העבירה את הנקודה: שרת הספורט של צרפת שחתה בנהר הסן

הטניסאית לשעבר אמלי אודאה-קאסטרה שלחה מסר כאשר יצאה לשחות בעצמה בנהר, שהזיהום בו העמיד בספק את קיום תחרויות השחייה במים פתוחים. מעיריית פריז נמסר כי ב"11 או 10 מ-12 הימים האחרונים, רמת הזיהום במים עמדה בסטנדרט המקובל"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שרת הספורט של צרפת, אמלי אודאה-קאסטרה, שוחה בנהר הסן | צילום: מסך

פחות משבועיים לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז, הזיהום בנהר הסן ממשיך להעסיק את המארגנים, האוהדים – ובעיקר את השחיינים. אחרי שעיריית פריז הצהירה שרמת הזיהום ירדה לרמה המקובלת והתעקשה שתחרויות השחייה במים פתוחים והטריאתלון יוכלו להתקיים בו, שרת הספורט של צרפת לא הסתפקה בדיבורים – ועברה למעשים.

לכתבות נוספות בנושא:
התעשתה בזמן? הוועדה המארגנת של פריז 2024 הציגה חלופה לנהר הסן
חדשות טובות: שיפור באיכות המים בנהר הסן לקראת המשחקים האולימפיים

מתן רודיטי: "הזיהום בסן משפיע"

אמלי אודאה-קאסטרה, לשעבר טניסאית שדורגה בשיאה במקום ה-251 בעולם ומאז 2022 משמשת כשרת הספורט בממשלת צרפת, יצאה בסוף השבוע לשחייה בנהר הסן, במטרה להוכיח שהוא מספיק נקי כדי לקיים בו את התחרויות. אל השרה הצטרף גם הטריאתלט אלכסיס הנקווינקוואן, שיישא את דגל צרפת בטקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים ב-28 באוגוסט.

בתוך כך, עיריית פריז הודיעה שרמת הזיהום במים עמדה בסטנדרטים המקובלים ב"11 או 10 מתוך 12 הימים האחרונים". נציג העירייה, פייר רדבאן, הוסיף כי "אנחנו מקווים שמזג האוויר ישתפר במעט, אבל אנחנו לא מודאגים לגבי האפשרות שלא נוכל לקיים כאן את התחרויות. הן ייערכו בנהר הסן". מזג האוויר בשבועיים הקרובים בפריז לא חוזה ממטרים רבים, מה שמשמח מאוד כמובן את הוועדה המארגנת.

אף על פי כן, לאחרונה כאמור הוצגה אלטרנטיבה לנהר הסן: וייר סור-מאן, האתר בו יתקיימו תחרויות החתירה בפריז 2024. על פי הדיווחים, אם רמות הזיהום בסן יעלו, התחרויות יעברו לאתר שממוקם כ-35 קילומטרים מערבה ממרכז פריז. תחרויות הטריאתלון ייערכו ב-30 ביולי, המשחה לעשרה קילומטרים לנשים ב-8 באוגוסט והמשחה המקביל לגברים למחרת, בהשתתפותו כמובן של מתן רודיטי, שקבע הישג שיא בטוקיו, אז סיים במקום הרביעי ודורג שמיני באליפות העולם ביפן בקיץ שעבר.

הוועדה המארגנת למשחקים בפריז השקיעה למעלה ממיליארד וחצי אירו בטיהורו של נהר הסן, בו לא התרחצו או שחו כבר שנים ארוכות. בכל פעם שפוקדת את העיר מערכת גשם משמעותית, הביוב זורם לסן ומעלה את רמות הזיהום. בוועדה המארגנת כאמור ימשיכו לקוות למזג אוויר יבש, בתקווה לעמוד בהבטחתם ולקיים את התחרויות בסן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג