היסטוריה: רון דרמון יהיה הטריאתלט הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים בריו 2016

לראשונה בהיסטוריה של הטריאתלון בישראל רון דרמון מסיים הבוקר בתחרות שהתקיימה ביפן במקום ה-41 ולאחר חישוב הדירוג האולימפי הוא מדורג במקום ה-52
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התחרות ביוקוהמה, יפן שהתקיימה הבוקר, היא המהדורה השביעית מתחילת שיטת הסבב שהחלה בשנת 2009.

תחרות גברים – יאללה רון

בסיבוב הראשון בן קנוט האמריקאי והנרי סקומן הדרום אפריקאי מובילים את רוב השחייה בים די גלי ויוצרים פער של כ-25 שניות. בסיבוב השני פער זה נשמר כמעט עד סופו אז המובילים קצת הגבירו לפני היציאה מהמים והגדילו את הפער בעוד כ-10 שניות.

תחילת הרכיבה התאפיינה בהרבה קבוצות קטנות שנוצרו עם פערים של שניות ספורות בין כל קבוצה. מסלול הרכיבה ברובו שטוח ו-39 רוכבים מובילים את הפלטון אחריהם עוד 3 בפער של כ-20 שניות ודבוקה נוספת בפער של כ-10 שניות ממנה יחד עם רון דרמון. לאחר שני סיבובים שלושת הרודפים מגיעים למובילים ויוצרים קבוצה של 42 רוכבים (כמו בתחרות הנשים) ואחריהם בפער של כ-25 שניות קבוצת הרודפים יחד עם דרמון. פער זה מצטמצם ל-10 שניות בסיבוב השלישי ומתפתח פלטון אחד ארוך כאשר דרמון שומר על עצמו מאחור ומדי פעם מתקדם קדימה. הפלטון נשאר ללא שינויים מיוחדים מלבד פרישתו של קייל ג'ונס הקנדי.

77187.1

דרמון מסיים במקום ה-41 בתחרות ביוקוהמה, יפן. עם המאמן האוסטרלי שלו וורויק דלזיאל

עוד ראיונות בשוונג עם רון דרמון לקראת ריו 2016
רון דרמון: "אני מאושר, זוהי הגשמת חלום שלי"
"הבנתי שאני מסוגל להרבה יותר, וזה נתן לי טעם של עוד"
הטריאתלט רון דרמון במרחק נגיעה מריו

דרמון יורד לריצה במקום ה-29, 8 שניות לאחר המוביל ומולה במהרה מתמקם במקום הראשון בתחילת הריצה עם קריסטיאן בלומנפלט הנורווגי שניצח בקליארי רק לפני 6 ימים. בלומפלט מחזיק איתו כמעט שני סיבובים ונחלש כאשר מאחוריו רצים פרננדו אלזרה, סקומן, פייר לה קור וקריסטיאנו גרחלס. בסיבוב האחרון גרחלס מגשר לבלומנפלט הצעיר ומקדים אותו לפני הכניסה לשטיח הכחול, בלומנפלט מסיים שלישי.

דרמון מסיים במקום ה-41 והשיג 40 נקודות דירוג לאחר חישוב הדירוג האולימפי רון מדורג במקום ה-52. אמנם בריאן קין האירי עבר את רון בדירוג, אך לאור פרישתו של קייל ג'ונס הקנדי, אי הצלחתו של ההונגרי טאמאס טוט לצבור ניקוד גבוה יותר והגעתו של וויאן סולוולד לאחר דרמון, הוא עשה את הקריטריון האולימפי ויהיה על קו הזינוק בריו. בכל מקרה, נמתין גם לפרסום הרשימות וההודעה הרשמית מחר.

תחרות נשים – לא כוחות

שחייה – 2 סיבובים של 750 עם יציאה מהמים.
בסיבוב הראשון לא היו פערים משמעותיים וקבוצה גדולה של כ-35 נשים יוצאת מהמים כאשר הפער הוא של 25 שניות.
רכיבה – 9*4.45 ק"מ.

שרה אן ברולט הקנדית שרוצה להבטיח את מקומה בריו פתחה פער של כ-25 שניות על פלטון של 36 נשים כבר בתחילת הסיבוב הראשון מתוך תשעה, פער שנמחק עוד לפני סוף הסיבוב.

אחרי הפלטון הראשון תשע נשים נוספות, ביניהן אשלי ג'נטל ואמה מופט (שכבר הבטיחה את מקומה בריו) האוסטרליות רודפות ומנסות לסגור פער של כחצי דקה. בסיבוב השלישי הרודפות משיגות את הפלטון תוך שהן משילות מעליהן 3 מתחרות ונשארות 42 רוכבות בפלטון אחד גדול.

42 נשים מגיעות יחד לשטח ההחלפה ויוצאות לריצה כאשר היפנית איי יודה נמוכת הקומה יוצאת ראשונה ומתקבלת בתשואות רבות מול הקהל המקומי. לאחר כדקה וחצי, גוון יורגנסן עוברת להוביל ושם זה נגמר, לפחות מבחינת המקום הראשון. שליטה אבסולוטית בריצה תוך הגדלת הפער מסיבוב לסיבוב, פשוט פנומנלי. גם בריאיון לאחר התחרות, היא מרוכזת לגמרי רק בדבר האמתי מבחינתה, הדבר שהיא עבדה בשבילו בארבע שנים האחרונות, מדליית זהב בריו. כל דבר פחות מזה יהיה עוד סיפור טרגי.

בעוד יורגנסן מגיעה אל השטיח הכחול היא מביטה אחורה מתוך כבוד, ומנצחת בפעם הרביעית ברציפות, בדיוק היכן שהתחילה את רצף 14 הניצחונות המדהים שלה שהחל עוד בשנת 2014. במקום השני מגיעה אשלי ג'נטל שמקווה שהישג זה ישכנע את האיגוד האוסטרלי לשלוח אותה לריו, אחרי שהיא מנצחת בספרינט את יודה היפנית. הסיפור המעניין באמת דווקא קשור לאמילי קרץ אשר היתה ממוקמת לפני התחרות במקום ה-75 בדירוג האולימפי, מגיעה במקום השמיני וכנראה הופכת את קנדה למדינה האחרונה שתוכל לשלוח שלוש ספורטאיות על חשבון רוסיה ומריה שורטס אשר סיימה במקום ה-43. קייטי זפרס הופכת להיות האמריקאית השלישית שנוסעת לריו.

קצת שיאים – גוון עושה את הריצה המהירה ביותר ביוקוהמה עם 32:15. לא, לא טעיתי. היא גם הראשונה שמשיגה 4 ניצחונות באותה תחרות. כמו כן, זו הפעם הראשונה שמספר 5 מנצח/ת תחרות סבב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג