הסגלים הרשמיים לטור דה פראנס מתחילים להתפרסם והבוקר (שישי) התפרסם הסגל של ישראל פרמייר טק למרוץ היוקרתי מכולם, ובו שתי כותרות גדולות. הראשונה והמשמעותית מכולן בזירה העולמית היא שכריס פרום, אלוף הטור דה פראנס ארבע פעמים ומי שהגיע לקבוצה במיוחד בשביל הטור, נותר מחוץ לסגל הקבוצה. השנייה והמקומית עבור ישראל – לראשונה מזה שלוש שנים לא תהיה נציגות לרוכב ישראלי בטור דה פראנס, לאחר שעומר גולדשטיין נותר גם הוא מחוץ לסגל.
ההחלטה של הצוות המקצועי בישראל פרמייר טק לגבי פרום היא מקצועית בלבד, ולא מן הנמנע שבגילו המתקדם כבר חזינו בו רוכב בפעם האחרונה בטור דה פראנס. אי הכללתו של פרום מסמלת כנראה שינוי כיוון בקבוצה. כשהוא הצטרף ל-IPT בסוף 2020 המטרה המוצהרת שלו הייתה לנסות לזכות פעם נוספת בחולצה הצהובה. אבל הבריטי הוותיק מעולם לא התאושש מהפציעה הקשה שקטעה את הקריירה שלו. בשבוע האחרון התראיין ואמר שהמטרה שלו היא לנסות לזכות בקטע בטור, אם ייבחר. ההחלטה שלא להכלילו, וכך גם את עומר גולדשטיין ויאקוב פוגלסנג, מראה שהקבוצה כבר לא מסתכלת מעבר לפרמטרים המקצועיים.
עומר גולדשטיין מסר עם פרסום הסגל: "ברור שאני מאוכזב. רציתי לחזור ולהתחרות במרוץ האדיר הזה אני מרגיש שאני חוזר לעצמי אחרי הבעיות הבריאותית שחוויתי וקצת עצרו אותי השנה. אבל עם כל האכזבה, אני מכבד את החלטת הצוות המקצועי ומאחל בהצלחה מכל הלב לחברים שלי שיתחרו בטור דה פראנס".
גולדשטיין חווה חוסר מזל העונה עם כמה בעיות בריאותיות – הוא חלה לפני טור רואנדה ונאלץ לוותר על הטור, ולצערו שוב עבר כמה בעיות בריאותיות שגזלו ממנו כמה שבועות של מרוצים בין מאי ועד אמצע יוני. בטור אוקיטני האחרון היא חזר והראה שאכן הוא חוזר לכושר, אבל לבסוף נותר בחוץ. עם זאת, כפי שכבר קרה בעבר, אם רוכב או שניים בהרכב יאלצו לוותר על הטור ברגע האחרון מסיבה בריאותית – הוא ייקרא לדגל.
כזכור, גיא ניב, שפרש מרכיבה מקצוענית בתום העונה שעברה, היה הישראלי הראשון שרכב בטור דה פראנס במרוץ של 2020. ב-2021 היה זה גודלשטיין שייצג את ישראל במרוץ והוא גם זה שהיה אמור לרכוב אשתקד, אולם בעקבות חשיפה לקורונה הוא יצא מהסגל, גיא ניב הוקפץ ברגע האחרון ושמר על רצף של שלוש שנים בהן רוכב כחול-לבן על הבמה הגדולה בעולם. רצף שנקטע כאמור השנה.
מייק וודס הקנדי, שנמצא בכושר טוב וניצח השבוע בטור דה אוקיטני, שוב יוביל את הקבוצה ויהיה על הנייר מועמד לדירוג הכללי, אבל ההיסטוריה לא מספקת הרבה סיבות לאופטימיות בזווית הזאת. אם יצליח לא לאבד זמן בתחילת המרוץ, אז הקבוצה תעבוד עבורו בתקווה לטופ 10. אם וודס לא יצליח להוות איום בדירוג הכללי, הוא ינסה לזכות בקטעים בהרים. וזה ישחרר גם את דילן טאונס, אוגו אול ואת סיימון קלארק. קורבין סטרונג ינסה להפתיע את הספרינטרים בקטעים השטוחים.
"אנחנו נזנק לטור דה פראנס בשבת הבאה עם הרכב חזק ואגרסיבי שבו לכל אחד משמונת הרוכבים שלנו יש את היכולת להילחם על ניצחונות אמר המנהל הספורטיבי של הקבוצה, הבלגי ריק וורברוגה. "אני מצפה שנבוא לטור דה פראנס עם נחישות, אגרסיביות והתחושה שהכל אפשרי שהפגנו בג'ירו דה איטליה האחרון". כזכור, בג'ירו, הדהימה הקבוצה עם סדרת בריחות שהסתיימה בשישה פודיומים, ארבע מהם של הקנדי הצעיר דרק ג'י.
We are lining up at @LeTour with a versatile team aiming for stage wins!
🎙️ "I believe that each of our eight selected riders has what it takes to be victorious in this race." – Sports Manager, Rik Verbrugghe.
Read all about our TDF lineup right here: https://t.co/8kDSwuBHVO
__… pic.twitter.com/BL3bM6UrwU— Israel – Premier Tech (@IsraelPremTech) June 23, 2023
"אני ממש נרגש לקראת הטור הזה" אמר וודס שאך לפני מספר ימים ניצח בטור אוקיטני בדרום צרפת ומגיע בכושר נהדר כרוכב המוביל של הקבוצה . "קיבלתי המון בטחון מהניצחון האחרון. יש לא מעט קטעים בטור "שתפורים עלי" ואני הולך לרכוב מאד אגרסיבי".
הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס: "הניצחונות הגדולים של הקבוצה בטור דה פראנס 22 בהחלט העלו את הרף לגובה מאד מאתגר אבל אנחנו מגיעים עם הרכב חזק שכבר רכב, התחרה והצליח ביחד. אני חושב שההרכב המוכשר הזה יפתיע לא מעט צופים בטור הזה. אנחנו מוכנים ומזומנים לטור מלהיב".
"בחירת הרוכבים לטור מתוך שורת המועמדים הסופיים לוותה בהתלבטויות לא קלות", גילה מנהל הקבוצה צ'ל
קרלסטרום: "זה בהחלט לא פשוט לבחור את השמונה שלנו לטור ולוותר לבסוף על כמה מועמדים ראויים וטובים אחרים, אבל אני מרגיש שבחרנו את אלו שמתאימים ביותר לאתגרים המיוחדים של הטור הקרוב. העובדה שנאלצנו לעבור תהליך התלבטות ממושך ויסודי כזה היא עדות לעומק ולאיכות הסגל של הקבוצה. אין מנוס, בסופו של יום יש רק שמונה מקומות בהרכב, אבל אני משוכנע שבחרנו את אלו שיוכלו להשיג לנו א התוצאות הטובות ביותר".
סגל ישראל פרמייר טק המלא: גוויל בויווין (קנדה), סיימון קלארק (אוסטרליה), אוגו אול (קנדה), קריסטס נילאנדס (לטביה), ניק שולץ (אוסטרליה), קורבין סטרונג (ניו זילנד), דילן טאונס (בלגיה), מייק וודס (קנדה)
3 רוכבים מקנדה 2 מאוסטרליה 1 מניו זילנד 1 מבלגיה
1 מלטביה
מה קשר לישראל?
זה יותר קנדה פרמייר טק.
אבל כספי ממשלת ישראל משלמים על זה
קבוצה מקצוענית פרטית. הממשלה לא תומכת . תדייק
מציע שתבדוק אם אין חסות של לא מעט מיליונים ממשלת ישראל, משרד התיירות.
אולי תופתע.
ממש לא!
מאכזב מאוד
מבאס מאוד .
הגיע הזמן שהקבוצה מתחשבת בשיקולים מקצועיים בלבד ולא "בשמות". לרוכבים הישראלים יהיו עוד הרבה הזדמנויות. הם צעירים ויש לפניהם עוד הרבה שנות רכיבה. הקבוצה צריכה להשיג תוצאות כדי לחזור לדירוג הבכיר בעוד 3 שנים וזה מה שחשוב