הטריאתלט רון דרמון במרחק נגיעה מריו

בתחרות שהתקיימה בקייפטאון הצליח דרמון לזנק 10 מקומות אל המקום ה-46 ברשימת הדירוג להעפלה לריו של ה-ITU. "לא אצטרך לעשות הרבה כדי לשמר את המיקום מבחינת תוצאות", הוא מספר לשוונג בראיון אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בתחרות אתמול במסגרת הסבב העולמי בקייפטאון, יצא רון דרמון מהמים בדבוקה השלישית, ויוצא לרכיבה כעשר שניות לאחר מריו מולה ודבוקת הרודפים. עוד לפני סוף ההקפה הראשונה דרמון מצליח לגשר אל הרודפים. הוא יורד לריצה כ-35 שניות לאחר המובילים וריצה טובה של 14:54 דק' מעניקה לדרמון את המקום ה-18, אך חשוב יותר 239 נקודות דירוג וקפיצה של 10 מקומות אל המקום ה-46 ברשימת הדירוג להעפלה לריו של ה-ITU. בסימולציה האולימפית שהתפרסמה הבוקר (שני), דרמון ממוקם כבר במקום ה-43.

76488.4

"המטרה שלי היתה להמשיך באותו קו חשיבה שבה התחריתי עד עכשיו" | צילום: באדיבות רון דרמון

עוד ראיונות עם רון דרמון
"הבנתי שאני מסוגל להרבה יותר"
"אף פעם לא מתרגלים לפציעות"
צעד חשוב לרון דרמון בדרך לריו

צריך לזכור שיש לרון עוד שתי תחרויות חשובות לא פחות והוא צריך לשמור על המיקום הנוכחי. הראשונה, תחרות גביע עולם בקליארי, איטליה ב-8 במאי, והשנייה תחרות סבב ביוקוהמה, יפן ב-14 במאי. תחרות גביע עולם נוספת מתקיימת בהואטולקו, מקסיקו באותו תאריך של התחרות באיטליה. חלק מהמתחרים של דרמון יתחרו בתחרות זו, כך שאנחנו גם נעקוב אחרי התוצאות והניקוד שהשיגו.

רון, מה היתה המטרה שלך בתחרות אתמול?
"המטרה שלי היתה להמשיך באותו קו חשיבה שבה התחריתי עד עכשיו. עם העייפות המצטברת מ-3 התחרויות שעשיתי בחודש האחרון זו היתה משימה לא פשוטה", אומר דרמון לשוונג, "אני פשוט שמח שהצלחתי למצוא כוחות לרוץ חזק אפילו שהייתי בפיגור רציני בירידה לריצה ולהשיג את התוצאה הכי טובה שלי עד היום בדרג ה-WTS".

המיקום שלך עכשיו בסימולציה טוב מאוד אבל יש עוד שתי תחרויות. מה אתה מתכוון לעשות על מנת לשמור על המיקום שלך בתחרות בקליארי וביוקוהמה?
"הרשימה נסגרת ב-15 במאי, וכרגע נשארו גביע עולמי אחד וסבב אליפות עולם. אני חושב שלא אצטרך לעשות הרבה כדי לשמר את המיקום מבחינת תוצאות, אבל אני עדיין רוצה לנסות ולהתברג בפודיום בגביע עולמי, דבר שלא הגעתי אליו עד היום. כרגע אני חוזר לכמה ימים והדרך הכי נכונה מבחינתי להגיע מוכן לתחרות הבאה, זה לנוח כמו שצריך כיוון שהטעות הכי גדולה שאפשר לעשות כספורטאי זה לנסות להתאמן חזק אחרי כזה סבב תחרויות ארוך".

76488.1

"הדרך הכי נכונה מבחינתי להגיע מוכן לתחרות הבאה, זה לנוח" | צילום: באדיבות רון דרמון

נון סטנפורד מנצחת בקייפטאון

פלורה דאפי רצתה לשבור את רצף המקום הרביעי והתחילה את השחייה חזק והובילה לכל אורכה יחד עם רוטייה הספרדית. השתיים יצאו יחד מהמים לשטח ההחלפה ודאפי, אשר ניצחה בשנה שעברה באליפות העולם בטריאתלון שטח בסרדיניה, לא חיכתה ויצאה לרכיבת סולו בה פתחה פער של כ-30 שניות לאחר כמחצית הרכיבה. הפער הצטמצם בסיבוב האחרון ובסופו של דבר הרודפות משיגות את דאפי ויוצאת קבוצה גדולה של בנות יחד אל הריצה. די מהר, התגבשה לה קבוצה של 5 רצות, סטימפסון, הולנד, סטנפורד, האג ודאפי. לאחר מחצית הדרך הולנד שזכתה בתחרות בשנה שעברה, נשרה מהחבורה. לקראת הסיבוב האחרון סטנפורד פתחה צעדים והגדילה את הפער מהשלושה, אותו היא שמרה עד הסיום תוך שהיא מקדימה את סטימפסון שזכתה בתחרות ב-2014 ונאלצה להסתפק במקום השני. דאפי, נחושה לא להגיע במקום הרביעי, עשתה מאמץ אחרון ועקפה את האג כדי לקחת את המקום השלישי והיא כרגע מובילה את טבלת הסבב.

אלרזה מדהים בקייפטאון

קצת כואב לשמוע את ריצ'ארד מארי מפרשן את התחרות במקום להתחרות בה. הדרום אפריקאי שרצה להופיע לפני הקהל הביתי שבר את עצם הבריח בתחרות בגולד קואסט ונאלץ לראות את התחרות מעמדת השידור. השחייה התחילה עם הובלה של רפאל והשחיינים הטובים של החבורה, ורגה, סקומן, בראונלי, קונינקס ועוד. קבוצה של כ-14 טריאתלטים יוצאים מהמים כאשר דבוקה שנייה יוצאת כחצי דקה אחריהם וביניהם המדורג מס' 1 ומוביל הסבב מריו מולה. דרמון, יוצא כ-10 שניות לאחר מולה, אך לאחר פחות מהקפה והוא מגשר אל קבוצת הרדיפה. המובילים עובדים חזק כדי לשמור על הפער, בעיקר בעידודו של ג'וני בראונלי שעבד חזק מאוד במהלך הרכיבה, אולי יותר מדי חזק. הפער נשאר על כחצי דקה עד לכניסה לשטח ההחלפה וקבוצת הרודפים הכוללת את מולה (ודרמון) יוצאת למרדף אחרי המובילים.

מתוך 14 המובילים הרצים הבולטים נפרדים מהשאר כאשר בראונלי, אלרזה וקונינקס פותחים פער. אלרזה לא הפסיק ללחוץ קדימה ובראונלי אחריו תוך שהם משאירים את קונינקס מאחור במקום השלישי. בינתיים, מולה שירד לריצה בפיגור של חצי דקה נמצא במקום הרביעי ומתחיל להפעיל לחץ על הצרפתי. כבר ראינו את אלרזה מנצח את בראונלי בגולד קואסט כמה עשרות מטרים לפני קו הסיום כאשר האחרון בשארית כוחותיו מנסה לא ליפול. הפעם זה היה סיפור אחר לגמרי, אלרזה עם ריצה מדהימה של 14:27 דק' גובר על בראונלי כדי לקחת את הנצחון הראשון שלו בגביע הסבב. הריצה המהירה ביותר היתה של מולה עם 14:24 דק', אשר לא מצליח להשיג את קונינקס ומגיע רק במקום הרביעי. אלרזה, שהגיע רביעי באבו דאבי ושני בגולד קואסט – מנצח את קייפטאון ומקווה לזכות בכרטיס השלישי של איגוד הטריאתלון הספרדי בנוסף לגומז ומולה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג