טום פידקוק, "הילד הרע" של עולם האופניים הבריטי, עוזב את איניוס. העובדה הזאת לא מפתיעה במיוחד לאור היחסים המעורערים בינו לבין הקבוצה, אבל היעד שלו כן. פידקוק חתם לשלוש שנים בקבוצת Q36.5 Pro Cycling השוויצרית מדרג הפרו טור, השני בטיבו, דבר שמעמיד בסימן שאלה את האפשרות שלו להתחרות במרוצים הגדולים של השנה.
לכתבות נוספות בנושא:
שוב על ראש הפודיום: כריס פרום השיג ניצחון ראשון מזה 6.5 שנים
פציעתו של אוונפול חמורה מהצפוי: "השיקום מתחיל עכשיו"
מנהל הטור דה פראנס האשים את הרוכבים בריבוי התאונות, וספג אש
פידקוק הוא אחד האול-אראונדרים המוכשרים בסבב. הוא זכה בשתי מדליות זהב אולימפיות באופני הרים ובאליפות עולם בסייקלוקרוס. בכביש יש לו ניצחונות בסטראדה ביאנקה, אמסטל גולד ובקטע זכור בטור דה פראנס, כאשר עקף את כריס פרום בירידה וניצח לאחר מכן בפסגת האלפ דואז. בנוסף, הוא סיים פעם אחת שני בליאז'-בסטון-ליאז'.
אבל זה בהחלט לא מספק את הבריטי, שנדמה שרואה את עצמו כמי שאמור להיות מוזכר בנשימה אחת עם הצמרת הגבוהה של עולם האופניים. "אני לא יכול לחשוב שלא השגתי הרבה בכביש", אמר לאחרונה בראיון. "אני רוצה להשאיר חותם על ענף האופניים".
למרות ההישגים הנאים שלו, החותם שלו בשנתיים האחרונות לא היה חיובי במיוחד. באיניוס הוא זכה ליחס של מוביל, אבל הזכיר בהתנהגות שלו את רמקו אוונפול של לפני כמה שנים. רוכב מפונק שדורש הרבה, אבל לא פועל בהתאם להנחיות הקבוצה ויוצר לה כאב ראש גדול. התוצאות גם פחות הרשימו, כשהוא עדין לא הצליח להתברג בטופ 10 בארבעת הגרנד טורים שרכב.
בסדרה של נטפליקס על הטור דה פראנס הוא הוצג כנבל, שמעדיף את ההצלחה האישית שלו על פני טובת הקבוצה. דימוי שהוא עצמו דחה, אבל הודהד על ידי רבים ברשתות החברתיות. הקרע בינו לבין הקבוצה היה ברור לכל כאשר בסוף העונה לא נבחר להשתתף בלומברדיה. הקבוצה הבריטית, שמתקשה לשחזר את הישגיה מהעשור שעבר, אמנם תאבד חלק מהניצוץ שלה עם עזיבתו של פידקוק, אבל תמשיך להתבסס על קרלוס רודריגז וגריינט תומאס.
Things are about to get lit with @Q36_5ProCycling 🔥
I'm excited to join the team for the next 3 years!Read more – https://t.co/9BDzFUwUlI#RacingTheFuture
🎥 : Calvin Cheung pic.twitter.com/fuxtMGldFR
— Tom Pidcock (@tompidcock) December 6, 2024
מנגד, נראה ש"פידרס" שם בצד את השאיפות הגדולות בניסיון לשפר את היכולות שלו ולבנות סביבו קבוצה שתוכל אולי יום אחד לאפשר לו להתמודד על פודיום בגרנד טור. כרגע אבל, כלל לא בטוח שתשתתף באף אחד מהם. Q36.5 הוקמה לפני שנתיים בעקבות סגירתה של קבוצת קוובקה, והיא למעשה גלגול חדש של קבוצה שהוקמה בדרום אפריקה ב-2008. בתור קבוצת פרו, היא לא מקבלת הזמנה אוטומטית למרוצים הגדולים, ובראשם הגרנד טורים. ואכן, היא לא השתתפה באף גרנד טור בשנתיים האחרונות.
סביר להניח שבקבוצה מקווים שפידקוק יגרום למארגנים לשקול את הזמנתם, בדומה למה שקרה עם ישראל פרמייר טק לאחר החתמתו של כריס פרום. אבל, ספק שזה יקרה השנה, ודווקא בשלב בקריירה שפידקוק אמור להכנס לשנות השיא שלו. בינתיים, יותר סביר שנראה אותו בקלאסיקות ובמרוצי קטעים קצרים יותר. פידקוק בהחלט עשוי להעניק לקבוצה כמה הישגים מרשימים שיעזרו לה להתקדם בדירוג, ואולי להיות רלוונטית לקבל הזמנה לגרנד טור בהמשך. ובתמורה, הוא אולי יחזור לhהנות על הכביש.
"זה לא רק החלפת חולצה, זאת ההתחלה של משהו מיוחד", אמר פידקוק לאחר שחתם. "ההזדמנות לעבוד עם קבוצה גדלה, עם שותפים מדהימים, זה משהו שנותן לי מוטיבציה. אני לא יכול לחכות לראות מה נשיג יחד. אני מודע לאתגרים שניצבים בפנינו, אבל זאת תהיה הרפתקה. מנהל הקבוצה, דאג ריידר, אמר ש"טום מייצג תשוקה ורוח תחרותית, איכויות שתואמות את הערכים של הקבוצה שלנו. היכולת המוכחת שלו לנצח מרוצים בדרג הוורלדטור הופך אותו ל'גיים צ'יינג'ר' בסגל שלנו".
בכל מקרה, מדובר בהימור לא קטן מצדו של פידקוק. בשנים הקרובות נדע האם זה מהלך שיסייע לו להשיג את אותו חותם, והאם הוא יתבגר מספיק כדי להפוך לרוכב מוביל אמיתי.