הקטע השביעי והלפני אחרון של הטור דה פראנס לנשים נערך היום (שבת) וסיפק כמו בכל השבוע האחרון דרמה איכותית במיוחד, עם ההגעה לאלפים. בסיומו, דמי וולרינג נוגסת מעט בפער של לובשת החולצה הצהובה קסיה ניוויאדומה, בעוד לובשת החולצה המנוקדת ז'וסטין חקיירה משיגה ניצחון יוקרתי משלה.
לכתבות נוספות בנושא:
מחוסר יכולת לאכול עוגה לקו הזינוק בוולטה: הקאמבק המדהים של נדב רייסברג
ויו לה פראנס: ניצחון היסטורי לצרפת בטור דה פראנס לנשים
תאונה המונית בטור דה פראנס לנשים, וולרינג התרסקה ואיבדה את החולצה הצהובה
זה היה קטע קשוח של של 166.4 ק"מ משמפניול ל-לה גראן בורנה, אשר כלל חמש פסגות מדורגות, כאשר הראשונה והאחרונה הן הקשות מכולן. סימן השאלה מהימים האחרונים נותר בעינו – האם האלופה המכהנת והפייבוריטית הגדולה לניצחון גם השנה דמי וולרינג (Team SD Worx – Protime) נמצאת בכשירות מלאה לקראת רגעי השיא, לאחר ההתרסקות שחוותה לפני יומיים.
13 ק"מ לסיום מי שברחה קדימה הייתה דווקא הבלגית חקיירה (AG Insurance-Soudal), כנראה במטרה להשיג נקודות לחולצה המנוקדת, אך כשאף רוכבת לא ניסתה לרדוף אחריה, היא המשיכה לדהור עד לסיום ולנצח את הקטע. מי שזכתה בחולצת המטפסת בג'ירו קרובה כעת להשלים דאבל, ועל הדרך קוטפת ניצחון ראשון בקטע בגרנד טור בקריירה. בסיום התפרקה לחלוטין בבכי על האספלט והייתה נרגשת מאוד מההישג.
מווה סקויבאן (Arkéa – B&B Hotels Women) הצרפתייה גם היא נפרדה מהדבוקה במהלך הטיפוס האחרון עד לסיום במקום השני, כשהרוכבות לא התרגשו ונתנו לה לברוח, שכן היא רחוקה מאחור בדירוג הכללי. מאחורי שתי המנצחות, המאבק היה בשיאו. מתקפה אחר מתקפה של הרוכבות הבכירות, כולל של וולרינג שהראתה שהרגליים חזרו לאיתנן. לקראת סוף הטיפוס קסיה ניוויאדומה (Canyon//SRAM Racing) ו-וולרינג נותרו שתיהן ראש בראש, וההולנדית נתנה עוד "קיק" לקו הסיום כדי לקטוף את שניות הבונוס.
Just beautiful 🤩#TDFF2024 l #WatchTheFemmes l @GoZwift pic.twitter.com/LfIv5FPAwT
— Le Tour de France Femmes avec Zwift (@LeTourFemmes) August 17, 2024
כעת, וולרינג מדורגת שמינית בדירוג הכללי, כשהפער מהפולנייה עומד על 1:15 דקות, לפני הקטע המסיים. פוק פיטרסה עלתה למקום השני, 27 שניות אחרי ניוויאדומה. הכל יוכרע כאמור בקטע הנועל מחר, שצפוי להיות מרתק.
וולרינג סיפרה בסיום: "ההרגשה טובה אחרי השלב הזה, פיזית הרגשתי טוב. לא היו לי הרבה בעיות עם הפציעות מהתאונה. הטיפוס לא היה קשה מספיק, לא מספיק תלול כדי לעשות את ההבדל. ואז כשאת רוכבת מלפנים, כולם מרוויחים. תקפתי פעם אחת כדי להלחיץ את ניוויאדומה. היא הסתכלה לאחור כל הזמן. זה שנגסתי בפער ממנה בסיום זה נחמד לתחושה. מחר, עם הקול דו גלאנדון ואלפ דואז, יש עליות קשות וארוכים יותר בתוכנית. אני מקווה שאוכל לעשות שם את ההבדל. עכשיו זה בעיקר על התאוששות טובה. אם זה יעבוד באלפ דואז או לא, נראה מחר. אני הולכת לתת את כל כולי. זה יהיה מרגש".