הטריאתלטית שהדהימה את כולן, ניצחה באליפות ארה"ב בנג"ש והשיגה כרטיס לפריז

טיילור ניב, אלופת העולם בחצי איש ברזל, הפתיעה את כל הרוכבות המקצועניות וזכתה בזהב באליפות נגד השעון. תתחרה במשחקים האולימפיים גם בטריאתלון וגם באופניים: "אני בהלם, זה מדהים!"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טיילור ניב בטריאתלון | צילום: Shutterstock

יש לא מעט טריאתלטים שרוכבים מצוין, אלא שהטריאתלטית האמריקאית המעוטרת טיילור ניב לקחה את זה לרמה אחרת לגמרי. אתמול (רביעי) ניב הדהימה את כל הרוכבות המקצועניות וניצחה באליפות ארה"ב ברכיבה נגד השעון, ובכך השיגה את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז באופניים, בנוסף לכרטיס בטריאתלון.

לכתבות נוספות בנושא:
בעקבות עומר שפירא: איגוד האופניים צפוי להוסיף סעיף הריון באולימפיאדה הבאה
ג'ירו ד'איטליה, קטע 11: כשהספרינט מגיע, מילאן משיג את הדאבל
"רוצה להיות אלופת העולם באיש ברזל": אנטונינה רזניקוב בראיון מרתק

ניב בת ה-26 מתמחה במרחקים הקצרים של הטריאתלון, שם צברה שלל ניצחונות ותארים. בנוסף, היא אלופת העולם שנתיים ברציפות בחצי איש ברזל ובנוסף, בשנה החולפת היא סיימה רביעית באליפות העולם באיש ברזל בהוואי, אחרי לוסי צ'ארלס ברקלי, אנני האוג ולורה פיליפ.

הדבר המדהים בזכייה שלה הוא שהיא יחסית "טרייה" בכלל על אופני נג"ש. באליפות העולם בחצי איש ברזל ב-2021 היא סיימה במקום השלישי כשהיא רוכבת על אופני כביש רגילים, וכך גם כשזכתה במדליית הכסף האולימפית בשליחים עם נבחרת ארה"ב ובקולינס קאפ. רק בעונה לאחר מכן, בשנת 2022, היא התחרתה בפעם הראשונה בטריאתלונים על אופני נג"ש ואשתקד כבר סיימה רביעית באליפות ארה"ב בנג"ש, במסלול הררי יחסית.

המסלול בו ניצחה ניב בצ'רלסטון (ווסט וירג'יניה) היה שטוח למדי, והלוך-חזור לאורך 33.7 ק"מ (בדומה למה שיהיה בפריז), אותו עברה בזמן של 45:54 דקות. היא הייתה מהירה ב-11 שניות מהפייבוריטית לניצחון קריסטן פולקנר, מי שניצחה את הנג"ש הפותח בג'ירו בשנה שעברה וגם זכתה בחולצה הירוקה (חולצת המטפסות) באותו מרוץ. במקום השלישי סיימה מי שהשתתפה כבר שלוש פעמים במשחקים האולימפיים, אמבר ניבן הוותיקה בת ה-49.

למעשה, רק המנצחת באליפות ארה"ב זכתה בכרטיס האולימפי, שכן מי שכבר השיגה את הכרטיס עוד לפני כן ולא השתתפה באליפות היא קלואי דיגרט, שהעפילה מתוקף היותה אלופת העולם מהשנה שעברה.

טיילור ניב | צילום: אינסטגרם

ניב הייתה כצפוי מאוד נרגשת בסיום ובעצמה לא האמינה שניצחה במרוץ: "אני בהלם. אהיה כנה לחלוטין. יש כל כך הרבה רוכבות מדהימות כאן, זה היה יום כזה מדהים לרכוב איתן. ואני כזה 'וואו, זה כל כך מגניב'. הן רוכבות בוורלד טור! זה מדהים".

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו רואים טריאתלטים וטריאתלטיות למרחקים מפגינים יכולות גבוהות בתחרויות אופניים, כאשר גם המסלול ההפוך של רוכבים שהופכים לטריאתלטים מוכר היטב. בארץ, רק בשנה שעברה ראינו את אלופת ישראל באיש ברזל אנטונינה רזניקוב מפתיעה את כל רוכבות הכביש וזוכה באליפות ישראל. בעולם דוגמה מוכרת היא של קמרון וורף, שרוכב בקבוצת INEOS המקצוענית ובמקביל מתחרה בתחרויות טריאתלון גדולות.

אצל הגברים, אגב, מי שניצח באליפות היה ברנדון מקנאלטי, הרוכב של קבוצת UAE, עם 37:42 דקות, שהקדים בכמעט דקה את טיילר סטייטס (רוכב בקבוצת קונטי). במקום השלישי סיים נילסון פאוולס (EF Education – Easypost.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג