לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
אחרי שכל העולם עשה היכרות עם נופי ארץ ישראל, הגיע הזמן לשבת מול המסך ולהתענג על נופיה של ארץ המגף. יש רק בעיה אחת, עם כל כך הרבה שעות שידור אי אפשר לראות את הכל – לכן אנחנו כאן. הקטע האטרקטיבי ביותר השבוע שאותו ממש לא תרצו לפספס הוא הקטע השישי שיתקיים ביום חמישי.
צ פ ו | יאן פולנץ הסלובני כובש את פסגת האתנה בשנה שעברה
זהו למעשה הקטע ההררי הראשון בג'ירו ד'איטליה, ופרט לעובדה שהוא עשוי להביא למהפכים משמעותיים בצמרת ולפעולות מעניינות של הרוכבים המתמודדים על התואר – זו גם הזדמנות מצוינת ליהנות מהנופים הפעילים של הר הגעש הפעיל אתנה, אחד מהסמלים של האי סיציליה.
הקטע עצמו שיתחיל בקלטניסטה יהיה באורך של 164 קילומטרים, אבל ההמלצה היא לצפות בשעה האחרונה שלו, כשהרוכבים יסיימו את הקטע בעלייה של 30 קילומטרים אל פסגת ההר. זו תהיה הפעם החמישית שבה מטפסים על האתנה בג'ירו ד'איטליה. עד היום זה קרה בשנים 1967, 1989, 2011 ובשנה שעברה. הפעם, בניגוד לכל הפעמים הקודמות, הרוכבים יטפסו אל נקודה אחרת בהר שממוקמת בגובה של 1,736 מטרים.
צ פ ו | אלברטו קונטאדור מנצח באתנה ב-2011 (בהמשך נפסל בגלל חומרים אסורים)
30 הקילומטרים האחרונים של הקטע הם כאמור במגמת עלייה, ואחרי 15 קילומטרים מתחיל הטיפוס הקשה ביותר. מדובר ביותר מ-14 קילומטרים של עלייה רצופה בשיפוע ממוצע של 6.5 אחוז, כאשר לקראת הפסגה מגיעים ל-4 קילומטרים בשיפוע של 8 אחוז. רק ב-350 המטרים האחרונים השיפוע מתמתן מעט, וזה עומד להיות חתיכת אתגר לכל הרוכבים ובפרט לאלו שיבצעו את התקיפה בהר.
הזמן הצפוי להגעתו של הרוכב הראשון לקו הסיום הוא 18:15 לפי שעון ישראל, כך שההמלצה היא לצפות החל מהשעה 17:00. מי שיכול להרשות לעצמו לצפות בקטע במלואו לא יתאכזב, מכיוון שכבר ב-80 הקילומטרים הראשונים ייפגשו הרוכבים כמה עליות שיאפשרו למספר רוכבים לצאת לבריחה יומרנית ולהתמודד על נקודות המטפסים. בנוסף, יהיו בקילומטרים הראשונים המון ירידות טכניות.