המבחנים האמריקאים: רייגן סמית' פרקה עצבים, ומה עם היריבות של גורבנקו?

אחרי שפספסה את המקום בפריז ב-100 פרפר, סמית' נתנה הכל ב-100 גב והתקרבה לשיא העולם. קייטי לדקי, לילי קינג וראיין מרפי שייטו לניצחונות ולמקום בנבחרת ארה"ב. זמנים פושרים ליריבות של הישראלית ב-400 מעורב אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רייגן סמית' | צילום: מסך

במקביל לאליפות אירופה אליה נשואות עינינו, אנחנו ממשיכים לפזול בחצי עין אל מעבר לים, שם השחייה האמריקאית ממשיכה להרים את הרף וגם הצגת הגמרים השלישית של המבחנים האולימפיים לנבחרת ארה"ב שנערכה הלילה (בין שני לשלישי) לא איכזבה.

לכתבות נוספות בנושא:
המבחנים האמריקאים: גבי רוז גנבה את ההצגה לצעירות
ערב של שיאים מדהימים בפתיחת המבחנים האמריקאיים בבריכה
המבחנים האוסטרלים: קייט קמפבל נשארה מחוץ לפריז

400 מעורב אישי נשים – גמר
אחד המשחים הכי רלוונטיים גם עבורנו, מתוך הסתכלות על יריבותיה העתידיות של אנסטסיה גורבנקו. קייטי גריימס כצפוי היא זו שניצחה, אך היא לא נזקקה לביצוע מיוחד והסתפקה בזמן של 4:35.00 דקות. נראה היה שהיא אף מנסה לשמור מעט כוח, לדאבל שתכננה לאותו הערב עם ה-200 חופשי (ספוילר – לא עבד לה), אך הסתובבה רק שלישית בתום סגנון החזה ונזקקה ל-100 אחרון מהיר כדי לנצח. אמה וויאנט סיימה שנייה עם 4:35.56 דקות ותטוס גם היא לפריז, כששתיהן שחו הפעם זמנים איטיים יותר משיאה של גורבנקו (4:34.87 דקות).

200 חופשי גברים – גמר
לא מעט מאמנים אומרים שאת משחי ה-200 מנצחים ב-50 השלישי. לוק הובסון נתן להם הצדקה נהדרת לכך הלילה. הוא פתח רק שישי אחרי 50, שיפר עמדות למקום רביעי בחצי המרחק, ואז התפוצץ עם 50 שלישי מסחרר שהעלה אותו למקום הראשון, אותו לא עזב עד הנגיעה בזמן של 1:44.89 דקות. כריס גווילאנו מנוטר דאם סיים שני עם 1:45.38 דקות והקדים את דרו קיבלר, שיסתפק במקום בשליחים יחד עם קירן סמית' שהגיע מאית אחריו.

100 גב נשים – חצי גמר
רייגן סמית' הייתה המאוכזבת הגדולה של אתמול, לאחר שנותרה מחוץ לנבחרת במשחה ל-100 פרפר, על אף שקבעה זמן אדיר, החמישי בטיבו בהיסטוריה. את כל העצבים היא הוציאה בגב, שם שברה את השיא האמריקאי כבר בחצי הגמר וקבעה 57.47 שניות, רק 14 מאיות משיאה העולמי של קיילי מקיואן האוסטרלית. בסיום המשחה היא כבר הצהירה שמכוונת לשיא, ואולי זה יגיע כבר הלילה בגמר. ראויה לציון גם קת'רין ברקוף שהפכה לאישה החמישית שיורדת מגבול 58 השניות עם 57.83 – מקום רביעי בהיסטוריה.

100 גב גברים – גמר
איזה כיף לראות את ראיין מרפי שוחה. האלוף האולימפי (מריו) הראה שרגע לפני שהוא חוגג 29 הוא ממש לא מתכוון להאט, וניצח בצורה מרשימה עם 52.22 שניות. הקרב האמיתי הגיע אחריו בין האנטר ארמסטרונג לג'ק אייקינס על המקום השני בנבחרת. אותו קרב הוכרע על חודן של שתי מאיות בלבד, כשארמסטרונג מסיים עם 52.72 שניות וסותם הרבה פיות של אנשים שכבר הספידו אותו.

100 חזה נשים – גמר
כמו מרפי בגב, גם בחזה יש שחיינית מנוסה שלא מתכוונת לתת לאף אחת לעקוף אותה, וזו לילי קינג. האלופה האולימפית מריו הבטיחה השתתפות בפעם השלישית במשחקים עם 1:05.43 דקות סולידי, וזכתה להרבה עידוד מהקהל העצום באינדיאנפוליס. הקרב על המקום השני היה מרתק גם כאן, כאשר לידיה ג'ייקובי, האלופה האולימפית המכהנת למי ששכח, נתנה פיניש חזק, אך זה לא הספיק לה והיא סיימה רק שלישית, אחרי אמה וובר שקבעה 1:06.10 דקות וחוגגת כל הדרך לפריז.

200 חופשי נשים – גמר
האמריקאיות נלחמו כנראה על הזכות להפסיד לאוסטרליות במשחה הזה, אך יש אחת שלא תוותר בקלות וזו קייטי לדקי האדירה. לדקי שייטה לניצחון עם 1:55.22 דקות, שלוש שניות פחות מאית משיא העולם הטרי של אריארן טיטמוס, אך מספיק כדי לנצח בארה"ב. מי שהרשימה לצידה היא קלייר ויינשטיין בת ה-17, שסיפקה 50 שלישי מצוין כדי לסיים במקום השני עם 1:56.18 דקות, מעט לפני פייג' מאדן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג