המדליסטית הראשונה בתולדות מדינתה: ג'וליאן אלפרד ניצחה ב-100 מ'

האישה המהירה בעולם: האצנית מסנט לוסיה קבעה שיא לאומי של 10.72 שניות ורשמה פודיום היסטורי עבור האי הקטן במזרח הים הקריבי, שקארי ריצ'רדסון הסתפקה בכסף. פמקה בול העניקה להולנד זהב ב-400X4, זהב היסטורי לתיאה לפונד במשולשת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'וליאן אלפרד. ניצחון היסטורי | צילום: מסך

אחרי שהתחממנו עם גמר ה-10,000 הנהדר אתמול, היום (שבת) הגיע יום התחרויות השני באצטדיון האתלטיקה במשחקים האולימפיים בפריז וסיפק לנו שלל דרמות בריצות ובמקצועות השדה.

לכתבות נוספות בנושא:
שיא עולם לשליחי ארה"ב, לדקי עשתה היסטוריה, זהב שלישי למקינטוש
אתלטיקה: שיא עולם ראשון, האצניות הוותיקות כיכבו במוקדמות ה-100
פספוס ענק: שחיינית אוסטרלית לא התייצבה, גורבנקו הייתה יכולה לשחות בגמר

גמר 100 נשים
הבצורת האמריקאית נמשכת: מי שחשב שגל הפרישות של האצניות הג'מייקניות, כולל של שלי-אן פרייז'ר-פרייס, שהושבתה בשל פציעה בהמסטרינג, יעזור לארה"ב לחזור לראש הפודיום – טעה בגדול. ג'וליאן אלפרד הובילה לאורך כל הדרך, עצרה את השעון על שיא לאומי של 10.72 שניות – וזכתה במדליה הראשונה בתולדות סנט לוסיה, מדינה קטנטנה של פחות מ-200 אלף נפש במזרח הים הקריבי. שקארי ריצ'רדסון, שנחשבה לפייבוריטית בעיני רבים, סבלה מזינוק חלש וסיימה שנייה עם 10.87, בת ארצה מליסה ג'פרסון לקחה את הארד עם 10.92.

חצי גמר 100 מטר נשים
הדרמה הגדולה הגיעה עוד לפני הריצה. שלי-אן פרייז'ר פרייס, שחלמה להפוך לראשונה אי פעם שזוכה בחמש מדליות אולימפיות רצופות בריצה זו, ויתרה על השתתפותה דקות ספורות לפני הריצה ועזבה את האצטדיון. תחילה הסיבה הייתה לא ברורה, אך בהמשך התקבלה ההודעה – מתיחה בשריר הירך האחורי היא שהכריעה את אחת הספרינטריות הגדולות בהיסטוריה. אגב, לפני תחילת ההצגה, הסדרנים באצטדיון לא אפשרו לה להיכנס מכניסת הנבחרות (כי הגיע ללא אוטובוס הנבחרת) ואילצו אותה לעשות עיקוף, אך לא ברור אם יש קשר בין שני המקרים. בלעדיה ובלי שריקה ג'קסון שוויתרה על השתתפותה ובחרה להתמקד ב-200, רק ג'מייקנית אחת העפילה לגמר – טיה קלייטון בת ה-19. ג'וליאן אלפרד מסנט לוסיה עלתה ראשונה עם 10.84 שניות, גם שקארי ריצ'ארדסון בפנים.

גמר קפיצה משולשת
תיאה לפונד, שבמשחקים בטוקיו סיימה במקום ה-12 בלבד עם תוצאה מאכזבת של 12.57 מ', התעלתה בדיוק בזמן: הקופצת מדומיניקה, מדינת אי קטנה בים הקריבי, קבעה שיא לאומי של 15.02 מ' וקטפה את הזהב – המדליה הראשונה בתולדות מדינתה. שאניקה ריקטס הג'מייקנית, שבמשחקים לפני שלוש שנים פיספסה במעט את הפודיום, זכתה במדליית הכסף עם 14.87 מ', בעוד ג'סמין מור האמריקאית השלימה את הפודיום עם 14.67 מ'.

קרב עשר גברים
גם כאן קיבלנו דרמה גדולה, כאשר האלוף האולימפי דמיאן וורנר הקנדי לא הצליח להשיג גובה מינימלי בקפיצה במוט (המקצוע השמיני מתוך 10) וסיים את דרכו בקרב מוקדם מהצפוי. בתום יומיים קשים ודרמטיים, מרקוס רות' הוא האלוף האולימפי החדש! הנורווגי הקדים את לאו נויגבאואר הגרמני עם שיא לאומי של 8796 נקודות לעומת 8748. לינדון ויקטור מגרנאדה השלים את הפודיום עם 8711 נקודות.

סיבוב ראשון 100 מטר גברים
נואה ליילס המועמד לניצחון זינק בצורה פושרת ופחות הרשים, אך עלה לשלב הבא עם 10.04 שניות. שני האמריקאים האחרים, קנת' בנדרק ופרד קרלי עלו עם 9.97 שניות כמהירים ביותר. לואי הינצ'ליף הבריטי קבע 9.98 שניות וגם עמנואל אסמה הקמרוני ושני הג'מייקנים אובליק סוויל וקישיין תומפסון בפנים.

גמר הדיפת כדור ברזל גברים
ראיין קרוזר האמריקאי הראה שוב שהוא הגדול מכולם, כשהפך להודף הראשון בהיסטוריה שמנצח במשחקים האולימפיים שלוש פעמים ברציפות. קרוזר הדף שלוש פעמים מעל 22 מטר, כשבפעם השלישית רשם 22.90 מטר שנתנו לו את הזהב. חברו לנבחרת ג'ו קובאץ' זוכה בסגנות גם הוא בפעם השלישית עם 22.15 מטר ממש בהדיפה האחרונה וראג'ינדרה קמפבל הג'מייקני סיים שלישי עם אותה תוצאה בדיוק, אך תוצאה שנייה פחות טובה.

גמר 4X400 מטר מיקס
אחרי ששברה אתמול את שיא העולם, הרביעייה של נבחרת ארה"ב הייתה פייבוריטית, אך גם האמריקאים ידעו שאם יפסידו, זה כנראה יהיה לפמקה בול ונבחרת הולנד. האמריקאים אכן הוליכו בבטחה אחרי שלושה רצים, אך אז פמקה נכנסה לעבודה. היא קיבלה את המקל רק רביעית, אך הלכה והתקדמה, וממש לפני קו הסיום עקפה את האמריקאיות כדי לנצח עם 3:07.43 דקות. שתי מאיות מהשיא העולמי הטרי ו-31 מאיות לפני ארה"ב. בריטניה זכתה בארד עם 3:08.01 דקות. אגב, הספליט של פמקה היה 47.93 שניות. פשוט מטורף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג