קבוצת קולומביה -HTC שורפת את מסלול הנג"ש הקבוצתי בן ה-13
ק"מ מנצחת את הקטע הראשון בסביליה ומעמידה את מארק קוונדיש במקום הראשון
כלובש החולצה האדומה של המוביל בדרוג הכללי המצטבר
מאת:אייבי גילת
במקום השני 10 שניות אחר כך מגיעה רכבת האקספרס של קבוצת ליקוויגאס שתמיד מצטיינת בסוג כזה של מרוצים ובמקום השלישי אחרי עוד שתי שניות קבוצת טים סקסו בנק עם פאביאן קנצ'לרה אלוף העולם בנג"ש כקטר ראשי.
הפתעה נרשמה כאשר קבוצת סרוולו טסט טים שהודיעה על פרוקה בסוף השנה הגיעה במקום הרביעי 13 שניות אחרי הקבוצה המנצחת , בעוד קבוצת גארמין טרנזישנ'ס שמומחית במרוצי נג"ש הגיעה רק במקום השישי. הסיבה לכך היא כפי הנראה התרסקותו של ג'וליאן דין באחד מהקפות החימום אחרי שלא ראה בלט באספלט של הכביש.
המארגנים של המרוץ קיוו שהמרוץ הלילי יטיב עם הרוכבים שכן הטמפרטורות באזור הזה שנמדדו במהלך היום היו קרובות ל-50 מעלות צלזיוס. עם הבריזה של הלילה ירד החום לאזור ה-32 מעלות דבר שאפשר לרוכבים להתחרות ביתר נוחות. יחד עם זאת למרות אמצעי התאורה המוגברים היה קשה מאוד לרוכבים להתחרות במהירויות הגבוהות הללו באזור העתיק של העיר סביליה ורק בנס נמנעו עוד התרסקויות.
מארק קוונדיש מיהר להודות כהרגלו אחרי הניצחון לחברי קבוצתו על המאמץ המשותף שעשו וציין שכבר אחרי האימון המשותף הראשון שעשו על המסלול ידע שינצחו. זה היה ניצחונה ה-55 של קבוצת קולומביה -HTC בעונת 2010. מרשים !!!. האמת לא מפתיע. עם הרכב מרשים של קטרים כמו המדליסט האולימפי על המסלול היידן רולסטון, מתיו גוס שהיה רוכב מסלול מצטיין, לארס בק אלוף דנמרק בנג"ש, קונסטנטין סיוצו מביילורוסיה שהיה אלוף עולם לבני פחות מ-23, ברנארד אייזל המאיץ האוסטרי המצטיין , האחים וליץ וטג'יי ון גרדרן התוצאה של קבוצת קולומביה -HTC הן בהתאם.
תוצאות מלאות
1. קולומביה -HTC 0:14:06
2. ליקוויגאס – דוימו 0:00:10
3. טים סקסו בנק 0:0012
4. סרוולו טסט טים 0:00:13
5. לאמפרה 0:00:14
6. גארמין טרנזישנ'ס 0:00:17
7. אומגה פארמה לוטו
8. מילראם 0:00:18
9. קאטושה 0:00:20
10. קוויק סטפ 0:00:23
11. קייס ד'פרנייה 0:00:25
12. קסקובאו – גליסיה 0:00:26
13. אוזקיטאל אוזקדי 0:00:27
14. טים סקאי 0:00:28
כדאי לשים לב שההבדלים בין קבוצות הפרו טור בסוג כזה של מרוצים איננו כל כך גדול פרט כמובן לקבוצת קולומביה -HTC שהיא רמה בפני עצמה. היכולת הזו של הרכבת לדהור במהירות כל כך גדולה יכולה לעזור למארק קוונדיש לנצח מאוצים של הדבוקה. בולטים עוד במיוחד המיקומים הנמוכים של הקבוצות מהדרג השני המדורגות אחרונות. נראה שההבדלים בין הדרג של קבוצות הפרו טור לאלו שמתחתיהם הם משמעותיים.
הקטע השני מאלקלה למרבלה הוא קטע שטוח יחסית בן 173 ק"מ. לרוב, בקטע כזה, התסריט הוא קבוצת בריחה שמנסה ללכת עד הסוף, אבל עם כל קבוצות המאיצים כנראה שיהיה מאוץ המוני של הדבוקה. קבוצת קולומביה -HTC תעשה הכול כדי לשמור על החולצה האדומה ומארק קוונדיש ינסה לנצח את הקטע. היות וחבל אנדלוסיה מארח את 4 הקטעים הראשונים של הוואלטה כנראה שקבוצת אנדלוסיה – קיסור תנסה לשים רוכבים בבריחות ולתת זמן מסך לנותן החסות. גם החום עשוי לשחק תפקיד מאוד מרכזי והטמפרטורות בוואלטה צפויות לעלות תרתי משמע.
תמונת שער / "© Unipublic"