רגעים מותחים אמש (שני) בסיום הקטע השלישי של הטור דה פראנס. יאספר פיליפסן חצה ראשון את קו הסיום בספרינט ההמוני הראשון של הטור, אולם לא לפני שספק סטה מעט הצידה ודחק את וואוט ואן ארט לכיוון השלטים. השופטים בדקו שוב ושוב ב-VAR את המקרה ולאחר המתנה ממושכת, ארוכה בהרבה מהרגיל, החליטו שלא לפסול את פיליפסן ולהעניק לו את הניצחון.
לכתבות נוספות בנושא:
האם פיליפסן היה צריך להיפסל? האזינו לסיכום קטע מס' 3 בטור דה פראנס
טור דה פראנס 2023, קטע 3: פיליפסן ניצח בספרינט אדיר, קוונדיש ימשיך לחכות לשיא
הקהל הבאסקי פיזר נעצים על הכביש, הרוכבים זעמו: "מטומטמים, הבולשיט הזה מסוכן"
לאחר מכן, ואן ארט שוחח עם התקשורת ונתן את הזווית שלו לאירועים: "הייתי ממוקם היטב, במיוחד אחרי שכריסטוף לאפורט עשה עבודה ממש טובה עבורי והביא אותי לעמדה. ניסיתי לעקוף את יאספר מימין, אבל כן, אז איבדתי את המומנטום קצת כי נגענו אחד בשני וגם נגעתי קצת בקהל שבצד. אז ב-50 המטרים האחרונים, לא יכולתי לתת את הספרינט שלי".
עוד הוסיף ואן ארט ש"קשה להגיד" האם הספרינט של פיליפסן היה הוגן או לא, כשהמנהל הספורטיבי של יומבו ויסמה ארתור ואן דונחן טען בסיום שהבעיה הייתה יותר עם העיקול של הכביש לקראת הסיום. עוד הוסיף: "וואוט התחיל את הספרינט במקום השלישי, בדיוק כמו שהוא תכנן. במקרה הזה החוקים של ה-UCI הם ש-200 המטרים האחרונים צריכים להיות בקו ישר, וזה לא היה המקרה. זה נורמלי, ואז דברים כאלה קורים, אבל זה התפקיד של השופטים להחליט. זה מה שזה. ככה זה באופניים, הרוכב המוביל הוא זה שלוקח את הקו הישר ביותר עד לסיום, אבל וואוט בסדר עם זה".
לא סתם ציין המנהל הספורטיבי את מצבו של ואן ארט. כזכור, בסיום הקטע השני זעם הבלגי ולא הסתיר את כעסו, לאחר שסיים במקום השני. סרטונים שלו משליך את האופניים ליד אוטובוס הקבוצה בכעס נפוצו ברשת, כמו גם שמועות על טריקת דלת אוטובוס הקבוצה לאחר מכן. "בהשוואה לאתמול, אני רגוע", סיכם הרוכב בחיוך לפני שהמשיך, הפעם בשוויון נפש, לאוטובוס הקבוצה.
צפו בספרינט הסיום מעורר המחלוקת בהילוך איטי:
🔥Mucha polémica por esta acción e el sprints final de la Etapa 3 del 🇫🇷Tour de Francia
🤔¿Philipsen cierra a Van Aert contra las barreras? Que opinan amigos? 🇫🇷 #TDF #TDF2023 #Noticiclismo #Ciclismo pic.twitter.com/R1qUx8cEob— NotiCiclismo ➡ 🇨🇵 #TDF2023 (@Noticiclismo1) July 3, 2023
יומבו ויסמה לא הייתה הקבוצה היחידה שהתלוננה על הסיום המעוקל של הקטע השלישי. אחד הספרינטרים המובילים בטור, פאביו יאקובסן, שסיים אתמול במקום הרביעי, קרא ל-UCI להימנע מסיים מעוקל (שיקיין) לקטעי ספרינט, אשר מסכנים את הרוכבים: "אני לא חושב שזה אחד הניצחונות היפים שלו", אמר ההולנדי בסיום על הניצחון של פיליפסן בהתייחסו ל'סגירת הדלת' על ואן ארט: "אחרי הסיום הדבר הראשון שואן ארט אמר לי זה שהוא שמח שהוא נשאר זקוף, אני מבין אותו, אבל הוא איבד סיכוי לנצח".
הרוכב של קוויק סטפ מכיר את הסכנות מקרוב, לאחר התאונה הקשה שחווה ב-2020, שהציבה אותו בסכנת חיים של ממש: "אני חושב שגם אנחנו הרוכבים וגם המארגנים של הטור צריכים להסתכל שוב על פינישים כמו זה. כולנו ראינו בעבר מה זה יכול לעשות, כשרוכב עובר מצד אחד לשני, אם אתה יוצר עיקול, רוכבים רוצים לקחת את הדרך הכי קצרה משמאל לימין. זה בטוח לא הסיום הנעים ביותר שהיה לטור. אתם יכולים לעשות לנו קטעים ארוכים ומורכבים, פשוט אל תשתמשו בירידות או בשמאל-ימין כזה ב-500 המטרים האחרונים, זה לא אמור להיות כזה קשה".
יעקוסן צודק ב100%, בטיחות הרוכבים וצמצום הסיכונים מעל הכל!