצת ה-800 מטר. הקנייתי שניצח בפריז הפליא עם זמן פשוט נהדר של 1:41.11 דקות. בכך, השתווה וואניוני לווילסון קיפקטר במקום השני בריצה זו בדירוג ההיסטורי, אחרי שיאן העולם דויד רודישה, ממנו הוא רחוק רק שתי עשיריות. התוצאה של האלוף האולימפי היא גם תוצאת השנה בעולם ושיא ליגת יהלום. מרקו ארופ, שפתח מהר במיוחד (אפילו מהר יותר ממכתיב הקצב) סיים שני עם 1:41:72 דקות.

רבים חיכו לדו קרב החוזר ב-1,500 מטר בין האלוף הטרי קול הוקר לבין יקוב אינגבריגטסן, שנותר בפריז מחוץ לפודיום במפתיע. הפעם, הנורווגי לא היה מוכן להפסיד והוא לקח פיקוד על הריצה כדי לנצח עם שיא תחרות חדש של 3:27.83 דקות. הוקר סיים שני עם 3:29.85 דקות והובס קסלר שלישי עם 3:30.47 דקות. אינגבריגטסן צפוי לרוץ שוב את ה-1,500 ביום ראשון הקרוב בפולין ומקווה להתקרב עד תום העונה לשיא העולם ההיסטורי של הישאם אל גרוז'.

אתלטית נוספת שמחפשת נקמה היא פמקה בול ההולנדית ב-400 משוכות, אולם במקרה שלה מושא הנקמה סידני מקלפלין לא בדיוק ששה להתחרות בליגת היהלום. בהיעדרה של שיאנית העולם האמריקאית, בול שייטה לניצחון בסטייל, עם פיניש מצוין ותוצאה של 52.25 שניות, שבע מאיות לפני ראשל קלייטון הג'מייקנית.

ב-200 מטר לגברים לטסיל טבוגו מבוטסואנה שוב גבר על כולם, בדיוק כמו שעשה בפריז. בהיעדרו של נואה ליילס (שבעיקר מתארח בפודקאסטים בימים אלו), הוא קבע19.64 שניות והקדים את שני האמריקאים אריון נייטון ופרד קרלי ב-14 וב-22 מאיות בהתאמה.

את ההפתעה היומית קיבלנו ב-110 משוכות, כאשר האלוף האולימפי גרנט הולוואי הפסיד לראשונה העונה. האמריקאי הוביל ממש עד המשוכה האחרונה, אולם נעקף על ידי מדליסט הארד מפריז ראשיד ברודבל הג'מייקני שניצח עם 13.10 שניות, 4 מאיות לפני הולוואי.

תוצאות נוספות:
– מת'יו האדסון סמית' ניצח ב-400 מטר עם 43.96 שניות
– צ'ייס ג'קסון ניצחה בהדיפת כדור ברזל עם 20.64 מטר, לפני האלופה האולימפית ימיסי אוגנלייה
– מילטיאדיס טנטוגלו היווני שוב ניצח בקפיצה לרחוק בזכות קפיצה אחרונה של 8.06 מ', 5 ס"מ רחוק יותר מוויין פינוק הג'מייקני
– ג'סמין קמאצ'ו קווין ניצחה ב-100 משוכות עם 12.35 שניות
– אנדרסון פיטרס ניצח בכידון עם הטלה אחרונה נהדרת של 90.61 מ'. ניראז' צ'ופרה סיים שני ושוב לא עבר 90, אלא 89.49 מ'
– דינה אשר סמית' ניצחה ב-100 מ' עם 10.88 שניות
– דיריבה וולטג'י ניצחה ב-3,000 מ' עם 8:21.50 דקות
– מארי מורה ניצחה ב-800 מ' עם 1:57.91 דקות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג