הטור דאון אנדר, מרוץ הקטעים הראשון של עונת 2024 באופני הכביש, נמשך הלילה (בין שלישי לרביעי) עם הקטע השני של המרוץ. ישראל פרמייר טק הפגינה יכולת מרשימה והייתה הכי קרובה שיש לניצחון ראשון העונה, אך מי שקטף אותו בסופו של דבר היה איסק דל טורו של UAE, בעוד שני הרוכבים של הקבוצה הישראלית, קורבין סטרונג וסטיב וויליאמס, סיימו במקומות 2 ו-3 בהתאמה.
הקטע בן 141.6 ק"מ בין נורווד ללובת'אל כלל שלושה טיפוסים מדורגים מדרגה 2, כולל טיפוס אחד קצר אך קטלני לפוקס קריק, עם שיפוע מקסימלי של 17.8 אחוז. לאחר הקרבות על נקודות ההרים (לוק בארנס וירדי ואן דר ליי לקחו את מירב הנקודות) ועל מיאוצי הביניים, הגיע הקרב האמיתי – על הניצחון בקטע.
With 1km to go Isaac del Toro makes a final attack, and takes out the Men’s efex Stage 2 for UAE Team Emirates 🥇@efex_IT | @Santosltd | #TourDownUnder
📺 Stream the race now on 7plus: https://t.co/k2Exq3FDwl pic.twitter.com/LwZYq1NCcS
— Santos Tour Down Under 🚴🚴♀️ (@tourdownunder) January 17, 2024
ישראל פרמייר טק הובילה את הפלוטון כשנכנסו ל-5 הק"מ האחרונים, ואז החל מבול התקיפות, רובן תקיפות סרק. אלא שבכניסה לק"מ האחרון, הגיע דל טורו. מרוב דיבורים על רוכב המריבה הצעיר קיאן אויטברוקס בקיץ האחרון, נשכחה העובדה שהמקסיקני בן ה-20 חתם על חוזה מקצועני ראשון בקריירה בשורות UAE. מי שניצח בטור דה ל'אווניר (שנחשב לטור דה פראנס לצעירים) בשנה החולפת, הוא אחד הכישרונות הכי גדולים בפלוטון כיום והוא הראה את זה כבר במרוץ הראשון שלו.
דל טורו תקף לבדו, ללא ליד-אאוט, וכנראה מתוך ההפתעה שאר הרוכבים איחרו להגיב לתקיפה שלו. כשהם הגיבו, זה כבר היה מאוחר מדי והמקסיקני חצה את קו הסיום ראשון במאמץ עילאי. סטרונג, שהיה שם לכל אורך הדרך, נאלץ להסתפק הפעם בסגנות ו-וויליאמס סיים שלישי כשהוא מקדים ספרינטרים חזקים כמו ביניאם גירמאיי וקיילב יואן.
דל טורו הוא גם זה שמוליך כעת בדירוג הכללי בזכות שניות הבונוס, כאשר סטרונג מדורג שני רק שתי שניות לאחר מכן. גירמאיי ו-וויליאמס מאיישים את מקומות 3 ו-4, מרחק שבע שניות מהמוביל. סאם וולספורד שניצח אתמול לא עמד בקצב הגבוה בטיפוס וסיים דקה אחרי המנצח. כעת, נותרו עוד ארבעה קטעים עד לסיום והקרב האמיתי נראה שטרם החל.
"זה מה שייחלתי לו. אני אפילו לא יודע מה להגיד. זה כל כך הרבה", אמר דל טורו הנרגש בסיום: "אני כל כך שמח, כל כך עייף, אבל אני נהנה מכל רגע. הקילומטר האחרון היה כל כך קשה, אבל ניסיתי לסיים. הטיפוס האחרון היה מטורף עבור הקבוצה ואז ניסיתי להדביק את הפער. אבל מאוחר יותר נשארתי מאחור. ההזדמנות האחרונה הייתה הטיפוס הקטן בסוף והייתי צריך לסיים את העבודה".