אדירה: מקום 9 ללונה סלפטר במרתון האולימפי, שיא אולימפי לסיפאן חסן

אחרי מרתון הגברים אתמול, הנשים נועלות את תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים ברחבי העיר, כששתי הישראליות המנוסות במוקד. האם גם אצל הנשים יישבר השיא האולימפי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאור טיורי ולונה סלפטר | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

הישג אדיר למרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר במרתון האולימפי בפריז 2024. הישראלית בת ה-35 רשמה את ההישג הטוב ביותר של ישראל במרתון במשחקים האולימפים כאשר סיימה במקום התשיעי בריצה הקשוחה, בזמן של 2:26:08 שעות. מאור טיורי רשמה גם היא הישג משלה וסיימה במקום ה-44 עם 2:33:37 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: שיא אולימפי לשליחי ארה"ב ולקיפייגון, זהב לאינגבריגטסן, דרמה בגובה
טולה האתיופי ניצח במרתון עם שיא אולימפי חדש, מארו טפרי במקום ה-26
טפרי: "לא עמדנו בציפיות שלנו, גאווה להניף את הדגל", איילה: "עשינו את המקסימום"

צ'מטאי סלפטר רשמה שלל הישגים במרתונים הגדולים ובאליפות העולם ואירופה, אך במשחקים האולימפיים תמיד פחות הלך לה. בריו לא הצליחה לסיים בגלל כאבים, בטוקיו נאלצה לעצור את הריצה בשלב מתקדם, כדי להמשיך ולסיים במקום ה-66. הפעם, היא הצליחה למצות את הפוטנציאל על הבמה הגדולה ביותר, על אף פציעה ממנה סבלה השנה וביצעה ריצה נהדרת בטופ 10 היסטורי.

לונה סלפטר | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

מקדימה קיבלנו דרמה ענקית בין הטובות בעולם, כאשר סיפאן חסן, שזכתה במדליות הארד ב-5,000 וב-10,000 על המסלול רק לפני ימים ספורים, סיפקה פיניש אדיר כדי לנצח עם שיא אולימפי חדש, 2:22:55 שעות. טיגיסט אספה סיימה שנייה, בפער של שלוש שניות בלבד והלן אובירי שלישית.

דיווח חי דקה-אחר-דקה (גללו למטה לעדכונים מתחילת הריצה):

11:35 – מאור טיורי, שטיפסה הרבה מקומות בחלק האחרון של הריצה, מסיימת במקום ה-49 עם 2:33:37 שעות.

מאור טיורי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

11:28 – לונה צ'מטאי סלפטר מסיימת תשיעית בריצת המרתון, הישג חסר תקדים לישראל! זמנה בסיום 2:26:08 שעות, 3:13 דקות מהמנצחת. הישראלית מתרסקת באפיסת כוחות אחרי קו הסיום.

11:25 – דרמה ענקית בישורת האחרונה. הקצב הלך והתגבר עד שנותרו שתיים – טיגיסט אספה האתיופית וסיפאן חסן ההולנדית. חסן, כרצת מסלול אדירה, הייתה מהירה ביותר בסיום (לא לפני דחיפה בין השתיים במהלך העקיפה) והיא עושה את הבלתי ייאמן ומנצחת עם שיא אולימפי חדש 2:22:55 שעות, 3 שניות לפני אספה

11:16 – אחרי 40 ק"מ – כל חמש המובילות יחד בקצב מסחרר, על זמן של 2:16:09 שעות. סוזוקי 27 שניות אחריהן, לונה סלפטר מדורגת תשיעית, מרחק 2:07 דקות מהמובילות, אך בדרך להישג חסר תקדים.

11:04 – סוזוקי לא עומדת בקצב והדובקה המובילה מצטמקת לחמש רצות אחרי 37.5 ק"מ. לונה סלפטר מנסה להידבק לאלופה האולימפית פרס ג'פצ'ירצ'יר, שנמצאת כ-52 שניות אחרי המובילות.

10:57 – אחרי 35 ק"מ נכנסים לרגעי האמת: עוד ניסיונות בריחה בתוך הדבוקה המובילה ורצות נוספות שלא עומדות בקצב. שש רצות מובילות – לוקדי, שאנקולה, אספה, אובירי, סוזוקי וחסן. פרס ג'פצ'ירצ'יר האלופה האולימפית איבדה מגע. לונה סלפטר מדורגת עשירית, 31 שניות מהמובילה ורק 8 שניות מהאלופה האולימפית.

10:44 – עוד עלייה מפרכת עברו הרצות, ובסופה חמש רצות קנייתיות ואתיופיות פשוט ברחו קדימה – טיגיסט אספה, הלן אובירי, שרון לוקדי, פרס ג'פצ'ירצ'יר ואמאנה בריסו שאנקולה, כשנוספות מנסות להצטרף. 1:43:59 שעות אחרי 30 ק"מ. לונה סלפטר מדורגת עשירית, 10 שניות מהמובילות

10:28 – נקודת המדידה של 25 ק"מ מראה כי לונה צ'מטאי סלפטר מובילה בריצה עם 1:26:34 שעות, אך הדבוקה כבר הדביקה אותה ואת שאר הבורחות. כ-20 רצות יחד.

10:24: שלוש רצות מנסות לברוח קדימה מהדבוקה, ובהן גם לונה סלפטר הישראלית, יחד עם דקוטה לינדוורם האמריקאית וסרדנה טרופימובה מקירגיסטן. הדבוקה המובילה בשלב זה לא מנסה לתפוס אותן, אך שומרות על מרחק סביר

10:14 – חצי מרתון מאחורינו, ולונה צ'מטאי סלפטר חזק בתוך הדבוקה המובילה. הישראלית מדורגת רביעית עם 1:13:25 שעות. ג'סיקה סטנסון האוסטרלית מובילה.

10:01 – אחרי שהיה נראה שלונה סלפטר מאבדת מגע, היא מצליחה לנצל את העלייה ונדבקת חזרה לדבוקה המובילה.

9:51 – הקצב מתגבר רגע לפני העלייה המשמעותית הראשונה של הריצה, והדבוקה מצטמצמת ל-14 רצות. הלן אובירי והאלופה האולימפי פרס ג'פצ'ירצ'יר מובילות, סיפאו חסן שנראה תחילה כי מאבדת את הדבוקה, הצליחה לחזור. לונה סלפטר, לעומת זאת, לא שמרה על המובילות ומדורגת במקום ה-20, מרחק 23 שניות מאובירי.

9:35 – אחרי 10 ק"מ הרצות הבכירות מתייצבות בקדמת הדבוקה. טיגיסט אספה שיאנית העולם מובילה עם 34:32 דקות, יחד עם שתי חברותיה לנבחרת אתיופיה ושלוש הרצות הקנייתיות. לונה סלפטר יחד איתן באותה הדבוקה, 3 שניות אחרי המובילה.

9:17 – אחרי 5 ק"מ ראשונים דבוקה גדולה עדיין יחד, כאשר יוניס צ'ומבה הבחריינית ראשונה עם 17:24 דקות. לונה סלפטר בתוך הדבוקה המובילה במקום ה-21. מאור טיורי מעט מאחור, במקום ה-86, 39 שניות אחרי הדבוקה.

9:00 – המרתון האולימפי לנשים הוזנק ב"הוטל דה-וויל", לא לפני שקתרין סוויצר, האישה הראשונה שרצה במרתון בוסטון באופן רשמי, פתחה אותו עם דפיקת המקל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג