התעשתה בזמן? הוועדה המארגנת של פריז 2024 הציגה חלופה לנהר הסן

אחרי חודשים של התעקשות ולמרות הבדיקות האחרונות שהציגו רמות זיהום תקינות, הצרפתים הכריזו שבמידת הצורך, תחרויות השחייה במים פתוחים והטריאתלון יתקיימו בווייר סור-מאן: "יזמנו תוכנית חלופית למקרה שהתוכניות המקוריות ישתבשו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נהר הסן לצד מגדל אייפל | צילום: Shutterstock

הביקורת עשתה את שלה? המשחקים האולימפיים בפריז כבר ממש מעבר לפינה ובסוף השבוע, אחרי חודשים של התעקשות שנהר הסן מספיק נקי בשביל לארח את תחרויות השחייה במים פתוחים והטריאתלון, הציגה הוועדה המארגנת אלטרנטיבה: וייר סור-מאן, האתר בו יתקיימו תחרויות החתירה בפריז 2024.

לכתבות נוספות בנושא:
חדשות טובות: שיפור באיכות המים בנהר הסן לקראת המשחקים האולימפיים
מתן רודיטי: "הזיהום בסן משפיע"
לא מפחדים ממדוזות: איך נדע להתגבר עליהן בים ואיך נטפל במקרה של צריבה

על פי הדיווח של "רויטרס", אם איכות המים בנהר הסן לא תימצא תקינה לקראת המשחים, התחרויות יעברו לאתר שממוקם כ-35 קילומטרים מערבה ממרכז פריז. "על מנת להבטיח שתחרויות השחייה במים פתוחים יוכלו להיערך במקרה שהתוכניות המקוריות ישתבשו, יזמנו תוכנית חלופית שמתבססת על האיצטדיון הימי בווייר סור-מאן", אמר מקור בוועדה המארגנת.

תחרויות הטריאתלון יחלו ב-30 ביולי, המשחה לעשרה קילומטרים לנשים יתקיים ב-8 באוגוסט והמשחה המקביל לגברים למחרת, בהשתתפותו כמובן של מתן רודיטי, שקבע הישג שיא בטוקיו, אז סיים במקום הרביעי ודורג שמיני באליפות העולם ביפן בקיץ שעבר.

כזכור, רק בשבוע שעבר הצהירה עיריית פריז שרמת החיידקים הרעילים בנהר הסן ירדה לרמה המקובלת, שמאפשרת לקיים בו תחרויות שחייה. זאת, לאחר ששבוע בלבד קודם לכן, נמצאו רמות ה-E.Coli (חיידק המעיד על נוכחות של חומר צואתי) גבוהות פי עשרה מהגבול העליון המותר לפי התאחדות השחייה והתאחדות הטריאתלון העולמית.

הוועדה המארגנת למשחקים בפריז השקיעה כמיליארד וחצי אירו בטיהורו של נהר הסן, בו לא ניתן היה לרחוץ או לשחות כבר שנים ארוכות. בכל פעם שפוקדת את העיר מערכת גשם משמעותית, הביוב זורם לסן ומעלה את רמות הזיהום בנהר. בחודשים האחרונים ספגו המארגנים ביקורות רבות על כך שסירבו להכין חלופה והתעקשו שנהר הסן יהיה מוכן בזמן, אך כאמור כעת, ממש ברגע האחרון, הוכרזה האלטרנטיבה.

מאמן נבחרת המים הפתוחים, אמיר עופר, התייחס לזיהום בנהר הסן בשבוע שעבר: "ההנחה שלנו היא שהתחרות תהיה שם ואנחנו נהיה מוכנים לכל תרחיש. אנחנו מוכנים לשם, אנחנו שוחים בנהרות עם זרם ובלי זרם, מתן (רודיטי) מנוסה והוא היה בהמון תחרויות, מתכוננים לכל תרחיש כמו שאומרים".

רודיטי עצמו שיתף בחששותיו ביום הפתוח לתקשורת של נבחרת השחייה האולימפית: "זה (הזיהום) משפיע קצת, אני משתדל פחות להתעסק האם זה יהיה שם או במקום אחר. אני מאמין שעם האימונים שעשיתי וכל הוותק שצברתי – נהר, אגם, ים – מאמין שאיפה שאשחה אני אדע לתת את הכל. לא אומרים לנו כלום, אנחנו יודעים שהתפרסם לפני כמה ימים שהנהר מזוהם, אך יותר מזה לא יודעים. אני גם מנסה כמה שפחות להתעסק בזה, ניתן להם להחליט”.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מקווה שכל ילד או מבוגר שרואה את זה עכשיו ויותר קשה לו, יודע שיש תקווה ויש אור בקצה המנהרה", עמי דדאון, רגע אחרי שזכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג