הוואלטה א'אספנייה נכנס לימים האחרונים והמתח רק עולה בכל קטע שמסתיים. המאבק על החולצה האדומה הוא בין שני רוכבים ששמם לא היה בין המועמדים הטבעיים לניצחון ופער בדירוג החולצה האדומה למקום השני עומד על 13 שניות בלבד
מאת:יאיר בן עמי
ערוץ הוואלטה א'אספנייה בשוונג – וואלטה
קטע 17, יום רביעי 7 בספטמבר 2011, פאוסטינו – פנה קברגה, 211 ק"מ:
קריס פרום הגיע לוואלטה כפועל של בראדלי וויגנס ובטח לא כמועמד לניצחון.
את עובדת היותו שען מעולה ידענו כבר מזמן אבל בכל קטע הררי וסיום פסגה
שעובר הוא מתגלה גם כמטפס ושורד. אלו הם התכונות הנדרשות מרוכב גרנד טור
ובגיל 26 יכול הרוכב הבריטי להתגלות לא רק כהפתעת הווואלטה א'אספנייה 2011
אלא גם כאחד מרוכבים העתיד של הגרנד טורים.
פרום במדי קבוצת בארלוורלד בשנת 2008 (צילום: bram souffreau)
פרום ניצח בקטע ה- 17, לאחר מאבק אדיר עם לובש החולצה האדומה- חוזה
חואן קובו אצ'בו, וסגר את הפער בראש הדירוג ל- 13 שניות בלבד. בימים שנותרו
לסיום לא נותרו סיומי פסגות וגם לא מרוצים נגד השעון ולכן המאבק יהיה על
פיצול הדבוקה בעליות, תוך שמירה על פערים (במידה ויווצרו כאלו) עד לקו
הסיום או (ולזה סיכוי קטן יותר) במאבקים על בונוסים.
יואכים רודריגז, שניצח בשני קטעים עם סיום דומה מאוד לזה של הקטע ה- 17
ועד אתמול הוביל בדירוג הנקודות (חולצה ירוקה), לא התאושש מהתאונה בה היה
מעורב בקטע ה- 16 ונשר מהדבוקה כבר בתחילת העלייה לקו הסיום אתמול. הוא
איבד את החולצה הירוקה וייצטרך לבצע מהלכים יוצאי דופן כדי להחזירה אליו.
דוויד מונקטי שומר על החולצה של מלך ההרים בעזרת צבירת נקודות של
מקומות משניים בכל פסגה אבל כדי להבטיח את ניצחונות בקטגוריה גם השנה ולאחר
שלוש שנים ברציפות הוא יצטרך לצאת לעוד בריחה באחד מהקטעים הבאים או לשמור
שמתחריו לא יצטרפו לכזו. במקרה שאחד ממתחריו יכנס לבריחה וינסה לצבור
ניקוד על הפסגות הוא יצטרך לעקוב אחריו או לשלוח מי מהרוכבים בקבוצתו
המסוגל למנוע ממתחריו לקחת מספיק נקודות. ריין טרמא, שניצח בקטע ה- 14, פרש
אתמול מהמרוץ ולפחות הוא לא יהיה לעזרתו של מונקטי כפי שהיה עד כה.
קטע 18, יום חמישי 8 בספטמבר 2011, סולארס – נוג'ה, 174.6:
עשר עליות,מתוכן 4 מדורגות, על 169.7 ק"מ עדיין לא מבטיח לנו פיצול של המועמדים לניצחון ובכל זאת יהיה זה קטע בו יכולו כמה רוכבים לאבד הכל או להכריע את הוואלטה. ייתכן ונראה את קבוצת ליקיוגאס – קנונדייל מבצעת מהלך של התקפה בירידה האחרונה או אפילו קודם ומנסה לשמור על פער ב- 20 הק"מ הטכניים של סיום הקטע. בפיצול כזה יכולים המדורגים בראש למצוא עצמם בקבוצה הלא נכונה ולהפסיד זמן יקר.
דירוג קטע 17, יום רביעי 7 בספטמבר 2011, פאוסטינו – פנה קברגה, 211 ק"מ:
1. קריסטופר פרום, בריטניה, סקאי , 4:52:38 שעות
2. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי + 1 שנייה
3. בוק מולמא, הולנד, ראבובנק + 21 שניות
4. דניאל מרטין, אירלנד, סקאי + 24 שניות
5. איגור אנטון, ספרד, אוסקלטל – אוסקדי + 27 שניות
6. מיקל ניווה,ספרד,אוסקלטל – אוסקדי, זמן זהה
7. מוריצ'יו ברוזגין,איטליה, מוביסטאר + 29 שניות
8. יורגן וואן דה ברוק, בלגיה, אומגה פארמה – לוטו + 31 שניות
9. דניס מנצ'וב, רוסיה, גאוקס – טיאמסי, זמן זהה
10. בנט אלוריאגא, ספרד, מוביסטאר + 35 שניות
דירוג מצטבר (חולצה אדומה):
1. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי, 69:31:41 שעות
2. קריסטופר פרום, בריטניה, סקאי + 13 שניות
3. בראדלי וויגנס, ריטניה, סקאי + 1:41 דקה
4. בוק מולמא, הולנד, ראבובנק + 2:05 דקות
5. דניס מנצ'וב, רוסיה, גאוקס – טיאמסי + 3:04 דקות
6. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקיוגאס – קנונדייל + 4:31 דקות
7. יורגן וואן דה ברוק, בלגיה, אומגה פארמה – לוטו + 4:45 דקות
8. דניאל מורנו, ספרד, קאטיושה + 5:20 דקות
9. מיקל ניווה,ספרד,אוסקלטל – אוסקדי + 5:33 דקות
10. קריס האנקר סורנסן,דנמרק, סאקסו בנק – סאנגארד + 7:06 דקות
דירוג נקודות (חולצה ירוקה):
1. בוק מולמא, הולנד, ראבובנק – 101 נקודות
2. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי – 92 נקודות
3. יואחים רודריגז, ספרד, קאטיושה – 90 נקודות
דירוג הרים (חולצה מנוקדת):
1. דוויד מונקטי, צרפת, קופידיס – 63 נקודות
2. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי – 42 נקודות
3. מטאו מונטאגוטי, איטליה, איג'י2אר לה מונדיאל – 41 נקודות
דירוג משולב:
1. חואן חוזה קובו אצ'בו, ספרד, ג'אוקס – טיאמסי – 5 נקודות
2. קריסטופר פרום, בריטניה, סקאי – 13
3. בוק מולמא, הולנד, ראבובנק – – 14 נקודות
דירוג קבוצתי:
1. ג'אוקס – טיאמסי – 208:08:58 שעות
2. לאופרד – טרק + 10:19 דקות
3. אוסקלטל – אוסקדי + 25:28 דקות
יאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת
קישורים: אופניים, וואלטה א'אספניה