והרי התחזית למשחי הנשים: בבריכה יהיה סוער, מהיר ומרגש

השחייניות האמריקאיות והאוסטרליות יאבקו על הבכורה בפריז, שיאי עולם לא מעטים ישברו והעייפות המצטברת והניסיון יעשו את ההבדל. גיא אילון סוקר את משחי הנשים במשחקים האולימפיים ומחזיק אצבעות לאנסטסיה גורבנקו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סאמר מקינטוש, מולי אוקלהאן ואריארן טיטמוס | צילום: טוויטר

המשחקים האולימפיים בפריז מתקרבים בצעדי ענק ואחרי שסקרתי את הנבחרת הישראלית בבריכת השחייה, הגיעה העת לדבר על משחי הנשים – בכתבה הראשונה מתוך שתיים. גם בחלק זה אעבור על המשחים לפי סדר כרונולוגי, כאשר אפשר כבר לומר שמצפה לנו תחרות מדהימה אצל הנשים, אשר בחמישים השנים האחרונות הראו התקדמות גדולה יותר במרבית המשחים – ועדיין ממשיכות להשתפר.

לכתבות נוספות בנושא:
גזרו ושמרו: תחרויות השחייה בפריז 2024 – הזווית הישראלית
במה גורבנקו בחרה? פורסמה רשימת המשחים הסופית למשחקים האולימפיים
גורבנקו: "מבחינת תוצאות אני לא מועמדת למדליה", רודיטי: "הזיהום בסן משפיע"

נתחיל עם סיכום ההרשמות וכאן טמונה הפתעה לא קטנה, למרות שכל העולם ציפה לראות את הנבחרת האוסטרלית שולטת בצד הנשי, המבחנים האמריקאיים הפכו את הקערה על פיה והרי התחזית לפי תוצאות הכניסה (ללא השליחות):
ארה"ב עם 6 זהב, 5 כסף ו-2 ארד
אוסטרליה עם 3 זהב, 3 כסף ו-5 ארד
קנדה עם 2 זהב, 1 כסף ו-2 ארד
סין עם 1 זהב, 1 כסף ו-2 ארד
שוודיה והונג קונג כ"א עם 1 זהב ו-1 ארד
ועוד 5 מדינות עם מדליה אחת כ"א מכסף או ארד

נקודה שיש להתייחס אליה היא שההרשמות הן עם הזמן הטוב ביותר שנקבע מאז ה-1/3/23 וחלק מהשחייניות לא הצליחו להתקרב שוב לזמנים האלו, לכן ישנו סיכוי גבוה לשינוי בתוצאות הסופיות. גורם נוסף שיכול להשפיע הוא עייפות מצטברת תוך כדי המשחקים, לעומת תוצאות שהושגו בתחרות בודדת. הגורם השלישי והאחרון לדעתי יהיה רמת הניסיון בתחרויות בינלאומיות בסדר גודל של אליפות עולם, שיכול לנפות שחייניות שהן One time wonder.

זווית נוספת שיש להתייחס אליה היא ש-14 מדליות הזהב מתחלקות, לפי ההרשמות, בין עשר שחייניות – ואילו כל 42 המדליות מתחלקות בין 26 שחייניות, כאשר סאמר מקינטוש עם 4 ועוד 4 שחייניות עם 3 מדליות כל אחת – כך שהעייפות והמתח בהחלט ישחקו תפקיד מרכזי. ונעבור לתחזית לפי משחים. מוכנים? יוצאים לדרך!

סאמר מקינטוש | צילום: Shutterstock

100 פרפר
התחרות תפתח עם משחה ה-100 פרפר בו שלוש שחייניות מתחת ל-56 שניות, שבע שחייניות מתחת ל-57 שניות ועוד 14 פחות מ-58. להערכתי, חצי הגמר ייסגר באזור ה-57.2 וכל השחייניות הבכירות יתברגו לתוכו. הגמר לעומת זאת ייסגר באזור ה-56.4, בהובלת גרטשן וולש וטורי האסק האמריקאיות, ואליהן יצטרפו להערכתי מגי מקניל הקנדית, יופיי ז'נג הסינית, אנג'לינה קוהלר הגרמניה, אמה מקיאון מאוסטרליה, לואיז הנסון משוודיה ואחת מבין מארי ווטל המקומית ואלכס פרקינס האוסטרלית.

כבר לפני הגמר יש סיכוי לא רע שנחזה בהיסטוריה, שבה לפחות שחיינית אחת תרד מ-55 שניות, ככל הנראה וולש, שהיא גם המועמדת שלי לניצחון. שניה טורי האסק ושלישית תהיה האלופה היוצאת מגי מקניל הקנדית. להערכתי ארבע או חמש שחייניות ירדו מ-56 שניות במהלך שלושת השלבים.

גרטשן וולש אחרי שבירת שיא העולם | צילום: מסך

400 חופשי
המשחה השני, שצפוי להיות לא פחות מרתק, יהיה ה-400 חופשי, שהגמר בו יתקיים באותו ערב ועל מנת להיכנס אליו, יהיה צריך לשחות פחות מ-4:02. כבר במוקדמות נראה ארבע שחייניות מתחת לארבע דקות אבל אריארן טיטמוס, קייטי לדקי וסאמר מקינטוש ישחו בצורה מבוקרת, על מנת לשמור כוחות לגמר. גם משחה זה מועד לשיא עולם חדש של טיטמוס, שתנסה להבהיר לכל המתחרות שלה ב-200 שהיא כאן למטרה אחת בלבד – והיא דאבל נוסף כמו בטוקיו. כך או כך, טיטמוס תנצח במשחה, לפני מקינטוש ולדקי בסדר הזה. היחידה שעלולה לסכן אותן היא אריקה פרוות'ר מניו זילנד, שתנסה לשפר את שיאה האישי.

אריארן טיטמוס | צילום: Shutterstock

שליחות 100X4 חופשי
במשחה השליחות 4X100 חופשי, אוסטרליה יכולה להעמיד שתי נבחרות על הפודיום, אף שיש לציין את השיפור הניכר אצל האמריקאיות, שיצמצמו את הפער מארבע שניות בשנה שעברה לכשתי שניות. במשחה זה, בהנחה והכל יעבוד כמתוכנן, נראה עוד שיא עולם של אוסטרליה, שכבר בשנה שעברה שחו פחות מ-52 שניות בממוצע. שניות יגיעו האמריקאיות בשיא חדש ועל המקום השלישי יהיה קרב ענקיות בין סין, בריטניה, קנדה, הולנד ושוודיה, כאשר חוץ מהולנד ובריטניה, האחרות צפויות להכליל שחיינית ששחתה בחצי גמר הפרפר ולכן השדה מצטמצם. גם אוסטרליה עם שחיינית אחת וארה"ב עם שתיים יצטרכו לכלכל את צעדיהן בתבונה, שכן תהיה להן רק שעה להתאושש. ההימור שלי הוא שבריטניה תסיים במקום השלישי, אבל סין וקנדה יהיו צמודות מאוד.

100 חזה
היום השני יפתח עם 100 חזה, בו 12 שחייניות עם זמני כניסה של 1:06 או פחות, שיהיה זמן הכניסה לחצי הגמר – ובו אנו מקווים לראות את אנסטסיה גורבנקו יורדת גם היא מ-1:06. במשחה ישנן שלוש שחייניות בלבד עם תוצאה מהירה מ-1:05, שתיים מהן המנוסות ביותר: האלופה האולימפית מלונדון 2012, רותה מילוטיטי והאלופה האולימפית מריו 2016, לילי קינג, שתיהן בנות 27. על מנת להעפיל לגמר שיתקיים למחרת יצטרכו השחייניות לשחות מהר מ-1:05.4.

בגמר עצמו אני מעריך שתנצח שיאנטינג טיאן הסינית, אלופת העולם מדוחא ובעלת התוצאה המהירה ביותר, 1:04.39, אותה קבעה באפריל באליפות סין – והיא רחוקה 26 מאיות בלבד משיא העולם של קינג משנת 2017. מילוטיטי, אלופת העולם ב-50 חזה, הוכיחה כי היא מהירה מאוד ותסיים שנייה ושלישית קינג, כשבעורפה נושפות הדרום אפריקאית טטיאנה סמית' (בעבר שונמייקר) והאלופה האולימפית מטוקיו והאיטלקיה ברנדטה פילאטו.

לילי קינג | צילום: JD Lasica, Wikimedia

200 חופשי
המשחה השני יהיה 200 חופשי ובו נחזה שוב בשיא עולם חדש, רק לא ברור אם הפעם מולי אוקלהאן תאפשר לאריארן טיטמוס לשפר אותו, או תנצל את החוויה הלא נעימה שחוותה, כאשר למרות ששברה בעצמה את שיא העולם שלה, היא ראתה את טיטמוס נוגעת בקיר לפניה. על מנת לשחות בחצי הגמר יצטרכו השחייניות לקבוע 1:56.3 או מהר יותר, כאשר 12 שחייניות כבר קבעו תוצאה מהירה יותר. תוצאה של 1:55.1 כנראה תספיק לגמר המהיר ביותר בהיסטוריה, שבו ישתתפו שתי שיאניות העולם האחרונות. המנצחת כנראה תקבע שיא חדש ותוכיח ש-200 חופשי שוחים מהר מההתחלה ועד הסוף ולא רק את המחצית השנייה. מי שמעוניין בנקודת מבט יכול להקשיב לאגדת השחייה, איאן ת'ורפ הטורפדו.

התחזית שלי היא שמולי תנצח בשיא עולם פחות מ-1:52, שנייה אך לא הרחק מאחוריה טיטמוס עם תוצאה מדהימה גם היא ושלישית שבון הוהיי מהונג קונג, פרטנרית האימונים של חלק משחייני נבחרת ישראל.

400 מעורב אישי
היום השלישי יפתח עם משחה ה-400 מעורב אישי, שבשל הזווית הישראלית (ע.ע. אנסטסיה גורבנקו) כבר הרחבתי בעניינו. גם כאן ישנו רק גמר, ללא חצי גמר, אשר ככל הנראה ייסגר עם 4:34.5. אם לא יקרה אסון, אז מדלית הזהב תוענק לסאמר מקינטוש, שתרצה להוכיח עליונות בכל ארבעת הסגנונות – ואולי אף תשבור את שיאה העולמי.

על שתי המדליות הנוספות יאבקו קייטי גריימס שמתמחה במשחי החופשי הארוכים, 1500 ו-10 ק"מ במים פתוחים, אמה ווייאנט, פרייה קולברט, נסטיה שלנו ואלה ראמזי. העדיפות כפי שכתבתי היא לשתי האמריקאיות גריימס ו-ווייאנט, אך בהחלט יש מקום לצפות להפתעה מצד נסטיה, ששיפרה את כל הסגנונות שלה באופן משמעותי וצריכה להראות נוכחות בקידמת המשחה מתחילתו.

אנסטסיה גורבנקו עם סאמר מקינטוש ורייגן סמית' | צילום מסך

100 גב
במשחה השני של היום, 100 גב, יש להניח שנראה הצגה דומה לטוקיו, שם השיא האולימפי נשבר חמש פעמים ובכל פעם החליף ידיים ומדי נבחרת. עבור מי שאינו זוכר, זה החל עם קיילי מסה מקנדה שקבעה 58.17 במקצה שלה במוקדמות, שתי דקות לאחר מכן קבעה רייגן סמית' 57.96 ולא חלפו שתי דקות נוספות וקיילי מקיואן קבעה 57.88 במקצה האחרון של המוקדמות.

בערב בחצי הגמר הראשון, קבעה סמית' שיא חדש של 57.86 (באותו מקצה נסטיה סיימה רביעית ועלתה לגמר) רק כדי לראות את מקיואן שוברת את השיא שוב בגמר וקובעת 57.47, מסה הגיעה שנייה וסמית' שלישית. הפעם די ברור שגם שיא העולם יישבר, למרות שרק לפני חודש קבעה סמית' 57.13. חצי הגמר ייסגר על 59.30 (כמו הגמר לפני שלוש שנים) והגמר סביב 58.8.

להערכתי אנחנו נראה את שיא העולם נשבר לפחות פעם אחת ומתחת ל-57. בגמר תנצח קיילי מקיואן, שלא הייתה בהכנה מלאה במבחנים האוסטרליים שהתקיימו בבריכה בת 40, שנייה תסיים רייגן סמית' ושלישית קת'רין ברקוף, בתו של האלוף האולימפי מסיאול 1988 באותו משחה.

נתראה בחלק ב' של משחי הנשים – ובהמשך גם בסקירת משחי הגברים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג