הסוד של האתלטית שהדהימה עם מדליה אולימפית ב-1,500: דואתלון!

ג'ורג'יה בל כבר הייתה מחוץ לספורט, אולם דווקא השילוב של הריצה עם האופניים עשה את ההבדל. אחרי שזכתה באליפות העולם בדואתלון, התפוצצה גם על המסלול עם תוצאה היסטורית בפריז. קבלו הצצה לשבוע האימונים יוצא הדופן שלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ורג'יה בל על הפודיום באליפות אירופה | צילום: Shutterstock

ג'ורג'יה בל הייתה אחת ההפתעות הנעימות של המשחקים האולימפיים בפריז. הבריטית בת ה-30 כבר הייתה רגל וחצי מחוץ לספורט, אולם חזרה, ובגדול, ולא עצרה עד לפודיום האולימפי. בל הייתה שותפה לאחת הריצות האיכותיות של המשחקים וזכתה במדליית הארד בריצת ה-1,500 מטר, כאשר שברה את השיא הבריטי עם 3:52.61 דקות.

בל החלה את דרכה כאלופה לבתי ספר בריצת ה-800 בשנת 2008, המשיכה בהצלחה גם כסטודנטית באוניברסיטת בירמינגהאם, אולם סבלה מחוסר יציבות עם המעבר לארה"ב לאוניברסיטת קאל ברקלי. היא בילתה יותר זמן מחוץ למסלול מאשר עליו, עם פציעות והליכי שיקום ארוכים, והייתה כבר בדרך החוצה מהאתלטיקה.

את תהליך החזרה החלה ב-2022, במקביל לעבודה במשרה מלאה בחברת אבטחת סייבר. בראיון ל-Athletics Weekly סיפרה שהליך החזרה שלה לריצה היה דווקא דרך האופניים. היא החלה לרכוב קילומטרים רבים ושילבה את הרכיבה עם הריצה. השיא הגיעה כשזכתה בתואר אלופת העולם לקבוצת הגיל שלה בדואתלון בשנה שעברה.

היא חזרה לעבוד עם מאמנה לשעבר טרבור פיינטר, והתוצאות לא איחרו להגיע גם על מסלול האתלטיקה. בל קבעה אשתקד שיא אישי ראשון מאז 2015, כשרצה 4:12.16 דקות ב-1,500 מטר, ומכאן, הנסיקה כבר הייתה מטאורית. היא כיכבה בעונת האולמות של 2024 ורצה 4:03.47 דקות באליפות העולם באולם, כדי לסיים במקום הרביעי.

בזכות ההצלחה, היא קיבלה חוזה מקצועני מחברת נייקי, שאפשר לה לקחת שבתון מהעבודה ולהתמקד באתלטיקה. היא תרגמה את ההצלחה מהאולם גם לאצטדיון כשקבעה בליגת היהלום בדוחא 4:03.72 דקות בתחילת חודש מאי ובסוף החודש שיפרה את תוצאתה עוד יותר, כשרצה בארה"ב 4:00.41 דקות.

היא נבחרה לייצג את בריטניה באליפות אירופה 2024 ברומא, ולבשה בגיל 30 את חולצת הנבחרת הבוגרת לראשונה בקריירה. גם שם היא קיזזה עוד כמה שניות וזכתה במדליית כסף בריצה טקטית, והמשיכה כדי לנצח באליפות בריטניה ובתחרות בפריז בתחילת יולי, שם כבר קבעה 3:56.54 דקות.

השיא כאמור הגיע במשחקים האולימפיים, שם ניפצה את השיא הבריטי של לורה מויר ועלתה על הפודיום. בסך הכל שיפרה את שיאה תוך שנה וחצי ב-24.3 שניות. בלתי נתפס ברמות האלה.

שימו לב לשבוע אימונים של בל. הוא כולל כ-48-40 ק"מ ריצה, יחד עם כ-160 ק"מ רכיבה על אופניים. לפני המשחקים שיתפה: "הייתי עושה בעבר כ-80 ק"מ ריצה בשבוע וכל הזמן התמודדתי עם בעיות. הייתי פצועה הרבה מהזמן הזה, היו לי שיין ספליט ושברי מאמץ, ואני פשוט חושב שבכל פעם שאני עוברת מעל 50 ק"מ בשבוע אני עדיין מרגישה ממש לא בנוח, שמשהו עומד לצוץ שוב".

להלן שבוע האימונים של בל, כפי ששיתפה לפני אליפות אירופה האחרונה:
יום שני: (בוקר) 11-9 ק"מ לפני העבודה (קל); (ערב) אימון אופניים על הטריינר של שעה עם אינטרוולים (Zwift)

יום שלישי: אימון ריצת כביש – כ-16 ק"מ בסך הכל כולל חימום/שחרור, למשל, 5 דקות-4 דקות-3 דקות-2 דקות כפול 3 סטים.

יום רביעי: יום מנוחה

יום חמישי: (בוקר) ריצת מסלול סולו לפני העבודה, למשל, מדידה של 1200 מטר ואחריו 300 ו-200 בתוספת חימום/שחרור; (ערב) מרוץ רכיבה על הטריינר כחלק מקבוצת מרוצים: "זה ממש כיף וזה ממש קשה פיזית", אומרת בל. "איך שאני מרגישה אחרי מרוץ Zwift קשה יותר ממה שאני מרגישה אחרי מרוץ ריצה. זה כל כך כואב. אני באמת דוחפת את עצמי לקצה, אבל זה גם די כיף, כי זה תחרותי בצורה אחרת".

יום שישי: ריצה קלה (בסביבות 30 דקות / 8 ק"מ) ואימון משקולות קלות בבית

שבת: אימון מסלול קשה, למשל, מדידה ארוכה ואחריה 300 ו-200. זה יהיה אינטנסיבי יותר מהאימון של יום חמישי

יום ראשון: 100 ק"מ אופניים (3-4 שעות בכבישים)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג