השלישי שלו: ואן דר פול ניצח בטור של פלנדריה בתצוגת תכלית

אלוף העולם שוב הראה איזה רוכב נהדר הוא והשתווה כשיאן הזכיות במרוץ היוקרתי. מוצאטו הפתיע עם מקום שני, דילן טונס מישראל פרמייר טק היה קרוב לפודיום, אך סיים 8. אצל הנשים, אליסה לונגו בורגיני זכתה בתואר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ואן דר פול מנצח בפלנדריה | צילום מסך

בעקבות התאונה הקשה של וואוט ואן ארט בשבוע שעבר, נשאלה השאלה האם מישהו מסוגל למנוע ממתייה ואן דר פול זכייה שלישית בטור של פלנדריה. היום (ראשון) התקבלה תשובה ברורה וחד משמעית: לא! ההולנדי הביס את המתחרים וסיים דקה לפני לוקה מוצאטו המפתיע במקום השני, לפני מייקל מת'יוס. דילן טונס סיים במקום השמיני לאחר מרוץ מרשים.

בעולם האופניים יש הרבה גוונים של אוהדים וצופים נלהבים, ויש את האוהדים הבלגים. עבורם לא מדובר בספורט, אלא בדרך חיים. ובתוך בלגיה יש את הפלמים, שעבורם אופניים הם דת. ועבור האוהדים הפלמים, וגם צופים ברחבי העולם, היום הקדוש ביותר בשנה הוא הטור של פנלדריה.

ה"רונדה" (טור בהולנדית) הוא הצעיר מבין חמשת המונומנטים, וקיים "רק" מאז 1913. במקור היה מדובר במרוץ שנועד להתחרות במרוץ הגדול ביותר בבלגיה – ליאז'-בסטון-ליאז' – שנערך בצד דובר הצרפתית של המדינה. הקשר ההדוק שלו ללאומנות פלמית תרם לו רבות, וכבר בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת הוא הפך לאירוע תרבותי. זהו גם המרוץ החד יומי היחיד שהתקיים לאורך כל מלחמת העולם השנייה. בעיני רבים, מדובר במרוץ החד יומי השני בחשיבותו בסבב, אחרי פריז-רובה.

המסלול השנה ארך 270 קילומטרים מאנטוורפן לאודנאארדה, וכלל 17 מהעליות המפורסמות ביותר בעולם האופניים, חלקן על אבני מרצפת, ועוד חמישה קטעים מרוצפים. החצי הראשון של המרוץ הוא יחסית אנמי, מלבד שני קטעי מרצפות, ולאחר כעשרה קילומטרים נוצרה קבוצת בריחה של שמונה רוכבים. למרות שלאחר כ-70 קילומטר הבורחים נאלצו לעצור ולאפשר לרכבת לעבור, היתרון שלהם עלה לכארבע דקות.

באמצע המרוץ הופיע לראשונה הקוורמונט – ( 2.2 ק"מ ושיפוע ממוצע של 4.2%) – עמו הרוכבים יצטרכו להתמודד שלוש פעמים במהלך התחרות. ולמרגלותיו התרחשה התאונה הראשונה של המרוץ, שכללה גם את גיום בואווה מישראל פרמייר טק, שפרש בעקבותיה.

דילן טונס בפלנדריה | צילום: ספרינט סייקלינג

ב-80 הקילומטרים הבאים הרוכבים עברו שמונה טיפוסים, בהם הוולבנברג (500 מטר ושיפוע ממוצע של 7.3%) ושלושה קטעי מרצפות, כאשר הפער בין הדבוקה למובילים הצטמצם במהירות. 100 קילומטר לסיום, בטיפוס למולנברג, מאדס פדרסן יצא למתקפה, וגרר איתו כמה מהמועמדים המובילים, שהחלו לתקוף אחד את השני. פדרסן הצליח לברוח, כשרק ג'אני ורמירש מצטרף אליו, והשניים פתחו פער קטן.

55 הקילומטרים האחרונים הם מהקשים בענף. תחילה הרוכבים שוב מטפסים את קוורמונט ומיד לאחריו את הפטרברג (400 מטר, אבל עם שיפוע של 13.5%), ושתי העליות על מרצפות. בעליה הראשונה ואן דר פול יצא למתקפה, אך לא הצליח לברוח.

כמה קילומטרים לאחר מכן הם הגיעו לקופנברג, טיפוס של חצי קילומטר בלבד, אבל השיפועים בו מגיעים עד ל-23%. ואן דר פול תקף שוב, והפעם הצליח לפתוח פער, כאשר רק יורגנסן מצליח לעקוב בפער סביר. רוב הרוכבים נאלצו לרדת מהאופניים ולהעלות את העלייה התלולה והרטובה ברגל. מהר מאוד הפער בין אלוף העולם לשאר צמח.

ואן דר פול דוהר לקו הסיום | צילום מסך

19 קילומטר לסיום הגיע הסיום המפורסם של המרוץ, כאשר הרוכבים שוב מתמודדים עם הקוורמונט והפטרברג. ואן דר פול הגיע לשלב זה עם יתרון של קרוב לשתי דקות על דילן טונס של ישראל פרמייר טק ואלברטו בטיול (EFE), ולאחר מכן נותרו לו 13 קילומטרים שטוחים לסיום, כשאף אחד לא יכול לעצור אותו בדרך לניצחון.

בעוד ואן דר פול משייט לקו הסיום, המאבק על הפודיום הסתיים בפוטו פיניש. טונס ובטיול נתפסו ממש במטרים האחרונים לפני הסיום, ובספרינט האחרון היה זה מוצאטו שהצליח להקדים את מת'יוס (שבהמשך נענש על זגזוג בספרינט וסיים מחוץ לפודיום). טונס, על אף יום רכיבה מעולה, נאלץ להסתפק במקום השמיני.

אליסה בארץ הפלאות
נעבור לנשים – תשע שנים עברו מאז שאליסה לונגו-בורגיני (Lidl – Trek) ניצחה בטור של פלנדריה, אבל הערב (ראשון) האיטקליה בת ה-32 הוכיחה שהיא עדין כח שיש להתחשב בו, כשניצחה בספרינט לסיום את קסיה ניווידומה (Canyon//SRAM) וחברתה של שירין ואן אנרוי (Lidl – Trek). "קשישה" נוספת, מריאן ווס האגדתית (ויסמה – ליס א בייק) סיימה רביעית.

מרוץ הנשים – 163 קילומטר שהחלו והסתיימו באודנאארדה, כללו 12 עליות ושמונה קטעי מרצפות, כאשר 45 הקילומטר האחרונים זהים למסלול של הגברים. מדובר באחד המרוצים הוותיקים בסבב הנשים, כאשר היום התקיימה המהדורה ה-21 שלו. להבדיל, מבין שאר המונומנטים של הגברים, פריז-רובה נשים התקיים עד כה רק שלוש פעמים וליאז'-בסטון-ליאז' קיים מאז 2017 בלבד. למרות דיבורים והבטחות, גרסה נשית למונומנטים האיטלקיים לא קיימת עדין.

עשרה קילומטרים לתוך המרוץ התרחשה תאונה קשה, שהובילה לפרישתן של שתי רוכבות בכירות, מרלן רוייסר (SD-WORX) וליזי דייגנן (Lidl – Trek). כבר בשלב מוקדם הנשים התמודד עם קטע מרצפות ועוד שני קטעים לאחר כ-50 קילומטרים.

72 קילומטר מהזינוק הרוכבות התמודדו עם הוולבנברג, ולאחר מכן כמעט לא נותרו קטעים מישוריים במרוץ. קבוצה של ארבע רוכבות פתחו פער קטן על הדבוקה, אבל כמו אצל הגברים, היה הקופנברג, עם שיפועיו הבלתי אפשריים, שקבע את ההמשך.

הדבוקה הגדולה התפרקה לגמרי בטיפוס, כאשר קבוצה של שבע רוכבות הצליחה לצלוח את הטיפוס הקשה, כאשר המועמדות הבכירות – דמי וולרינג ולוטה קופקי (SD-WORX) עובדות קשה להדביק את הפער. לקראת העליה האחרונה לקוורמונט שתי הקבוצות התאחדו, אבל אז פאק פיטרס, כוכבת הסייקלו קרוס בת ה-21, בשנתה המלאה הראשונה במרוצי כביש, יצאה להתקפה, כשוואן אנרוי, כוכבת קרוס צעירה בעצמה, בעקבותיה.

ואן אנרוי הצליחה לברוח וטיפסה לבדה את העליה האחרונה לפטרברג. לונגו-בורגיני וניווידומה תקפו בעליה וחברו לואן אנרוי 12 קילומטר לסיום. משם הן עבדו קשה כדי למנוע מהרודפות, בהובלת קופקי, להדביק את הפער.

בסוף, ניווידומה ניסתה לצאת ראשונה לספרינט, אבל לא יכלה ללונגו-בורגיני, שניצחה לאחר 4:16 שעות, בזמן שוואן אנרוי צוהלת מאחוריהן. ווס, שניצחה יותר מרוצים מכל רוכבת אחרת בהיסטוריה, לא הצליחה לשחזר את הזכיה שלה מ-2013, אבל בגיל 36 היא עדין אחת הספרינטריות המובילות בסבב. קופקי, אלופת השנתיים האחרונות, סבלה במסלול הקשה והרטוב וסיימה לבסוף במקום החמישי. וולרינג, המדורגת 1 בעולם, ממשיכה לחפש ניצחון ראשון העונה, והסתפקה הפעם במקום השמיני.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הלב שלי אומר שפריז לא הייתה מספיק עבורי. אני לא רוצה לסיים שם", שיאן העולם אדם פיטי, על ההתלבטות שלו אם להמשיך לקמפיין אולימפי נוסף




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

כריס פרום בראיון בלעדי לשוונג Chris Froome in an Exlusive Interview to Shvoong
כריס פרום בראיון בלעדי לשוונג Chris Froome in an Exlusive Interview to Shvoong
26:19
חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
02:21
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
34
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
02:57
דניאל קריצ&#039בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
דניאל קריצ'בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
02:14
בין צ&#039אלנג&#039 ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
בין צ'אלנג' ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
44:39
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
31:57
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג&#039ירונה
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג'ירונה
27:07
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ&#039 בפודקאסט של שוונג
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ' בפודקאסט של שוונג
54:41
בדרך לצ&#039אלנג&#039 ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
בדרך לצ'אלנג' ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
47:33
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
56:46
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
48:21
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
02:23
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
32
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
01:28