הקטע ה- 16 של הוואלטה הביא רווח לשני רוכבים ששמם חואן חוזה. אחד ספרדי אשר הגדיל את הפער וממשיך להוביל בראש הדירוג המצטבר והשני שהאיץ לקו הסיום ללא הפרעה לאחר טעות של מארגני המרוץ
מאת:יאיר בן עמי
ערוץ הוואלטה א'אספנייה בשוונג – וואלטה
קטע 16, יום שלישי 6 בספטמבר 2011, וילה רומנה לה אולמדה – הרו, 203.6 ק"מ:
זה אומנם נדיר אבל אפילו במרוצים הגדולים ביותר בעולם ישנן טעויות של המארגנים אשר מכריעות את זהות המנצחים. בקטע ה- 16 של הוואלטה הגיעו הרוכבים ל- 500 המטרים האחרונים מול כיכר. קו הסיום היה בהמשך של הצד השמאלי של הכיכר וצד ימין היה אמור להיות הפנייה של הרכבים המובילים. סימון לקוי באותה כיכר גרם למספר רוכבים, אשר הובילו את הדבוקה, לפנות ימינה במקום שמאלה וכך מצא עצמו חואן חוזה הידו חוגג ניצחון עשרות מטרים לפני שחצה את קו הסיום.
עוד מרוויח
גדול מאותה טעות היה חואן חוזה קובו אצ'בו המוביל בדירוג המצטבר אשר היה
בחלק הקדמי של הדבוקה ובעקבות הפיצול, בכיכר, סיים במקום העשירי בקטע,
הגדיל את הפער הראש הדירוג בעוד 2 שניות וגם את הפער בדירוג המשולב בזכות
המקום הבלתי צפוי בו סיים בקטע שהיה אמור להסתיים במאוץ המוני לקו הסיום.
קטע 16, יום שלישי 6 בספטמבר 2011, וילה רומנה לה אולמדה – הרו, 203.6 ק"מ:
לא ברור מדוע בחרו מארגני הוואלטה להרכיב את מסלולי השבוע האחרון של המרוץ ללא סיומי עליות גדולות או מרוצים נגד השעון. מסיבה זו ייתכן וכבר ראינו את ההכרעה, בדירוג המצטבר, על פסגת האנג'ילרו ביום ראשון (קטע – 15). למרות זאת, המסלול של קטע 17, כולל עלייה לא מדורגת לקו הסיום וייתכן כי היא תעשה שינוי בדירוג המצטבר. המאבק על החולצה האדומה יכול להיות אכזרי בעיקר בגלל הבונוסים לשלוש המקומות הראשונים, הבונוסים במאוצי הביניים והעובדה כי הפער בין המקום הראשון למקום השני עומד על 22 שניות בלבד וזהו בדיוק הבונוס למקום הראשון.
על המסלול מצפות לרכובים שתי עליות מדורגות אבל השנייה כחמישים ק"מ לסיום ולאחריה ירידה ארוכה ומישור הכולל ירידה ארוכה וגבעות לרוב. קבוצת סקאי תצטרך לעבוד קשה כדי לסגור בריחות ולהשאיר לוויגנס ופרום המדורגים במקומות 2-3, אפשרות לנצח בקטעים ולקחת את הבונוסים או לפתוח פער על קובו אצ'בו הלובש את החולצה האדומה. לצידו של קובו כמה יתרונות, הראשונה היא העובדה כי הוא יצטרך רק לעקוב אחרי מתחריו ולנצל את היכולת להאיץ מאחורי המובילים בדרך לקו הסיום.השנייה היא יואכים רודריגז מקבוצת קאטיוש המצטיין בסיומי פסגות לאחר עליות קצרות וחדות.
רודריגז יוכל לנצח ולקחת את הבונוס של 20 השניות ובכך למנוע מפרום או וויגנס לקזז מההפרש של קובו אצ'בו. בקטע מהסוג הזה צפויה לצאת בריחה של קבוצה גדולה, עם דוויד מונקטי בתוכה כדי לצבור עוד ניקוד בשאיפתו לתואר מלך ההרים הרביעי ברציפות. קבוצת סקאי תהיה כנראה היחידה שתרצה לרדוף אחרי בריחות אלא אם הם כבר יצרו קואליציות עם קבוצות אחרות.
כל ההערכות על ניצחון אפשרי של רודריגז יכולות להתגלות כחסרות כל בסיס לאחר התאונה אותה עבר בקטע ה- 16. רודריגז הגיע לקו הסיום בפיגור של למעלה מ- 11 דקות וסבל רבות בכל הק"מ האחרונים לאחר שהיה מעורב בתאונה. ככל הנראה הוא סבל מכאבי גב שהגבילו מאוד את יכולתו לרכב ושני רוכבים של הקבוצה נסוגו מהדבוקה כדי להבטיח הגעתו לקו הסיום.
דירוג קטע 16, יום שלישי 6 בספטמבר 2011, וילה רומנה לה אולמדה – הרו, 203.6 ק"מ:
1. חואן חוזה הידו, ארגנטינה, סאקסו בנק – סאנגארד, 4:41:56 שעות
2. אלסנדרו פטאקי, איטליה, לאמפרה – איאסדי, זמן זהה
3. דניאל בנאטי, איטליה, לאופרד – טרק, זמן זהה
4. ראיין ויסנטה, ספרד, אומגה פארמה – לוטו, זמן זהה
5. לי האוורד, אוסטרליה, איג'טיסי – היי ראוד + 2 שניות
6. קוהן דה קורט, הולנד, סקיל – שימאנו, זמן זהה
7. לויד מנדורי, צרפת, איג'2אר לה מונדיאל,זמן זהה
8. ניקולא סמס, בלגיה, קויק סטפ, זמן זהה
9. קריסטופר סוטון, אוסטרליה, סקאי, זמן זהה
10. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי, זמן זהה
דירוג מצטבר (חולצה אדומה):
1. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי, 64:39P:14 שעות
2. קריסטופר פרום, בריטניה, סקאי + 22 שניות
3. בראדלי וויגנס, ריטניה, סקאי + 51 שניות
4. בוק מולמא, הולנד, ראבובנק + 1:41 דקה
5. קסים מונפורט, בלגיה, לאופרד – טרק + 2:40 דקות
6. דניס מנצ'וב, רוסיה, גאוקס – טיאמסי + 3:06 דקות
7. יעקוב פולגסן, דנמרק, לאופרד – טרק + 3:08 דקות
8. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקיוגאס – קנונדייל + 3:49 דקות
9. יורגן וואן דה ברוק, בלגיה, אומגה פארמה – לוטו + 4:03 דקות
10. ווט פאולס, הולנד, וואקאנסולייל – דיאמסי + 4:18 דקות
דירוג נקודות (חולצה ירוקה):
1. יואחים רודריגז, ספרד, קאטיושה – 90 נקודות
2. בוק מולמא, הולנד, ראבובנק – 85 נקודות
3. פטר סאגן, סלובקיה, ליקיוגאס – קאנודייל – 75 נקודות
דירוג הרים (חולצה מנוקדת):
1. דוויד מונקטי, צרפת, קופידיס – 60 נקודות
2. מטאו מונטאגוטי, איטליה, איג'י2אר לה מונדיאל – 38 נקודות
3. דניאל מורנו, ספרד, קאטיושה – 32 נקודות
4. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי – 32 נקודות
דירוג משולב:
1. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי – 9 נקודות
2. בוק מולמא, הולנד, ראבובנק – – 19נקודות
3. דניאל מורנו פרננדז, ספרד, קאטיושה – 20 נקודות
דירוג קבוצתי:
1. ג'אוקס – טיאמסי – 193:28:09 שעות
2. לאופרד – טרק + 6:42 דקות
3. אוסקלטל – אוסקדי + 25:10 דקות
יאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת
קישורים: אופניים, וואלטה א'אספניה