זדנייק סטייבאר ניצל יכולת מרשימה של פיליפ גילברט כדי לנצח בקטע ה – 7 של הוואלטה א'אספנייה 2013. ראש הדירוג לא השתנה, בקטע ה – 8 שוב סיום על פסגה
מאת:יאיר בן עמי
• עמוד הוואלטה א'אספנייה בשוונג – כאן
• כל מה שרציתם לדעת על הוואלטה א'אספנייה – כאן
• כתבה על מסלול הוואלטה א'אספנייה 2013 – כאן
• דיווחים ופרשנות מקטע 7 – כאן
אלוף העולם במרוץ הכביש, פיליפ גילברט, הבטיח כי באחד משלושת הקטעים שלפני סוף השבוע הראשון בוואלטה, הוא ינסה את יכולותיו לברוח מהדבוקה בק"מ האחרונים.
הוא ניסה לבצע את המהלך בקטעים קודמים, אבל רק בקטע ה- 7 הצליח. הוא יצא לבריחה כעשרה ק"מ לסיום כשזדנייק סטייבאר הצ'כי תופס הצליח להידבק אליו.
הדבוקה רדפה אחרי גילברט וסטייבאר בכל העוצמות שיכלה לגייס. בעת שסטייבאר הוביל את הצמד מקדימה הפער ירד, כשהגילברט הוביל הפער גדל, בשלב מסוים סימן סטייבאר כי הוא לא מסוגל להוביל וגילברט נאלץ לבצע משיכה לבדו לפחות ארבעה ק"מ לסיום.
גילברט רוכב מהמנוסים ביותר בבריחות מהסוג הזה, בק"מ אחרונים והחזקת פער עד לקו הסיום. הוא יידע כי הסיכוי שסטייבאר נשאר בלי כח קטן וכל רצונו הוא שגילברט יותש בהובלה כדי שיהיה לו קשה יותר במאוץ לקו הסיום.
לגילברט לא נותרה ברירה אלא להוביל עד לסיום. במטרים האחרונים הוא הפסיק לדווש וסטייבאר נאלץ להוביל כדי שהדבוקה לא תבלע אותם לפני קו הסיום. סטייבאר הוכיח שהוא יודע להפעיל את הראש גם כשהדופק מאיים לקרוע את החזה והרגליים מלאות בחומצת חלב.
ברגע שגילברט האט משך סטייבאר למאוץ ארוך לקו הסיום, גילברט התאושש, יצא מימינו של סטייבאר, אך הצליח לחצות את קו הסיום רק כמה ס"מ אחרי סטייבאר שכבר חגג את הניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו.
סטייבאר בן 27 ורוכב בקבוצת אומגה פארמה – קויק סטפ. עם העומק האיכותי של המאיצים (ולא רק) בקבוצה הוא כמעט ולא ימצא הזדמנויות לנצח במרוצים הגדולים באמת. כשבוע הטור של בלנוקס עוד לא זוכה ליוקרה המושכת עומק סטייבאר לא זינק לטור אונקו כמוביל של סטייבאר לא הגיע אז סטייבאר ניצח בטור אונקו |
סטייבאר בוולודרום של פריז – רובא
(צילום: Thomas Ducroquet) |
מצידו של גילברט הוא יכול להתנחם בעובדה כי כושרו מספיק כדי לבצע בריחה מדבוקה בק"מ אחרונים של מרוץ. זו עובדה חשובה להמשך ההכנות לקראת אליפות העולם בה הוא ירצה לשמור על התואר משנת 2012.
וינצ'נזו ניבאלי שמר על החולצה האדומה וראש הדירוג לא השתנה.
דן מרטין מקבוצת גרמין – שארפ, היה מעורב בתאונה ק"מ האחרונים ולמרות ניסיון של רוכבים מקבוצתו להשיבו לדבוקה ואיבד זמן יקר שכנראה הוציא אותו מהמאבק על ראש הדירוג. עוד לפני הקטע ה – 7 והתאונה היה מרטין בפיגור של כמעט שתי דקות ומדורג במקום ה- 31.
דוכן מנצחים קטע 7:
1. זדנייק סטייבאר, צ'כיה, אומגה פארמה – קויק סטפ, 4:51:27 שעות
2. פיליפ גילברט, בלגיה, ביאמסי, זמן זהה
3. רוברטנ ווגנר, גרמניה, בלקין + 1 שנייה
ראש דירוג לאחר קטע 7:
1. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה, 27:29:35 שעות
2. כריס הורנר, ארה"ב, רדיושאק – לאופרד + 3 שניות
3. ניקולא רוש, אירלנד, סאקסו בנק – טינקוף + 8 שניות
הקטע ה- 8 ישיב את מאבקי ראש הדירוג למרכז ההתרחשות.
קו הסיום ממוקם אחרי עלייה של 14.5 ק"מ בזווית ממוצעת של 6.6%.
31 באוגוסט: קטע 8
Jerez de la Frontera – Estepona. Alto Peñas Blancas
166.6 ק"מ – מסלול מישורי, סיום פסגה.
• משהו בקטנה:
היום הראשון משלושה באנדלוסיה ולמרות ריבוי העליות המוכרות באזור העלייה לקו הסיום נכללת לראשונה במסלול הוואלטה.
עורך לשעבר של אתר שוונג
ובעל הטור מציאות נושכת.