המון הרים, ואז עוד קצת: מסלול הוולטה דה אספנייה נחשף

מארגני המרוץ הספרדי היוקרתי חשפו את המסלול ל-2023, שיהיה בעיקר בסימן טיפוסים מפרכים ומרתקים. הפתיחה תהיה בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה בברצלונה, ויהיה גם ניחוח צרפתי מהטור דה פראנס. צפו בסרטון המסלול המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
וולטה אספנייה | צילום: Shutterstock

מארגני הטור דה פראנס החליטו שהמסלול השנה יהיה הררי במיוחד. על הנייר, הג'ירו דה איטליה נראה אפילו קשה יותר. מארגני הוולטה דה אספנייה בחרו בדרך מעט שונה: המון הרים, ואם לרוכבים יישאר עוד כוח ברגליים בסוף העונה, אז גם עוד כמה עליות קשות לקינוח בקטעים שאינם מוגדרים הרריים. "הרים הם חלק מהדנ"א של הוולטה", אמר מנהל המרוץ חאווייר ז'ואילן בלי להתנצל.

המסלול של הוולטה נחשף השבוע בטקס חגיגי. המרוץ יחל השנה ב-26 באוגוסט ויסתיים ב-17 בספטמבר. בהמשך נגלה גם האם הקבוצה הישראלית "ישראל פרמייר טק" תוזמן ותיקח חלק, לאחר שהוזמנה לטור דה פראנס השבוע, אבל עוד לפני ממבט ראשון: יש הרבה למה לצפות וכעת זה הזמן לסקור לעומק את המסלול שנחשף:

צפו בפירוט המסלול בסרטון:

המסלול: 3,154 ק"מ מברצלונה למדריד. שבעה קטעים הררים, שישה קטעי "גבעות", שני קטעים נגד השעון ושישה קטעים שטוחים, אולם שניים מהם יסתיימו בטיפוס. הרוכבים יוכלו להתנחם בכך שרק קטע אחד יהיה מעל 200 ק"מ.

הזינוק: בפעם השניה בלבד ב-78 שנות הוולטה, המרוץ ייצא לדרך בברצלונה. המארגנים בספרד כנראה מנסים להחיות אופנות מהעבר, וכך שנה שנייה ברציפות שהוולטה יפתח בקטע קבוצתי נגד השעון.

הספרינטים: קשה להאמין שהרבה שמות גדולים יבואו להתחרות בקטגוריית הנקודות. מלבד הדרישה לשרוד עד מדריד, מתוך שישה קטעים שמיועדים לספרינטים, שניים יסתיימו בעלייה ויתאימו יותר למטפסים.

הנג"ש: הקטע היחיד נגד השעון מלבד קטע הפתיחה יהיה הקטע ה-10 – 25 ק"ב בוויאדוליד. "אני לא חושב שהקטע יהיה קשה מספיק כדי לשנות את העובדה שזה מרוץ למטפסים", אמר חואקים "אל פוריטו" רודריגז, מהמטפסים הבולטים של העשור הקודם.

ההרים: התחרות על החולצה האדומה תחל כבר בקטע השלישי, כאשר הרוכבים יעברו לאנדורה ויסיימו בטיפוס לפסגת הארינסל. קטע 6 יסתיים בטיפוס למצפה הכוכבים בז'וולמברה. קטע 8 יהיה יום קשה נוסף בהרים, כולל שיפועים של 20 אחוז בצ'ורה דה קאטי, לפני הסיום בירידה.

הקטע ה-13 צפוי להיות אחד מימי השיא של הוולטה, הגם שכולו בניחוח צרפתי: 135 ק"מ שכוללים שלושה מהטיפוסים האייקונים של הטור דה פראנס – קול ד'אוביסק, קול דה ספאנדל והסיום בטיפוס לטורמלה האגדי.

הקטע ה-14 כולל שני טיפוסים קשים (מחוץ לדירוג) בפירנאים הצרפתים והספרדים, לפני הסיום בטיפוס לאתר הסקי לארה בלאגווה. הקטע ה-17 מסתיים בטיפוס האכזרי והקשה ביותר בספרד לפסגת האנגלירו, עם שיפועים של 23 אחוז שיגרמו לכך שנראה שהרוכבים עומדים במקום, ויעלו זיכרונות מניצחונו הגדול של אלברטו קונטאדור ביום הלפני אחרון שלו כמקצוען. אם זה לא מספיק, יום לאחר מכן הקטע ה-18 כולל חמש פסגות, שלוש מהן דרגה 1, כולל הסיום בפוארטו דה לה קרוז.

הסיום: היום האחרון יהיה טיול קצר של 101 ק"מ בבירה מדריד, וסיום בספרינט בפלאסה דה סיבלס המפורסמת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט לימד אותי איך לעמוד על שלי, לעבוד קשה ולהקיף את עצמי באנשים שמעוררים בי השראה". השחיינית מאיה מנדל, בראיון מיוחד ליום האישה




הטוויטר שלנו