המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט – לא למקצוענים בלבד

המיצוב המקצועי של מכון וינגייט בכלל והמרכז לרפואה מקצועית בפרט, הפך אותו לחממה מקצועית לספורטאי ההישג של ישראל אך בפועל, מדובר במרכז לרפואת ספורט המספק מענה מקצועי גם לקהל הספורטאי הרחב ובשלל גילאים. המרכז לרפואת ספורט של וינגייט מאפשר לספורטאים וספורטאיות מתחילים וחובבים, מרכז המאפשר בחינה של היכולות לצד הביצועים הנוכחיים – במטרה לשפר הישגים תוך כדי פיקוח והתאמה מדויקת לנתונים הפיזיים שלהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מזה שנים רבות שמכון וינגייט הינו המכון הלאומי למצוינות בספורט. מתוקף הגדרתו המכון מהווה חממה מקצועית המעניקה טיפול לספורטאי ההישג בישראל. מכון וינגייט הוביל מאז ומתמיד בתחום הידע והכנת הקרקע המקצועית עבור ספורטאי וספורטאיות ישראל, עוד משלב האיתור והטיפוח בגילאים צעירים – ועד רגע שירת התקווה על הפודיום בתחרויות מקומיות, בינלאומיות ואולימפיאדות.

לצד היותו הגוף המקצועי המוביל בישראל לעולמות הספורט ואורח החיים הבריא, מפעיל מכון וינגייט גם את המרכז לרפואת ספורט המתקדם בישראל. צוות המרכז כולו מספק ליווי מקצועי לספורטאים האולימפיים לאורך ההכנות לתחרויות השונות וברגעי השיא. בשל המיצוב המקצועי של מכון וינגייט בכלל והמרכז לרפואה מקצועית בפרט, נהוג לחשוב כי המרכז הרפואי מספק מענה אך ורק לספורטאי ההישג אך בפועל, מדובר במרכז לרפואת ספורט המספק מענה מקצועי גם לקהל הספורטאי הרחב ובשלל גילאים.

המקום לשפר בו את הביצועים שלכם | צילום: עודד קרני

המקום לשפר בו את הביצועים שלכם

בשל השימוש במכשור מהמתקדמים בעולם, לצד ידע מקצועי רחב המלווה בטיפול, אבחון ויעוץ של מיטב אנשי המקצוע -המרכז לרפואת ספורט של וינגייט מאפשר לספורטאים וספורטאיות מתחילים וחובבים, מרכז המאפשר בחינה של היכולות לצד הביצועים הנוכחיים – במטרה לשפר הישגים תוך כדי פיקוח והתאמה מדויקת לנתונים הפיזיים שלהם.  ספורטאים חובבים רבים מגיעים למרכז כשהם מעוניינים לקחת את האימונים שלהם צעד אחד קדימה, ומבקשים לבצע מגוון בדיקות מקדימות ולקבל ליווי מקצועי לתהליך. מתאמנים וספורטאים תחרותיים, נעזרים בשירותי המרכז לצורך בדיקות כמו ארגומטריה, בדיקת סף חומצת חלב וייעוץ תזונתי כדי לבנות לעצמם תכנית אימונים נכונה ומותאמת אישית.

Win-teen המסלול הצעיר לאורח חיים בריא

בעידן שבו מאמנים ומאמנות כושר מציפים את ערוצי היוטיוב והאינסטגרם בסרטוני כושר שונים, חשוב לזכור שהמעבר מאורח חיים "ישבני" מול מסך רוב היום, לעולמות הכושר – הוא מעבר חד שיש לבצע אותו באופן מבוקר ומפוקח במעטפת מקצועית ככל הניתן.

ד"ר מיה קלר בנצור מנהלת המחלקה לטיפול בפגיעות ספורט: היום יותר מתמיד, בני ובנות נוער רוצים ומנסים להשתלב בעולמות הספורט ואורח החיים הבריא. אנו רואים לא מעט הורים לבני ובנות נוער המגיעים למרכז כי חשוב להם מאוד לתמוך ולצפות בהם עושים את הצעדים הראשונים בעולם הזה, בבטחה ובהתאמה מקסימלית ליכולות ולצרכים הפיזיים שלהם. לא מעט הורים מוצאים אצלנו את המקום המקצועי והבטוח, לשלב בו את ילדיהם בעולם הספורט בין אם מדובר בספורטאים מצטיינים לצד ספורטאים חובבנים ומתחילים.

במרכז לרפואת ספורט של מכון וינגייט תוכלו למצוא את ה-Win teen יום מבדקים לגילאי 11-16 המשלב בדיקה פיזיולוגית מקיפה, יעוץ תזונתי, סקירה אורטופדית המתבצעת ע"י אורתופדים, יעוץ פיזיולוגי ע"י פיזיולוגים של המאמץ, מתן הערכת מצב הכושר הגופני של הנבדקים, וכמובן ההמלצה המקצועית שלנו לסוג הפעילות המתאים להם וכלים שיסייעו להם במזעור הפציעות העשויות להיגרם במסגרת הפעילות הגופנית.

צילום: עודד קרני

טיפול ואבחון בסינרגיה מלאה

היתרון הבולט עבור כלל המטופלים והנבדקים במרכז נמצא בצוות המקצועי הפועל בו. במרכז קיים מגוון רחב של מחלקות, אשר כל אחת מהן נדרשת לצורך הענקת המעטפת המלאה לכל אחד ואחת מהמטופלים. המעטפת כוללת תזונאים, פיזיותרפיסטים, רופאים וכל הנדרש לצורך מענה מקצועי ומלא תחת קורת גג אחת.

רותם כסלו כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז: הטיפול והאבחון במרכז נעשה בסינרגיה מלאה בין המחלקות השונות. אם למשל תגיע מתאמנת שרוצה רק לבצע בדיקה קלינית לצד פיזיולוגית ומי שיבדקו אותה יראו צורך להיוועץ עם תזונאי או רופאה, על מנת להעניק לה את האבחנה והייעוץ הטוב ביותר – כל הידע הנוסף והקריטי הזה נמצא ממש בהמשך המסדרון אפשר לומר. חשוב לנו מאוד הסנכרון בין המחלקות, יד ימין פועלת בשילוב מלא עם יד שמאל לטובת ראייה של התמונה הכוללת והמלאה.   ד"ר מיה קלר בנצור: לא פעם מגיעים דווקא ספורטאים חובבים ומתחילים, המתמודדים עם פציעות חוזרות ונשנות. בעזרת סיעור מוחות בין המחלקות ובדיקה פיזיולוגית לצד תשאול – ניתן לא פעם להסיק כי הפציעות נגרמות כתוצאה מעומסים כבדים או אפילו תזונה לקויה. הבחינה של התמונה הכוללת מאפשרת לנו גם ללוות אותם בתהליך השיקום אך גם לסייע להם להתאים את הפעילות הגופנית, התזונה וכדומה – לצורך והיכולות האישיות שלהם.

כל קשת הספורטאים מול אותו הצוות

הדבר הבולט הנוסף במרכז לרפואת הספורט של מכון וינגייט הוא המענה המקצועי הזהה שאותו מעניק צוות המרכז. על מנת לבצע בדיקות קליניות או פיזיולוגיות במרכז, אין צורך ברקורד תחרותי.  ד"ר מיה קלר-בנצור: בין מטופלי המרכז נמצא גם בני ובנות הגיל השלישי המחלימים מניתוח אשר חלק מתוכנית השיקום שלהם כולל טיפול הידרותרפי, לצד טיפול פיזיותרפיסטי למרתוניסט שנפצע בהכנות למרתון תל-אביב.  הצוות המלווה את ספורטאי ההישג הוא אותו הצוות המעניק ליווי גם לאנשים הפרטיים למשל בני הגיל השלישי שלעיתים מגיעים "רק" לבדוק שהמצב הגופני שלהם תקין, או לרצה חובבנית שסיימה אתמול את ה-5 ק"מ הראשונים שלה בגיל 40 ועדיין רוצה לשמור על מתינות האימונים.  במילים אחרות, הקריטריון להיבדק במרכז הוא מאוד בסיסי –  כל איש, אישה, נער או נערה השואפים לשינוי, שיפור או טיפול בגישה אקטיבית ותומכת פעילות גופנית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ברוריה הגיב:

    למה המסכה לא על האף?
    לשרירים הוא דואג אבל מה עם הבריאות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג