הטור דה פראנס מתקרב ובא ואם לא תהיינה הפתעות הוא יוזנק ב-29 באוגוסט וכעת הקבוצות עומלות על מנת להרכיב את צוותי הרוכבים שירכיבו את הקבוצות. בזירה הישראלית כאמור, "ישראל סטארט-אפ ניישן", שהוכרז בסוף השנה שעברה כי היא תתחרה בטור הצרפתי, מרכיבה בימים אלו את צוות הקבוצה ולראשונה יתחרה בה גם רוכב ישראלי ונכון לעכשיו המועמד המוביל הוא גיא ניב.
צ פ ו | גיא ניב מספר על הדרך לטור דה פראנס; צילום: סטראט-אפ ניישן
"לא אשקר. ההמתנה הזו היתה קשה למרות שהשתדלתי להישאר אופטימי", הודה ניב המטפס של "ישראל סטראט-אפ ניישן", לאחר שנחת והשלים אימון ראשון על הרי אנדורה. הבעיה של רוכבי "סטראט-אפ ניישן" משקפת את ממדי משבר הקורונה אליהם נקלעה ישראל בגל השני. רוכביה הישראלים הבכירים של הקבוצה נאלצו להתעכב בישראל ולצפות בחבריהם הזרים של הקבוצה – מתחילים בהכנות לקראת חידוש העונה ולגולת הכתר שהוא מאבק על כרטיס להרכב לטור דה פראנס שיתחיל בניס. מנגד, מי שלא נאלץ לשלם את מחיר מגפת הקורונה והגל השני בישראל הוא אלוף ישראל גיא שגיב, שמיועד לזנק לג'ירו ד'איטליה שיחל בספטמבר ובחר עוד לפני תחילת המשבר להישאר ולהמשיך להתאמן בספרד. "כבר שכחתי מתי ראיתי את ישראל בפעם האחרונה", אמר לאחרונה.
על פי דברי הקבוצה השיבושים הללו כבר השפיעו וגיא ניב עצמו שכאמור קיבל סוף סוף את אישור הכניסה ממשלת ספרד, יאלץ לוותר על טור סיביו הרומני בשבוע הבא שאמור היה להעניק לו הזדמנות ראשונה להיכנס לכושר של מרוצים. "יש לי פער לסגור" הודה ניב, אבל הביע בטחון שיעשה זאת. הוא יישאר אחרי חבריו בפסגות אנדורה כדי להרגיל את גופו לתנאי גובה, מה שיעניק לו יתרון במידה ואכן יגשים את מטרתו להיבחר להרכב של הקבוצה לטור.
בינתיים מעבירה סטראט אפ ניישן הילוך: בעוד רוב המועמדים שלה לטור דה פראנס, לג׳ירו דה איטליה ולוואלטה הספרדי, מתאמנים באנדורה, נפתח היום המחנה שלה למרוצי הקלסיקות הגדולים – בבלגיה. במקביל נכנסה הקבוצה הקונטיננטלית שלה, "סייקלינג אקדמי" למעגל המרוצים לראשונה אחרי משבר הקורונה – בטור של 4 ימים בפולין. עכשיו עושה הקבוצה מאמצים גדולים להשיג אישורים דומים לעומר גולדשטיין ואיתמר איינהורן מהקבוצה וכן לרוכבי הקבוצה הקונטיננטלית שלה.