המבחנים האוסטרליים: קיילי מקיואן ממשיכה להתקרב לשיאה העולמי

טעות קלה בנגיעה בקיר מנעה משחיינית העל בת ה-22 לשבור שוב את שיא העולם ב-100 מ' גב, במשחה שהבליט את עומק הכישרון של האוסטרליות. דיווחו של גיא אילון מיום התחרויות השני בבריכה באוסטרליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילי מקיואן במבחנים האוסטרליים | צילום: מסך

קיילי מקיואן מוכיחה לכולם שבשביל להשיג מדלית זהב במשחים האישיים שלה, יהיה צריך לשבור שיא עולם. הצגת הערב במבחנים האוסטרליים בבריכה לאולימפיאדת פריז החלה ב-100 מ' גב נשים, בו שחתה מקיואן במסלול שאינו מוכר לה – מסלול 5. לצידה מולי אוקלהאן, הידועה גם כ"הולי מולי", רק בת 20, ומצידה השני במסלול 6 איונה אנדרסון בת ה-18, זוכת מדלית הכסף במשחה בדוחא.

לכתבות נוספות בנושא:
מתאבן מבטיח: המבחנים האוסטרליים בבריכה נפתחו בתצוגת יכולות
משלחת השחייה לפריז גדלה: גולובטי, ספיץ וסולובייצ'יק ישתתפו במשחי השליחים

דריה גולובטי השוותה את השיא הישראלי ב-200 מטר חופשי

השלוש, ביחד עם חנה פרדריקס במסלול 3, הובילו את המשחה. מקיואן יצאה מצוין, קצת לפניהן, והסתובבה על 28.00 ב-50 המטרים, 0.15 מהר משיאה העולמי. אוקלהאן ואנדרסון לא הרחק ממנה עם 28.17 ו-28.44 בהתאמה, ביחד עם מקיואן בראש מתקדמות בקצב מהיר משיא העולם.

אתם קולטים את זה? שלוש שחייניות, המבוגרת שבהן בת 22, השנייה בת 20 והשלישית בת 18! כך הן משתעשעות עם שיא העולם עד 15 מטרים לסיום – ומשם רק מקיואן נשארת איתו וטעות קלה בנגיעה המסיימת ראתה אותה קובעת 57.41, 8 מאיות מהשיא העולמי ואחת מעשר התוצאות המהירות בהיסטוריה. החיסרון, אולי היחידי, של מקיואן, הוא קוצר הרואי שלה, בגללו היא נזקקת לעזרת השחייניות לידה על מנת לדעת את תוצאת המשחה.

"הולי מולי" מצטרפת למועדון אקסקלוסיבי של שחייניות שירדו מ-58 שניות, הכולל אותה, קיילי מס, רייגן סמית' וכמובן מקיואן האחת והיחידה. אוקלהאן גם העידה על עצמה שלא האמינה שהיא מסוגלת לעשות זאת, אך השאירה דלת פתוחה לנסיגה מהמשחה, אם תחליט להתרכז ב-200 מ' חופשי, שם צפוי קרב לא פשוט עם שבון הוהיי וכנראה אריארן טיטמוס, בו המנצחת תשבור ככל הנראה את השיא.

הסיפור הפיקנטי של הגמר כמובן שייך למלכה האם של משחי הגב באוסטרליה, אמילי סיבהום, שילדה את בנה סמפסון בסוף ספטמבר 2023 – והצליחה לחזור למשטר אימונים שהביא אותה לסיים במקום השביעי בגמר.

משחה ה-100 מ' חזה נשים היה אנטי קליימקס, בו אף שחיינית לא קבעה את הקריטריון האוסטרלי. יחד עם זאת היו שתי נקודות אור במשחה: האחת היא סיינה טוּהי בת ה-15 שהגיעה שלישית ושיפרה את שיאה בשבע עשיריות נוספות (ורק 11 מאיות מהמנצחת) ושברה את שיאה של הגברת הראשונה של משחי החזה באוסטרליה, ליזל ג'ונס. נקודת האור השנייה היא שאני קלעתי בול בתחזית: ראשונה ג'נה סטראוש, שנייה אלה ראמזי ושלישית סיינה.

במשחה ה-100 מ' גב גברים היה קרב מעניין בין אייזק קופר לבראדלי וודוורד, בו כפי ששיערתי ניצח קופר בתוצאה בינונית יחסית של 53.46 לעומת 53.53. "סבא" מיץ' לארקין שיפר עוד חצי שנייה וסיים עם 54.22.

ולסיום, במשחה ה-200 מ' חופשי לגברים, למרות שהיה מלא בשחיינים עם תארים מכובדים ביותר, רק מקס ג'וליאני ירד מ-1:46.00 וקבע את הקריטריון לפריז. סך ארבע התוצאות הראשונות היה איטי יותר מהשיא העולמי של אוסטרליה במשחה מלפני 23 שנים בפוקואוקה, שם קבעו ממוצע של 1:46.16. אין ספק שהם יזדקקו למלך קייל (צ'אלמרס) הראשון שיציל אותם, כי בלעדיו הם לדעתי מדורגים במקום חמישי לאחר קוריאה, סין, ארה״ב ואיטליה – לא בהכרח בסדר הזה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג