בהעדרם של מאיצי העל יכולים מאיצים פחות מוכרים לנצח קטעים המסתיימים במאוצים המוניים לקו הסיום. כבר בקטע השלישי (יום שני, 21 באוגוסט) תכנס הדבוקה להרים והמאבק על החולצה האדומה יועבר למועמדים לניצחון
מאת:יאיר בן עמי
• כתבה על הקטע הראשון כאן
•
דיווחים ופרשנות מקטע 2-
כאן
קטע 2: פמפלונה- אוויה, 181 ק"מ
חם בספרד. הקטע השני התקיים בטמפרטורות הנושקות לשני צידיו של ה- 40 מעלות, בצל, גובה ראש ובלי רוח. למזלם של הרוכבים הם החלו את הוואלטה בצפון ספרד ולא בדרומה, שם אפילו חם יותר.
כפי שהיה צפוי, הקטע השני (מרוץ כביש ראשון) הסתיים במאוץ המוני לקו הסיום. למאיצים לא יהיו הזדמנויות רבות לנצח בוואלטה 2012 עמוסת ההרים וסיומי פסגות. בכל קטע מישורי ירדפו הקבוצות של המאיצים אחרי חבורות הבריחה בכל כחן כשכולם מודעים למיעוט ההזדמנויות על המסלול.
זה לא רק מיעוט קטעי המישור, אלא גם היעדרותם של מאיצי העל. מנצח הקטע השני, קטע ראשון שהסתיים במאוץ המונים, היה הגרמני ג'ון דגנקלוב מקבוצת ארגוס – שימאנו.
דגנקלוב הוא מאיץ מעולה בעל קבלות לא מעטות. הוא היה סגן אלוף העולם לרוכבים צעירים (עד גיל 23) בשנת 2010 ובשנת 2008 הוא לקח את מדליית הארד באותה אליפות,ה השנה הוא ניצח בטור של פקרדי (מרוץ בדרגה 2.1 היוקרתית). אבל הוא מעולם לא ניצח בתחרות מול מאיצי העל. בגילו הצעיר (23) עוד יש לו לאן להתפתח, מצד שני מאיצים מגיעים לשיאם בגיל צעיר מאוד והשאלה עד מתי הם שומרים על הכח המתפרץ, הנדרש במאוצים ההמוניים לקווי סיום.
חמישייה ראשונה בקטע 2
1. ג'ון דגנקלוב, גרמניה, ארגוס- שימאנו, 4:38:40 שעות
2. אלן דוויס, אוסטרליה, אוריקאה גרינאדג'
3. בן סוויפט, בריטניה, סקאי
4. אליה ויויאני, איטליה, ליקיוגאס- קנונדייל
5. קלאוס לודווק, בלגיה, ביאמסי, כולם זמן זהה
(צילום: Niels Bastiaens)
ראש דירוג מצטבר לאחר קטע 2:
1. ג'ונתן קאסטרוויאטו ניקולאס, ספרד, מוביסטאר, 4:57:31 שעות
2. חאוויר מורנו, ספרד, מוביסטאר
3. בנה אונקסיוטי, ספרד, מוביסטאר
4. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר
5. בנטו אלוריגה, ספרד, מוביסטאר
קטע 3
יום שני, 20 באוגוסט 2012
פאוסטינו-איבר, 155.3 ק"מ
המאבק על ראש הדירוג ייחל כבר בקטע השלישי (הבא). מסלול הוואלטה 2012 כולל
הרבה מאוד עליות ובסה"כ 11 סיומי פסגות ב- 21 קטעים (19 שנותרו). אבל רובן
של העליות הן קצרות וחדות. מעט מאוד עליות ארוכות מעשרה ק"מ.
מסלול מהסוג הזה אינו לטובת המטפסים הטהורים בהכרח. דווקא רוכבים שיכולים
לשרוד על הגלגלים של המטפסים הטובים ביותר ומשם להאיץ לקווי הסיום יוכלו
לסכן את ראש הדירוג.
ייתכן ודוגמא לזה נראה כבר בקטוע השלישי ובכל מקרה את תמונת המועמדים
לניצחון נקבל בצורה הברורה רק בשבוע שלישי. גרנד טור מנצחים על ידי הישרדות
לכל אורך שלושת השבועות כשהחוכמה היא לדעת מתי לעקוץ.
יאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת