דרמה אדירה בסיום הטריאתלון האולימפי, שחר שגיב במקום ה-37

אחרי הדחייה והזיהום במים, קיבלנו תחרות מרתקת בלב פריז, כאשר אלכס יי הבריטי עקף ממש לפני קו הסיום את היידן ווילד הניו זילנדי, שכבר הוביל בביטחה. הטריאתלט הישראלי לא הצליח לשחזר את ההישג מטוקיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב בטריאתלון האולימפי | צילום: הוועד האולימפי בישראל

אחרי דחייה של יממה, האישור על תקינות מצב המים בנהר הסן סוף סוף הושג ותחרות הטריאתלון האולימפית הוזנקה היום (רביעי) בגשר אלכסנדר השלישי. 55 טריאתלטים זינקו, בהם כמובן גם הטריאתלט הישראלי הבכיר שחר שגיב. הישראלי, שסיים במקום ה-20 בטוקיו עם הישג השיא של הענף, לא הצליח לשחזר את ההישג וסיים במקום ה-37.

בפסגה, קיבלנו קרב אדיר ומהפך ממש לפני קו הסיום, כאשר אלכס יי הבריטי, סגן האלוף האולימפי מטוקיו, עקף את היידן וויילד הניו זילנדי וניצח בדרמה גדולה. לאו ברז'ר הצרפתי זכה בארד.

דקה אחר דקה מהתחרות:
13:28: פיניש מטורף לתחרות! אלכס יי מעלה הילוך ממש במאות המטרים האחרונים, עוקף את ווילד כאילו הוא לא היה ומוכתר כאלוף האולימפי אחרי 1:43.33 שעות. ווילד, שכבר הריח את הזהב, הסתפק בכסף ולאו ברז'ר הצרפתי זכה בארד. שחר שגיב מסיים במקום ה-37, 5:59 דקות מהמנצח.

13:17: הפער בפסגה הולך וגדל, אחרי 6 ק"מ היידן ווילד מוליך על אלכס יי ב-13 שניות. לאו ברז'ר ופייר לה קור יחד על המקום השלישי, 10 שניות לאחר מכן. שחר שגיב בינתיים מדורג 38, 4:59 דקות אחרי המוביל.

שחר שגיב רץ | צילום: הוועד האולימפי בישראל

13:08: גבירותיי ורבותיי, מהפך! היידן וויילד מצליח להיצמד לאלכס יי ואחרי כמה דקות של ריצה משותפ, מפעיל מבערים ובורח לבריטי! הפער ביניהם עומד על חמש שניות לאחר כ-3.5 ק"מ ריצה. קרב גדול גם על המקום השלישי עם שני צרפתים רק 10 שניות אחרי יי.

13:02: אלכס יי סיים להיעזר בחברו לנבחרת דיקינסון ובורח קדימה בריצה. הוא פותח פער של ארבע שניות על שומברג ועל היידן ווילד הניו זילנדי. בינתיים, שחר שגיב מגיע לאיזור ההחלפה כשהוא מדורג 41, כשלוש דקות וחצי אחרי המובילים.

שחר שגיב בשטח ההחלפה לקראת הריצה | צילום: הוועד האולימפי בישראל

12:59: המובילים מסיימים את הרכיבה, כשסמואל דיקינסון הבריטי עושה ראשון את ההחלפה אחרי 1:13.22 שעות. קסונגור להמאן ההונגרי שני, יונאס שומבורג הגרמני שלישי ואלכס יי רביעי, אך הכל מאוד מאוד צמוד.

12:44: שתי הדבוקות הראשונות התאחדו לדבוקה אחת גדולה, שמונה 32 רוכבים, ביניהם מפרידות רק שש שניות. שגם הדבוקות השלישית והרביעית התאחדו, ובהן נמצא גם שחר שגיב בפער גדול של כ-2.5 דקות מהדבוקה הראשונה.

שחר שגיב. גם הוא צפוי להיות שם | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

12:32: הדבוקה השנייה מתקרבת אל הראשונה בתום שלוש הקפות והן קרובות להתאחד, רק קצת יותר מ-20 שניות ביניהן. אולם הפער מהדבוקה השלישית בה נמצא שחר שגיב הולך וגדל. אחרי 18.7 ק"מ הפער הוא 2:26 דקות, כששחר מדורג 33.

12:20: עדכון מהשופטים – שחר שגיב מקבל כרטיס צהוב וייאלץ לרצות 15 שניות ב-Penalty Box במהלך הריצה.

12:15: שחר מתמקם בדבוקה השלישית ברכיבה. אחרי 7.3 ק"מ הוא מדורג במקום ה-33, מרחק 1:25 דקות מהמוביל, לאו ברז'ר הצרפתי.

שחר שגיב עולה על האופניים בשטח ההחלפה | צילום: הוועד האולימפי בישראל

12:07: סיום השחייה – קרוצ'אני האיטלקי יוצא ראשון מהמים אחרי 20:10 דקות של שחייה ואחרי החלפה מהירה מיד עולה על האופניים ל-40 ק"מ של רכיבה. שחר שגיב יוצא מהמים במקום ה-36, מרחק 1:21 דקות מהמוביל.

11:58: השחיינים מגיעים לנקודת הביקורת של השחייה, אחרי 910 מטר, יוצאים מהמים לפנטון ומיד מזנקים חזרה. שחר שגיב מדורג במקום ה-36 עם זמן של 12:49 דקות, מרחק 48 שניות מהמוביל בתחרות, מת'יו האוזר האוסטרלי. גם אלסיו קרוצ'אני האיטלקי, הנרי סקומן הדרום אפריקאי ופייר לה קור הצרפתי בדבוקה המובילה.

קו הסיום של הטריאתלון האולימפי עם מגדל אייפל ברקע | צילום: הוועד האולימפי בישראל

11:45: התחרות האולימפית הוזנקה! הטריאתלטים זינקו לנהר הסיין לשחייה של 1.5 ק"מ.

11:00: מקצה הנשים מסתיים בחגיגה של הקהל הביתי, כאשר קסאנדרה בויגראן הצרפתייה ניצחה, בזכות ריצה נהדרת, בזמן כולל של 1:54.55 שעות. ג'ולי דרון השווייצרית הייתה ההפתעה של הפודיום כשסיימה שנייה, שש שניות אחריה ובת' פוטר הבריטית סיימה שלישית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג