הראשון של העונה: שיא עולם לקיילי מקיואן ב-100 גב בבריכות קצרות

השחיינית האוסטרלית, שלא מכבר השלימה את ה"דאבל-דאבל" במשחי הגב במשחקים האולימפיים, פתחה את העונה בסערה, עם 54.56 שניות, והפכה לשנייה בהיסטוריה מתחת ל-55: "השיא הזה היה חלום שלי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילי מקיואן | צילום: אינסטגרם

עונת השחייה רק החלה, וכבר קיבלנו שיא עולם ראשון בבריכה! קיילי מקיואן שברה היום (חמישי) את שיא העולם ב-100 מטר גב בבריכות קצרות, עם זמן נהדר של 54.56 שניות, אותו קבעה במסגרת אליפות אוסטרליה בבריכות קצרות הנערכת בימים אלה.

לכתבות נוספות בנושא:
פורסם הקריטריון לאליפות העולם בשחייה: אלו הישראלים שכבר קבעו אותו
לדקי ובאומן בפנים, האתלטים בחוץ: רשימת 50 המשפיעים בספורט ב-2024
"סין לא מילאה את כל הכללים למניעת סימום, אך WADA פעלה כנדרש"

השחיינית האוסטרלית, שכבר נחשבת לאחת השחייניות המובילות בעולם, הצליחה לקזז 0.34 שניות מהשיא הקודם, בו החזיקה אוסטרלית אחרת, מינה את'רטון, מאז 2019, אז שחתה במסגרת ה-ISL. מקיואן היא רק השנייה בהיסטוריה אחרי את'רטון שיורדת מגבול 55 השניות, והיא שיפרה את שיאה האישי בקרוב לשנייה (55.49 שניות, זמן איתו זכתה באליפות העולם ב-2022).

מקיואן בת ב-23, שרק לפני כחודש וחצי השלימה את ה"דאבל-דאבל" של משחי הגב, עם שתי מדליות זהב אולימפיות הן בטוקיו והן בפריז, סיפרה בסיום: "התחושה היא פשוט בלתי נתפסת. אני כל כך שמחה לשבור את השיא הזה, זה היה חלום שלי מאז שאני זוכרת את עצמי".

עד לשיא הנוכחי ב-100 גב, קיילי מקיואן כבר צברה רשימה מפוארת של הישגים במהלך הקריירה הקצרה שלה. יש לה 9 מדליות אולימפיות, מהן 5 מזהב, כאשר בפריז הייתה אחת המצטיינות עם ניצחונות ב-100 וב-200 גב, ארד ב-200 מעורב אישי ועוד כסף וארד במשחי השליחים, וכן 10 מדליות באליפויות העולם, מהן 4 מזהב.

כעת, מחזיקה מקיואן בלא פחות מארבעה שיאי עולם במקביל – ב-50 וב-200 גב בבריכת 50 מטר, וב-100 ו-200 גב בבריכה קצרה. היא החזיקה גם בשיא העולם ב-100 גב, עד ששברה אותו השיאנית הנוכחית רייגן סמית' במבחנים האמריקאיים האחרונים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג