החלק הראשון בקאמבק הושלם: קיילב דרסל הבטיח מקום בפריז

אחרי תקופה ארוכה בחוץ בשל סיבות אישיות, השחיין סיים שלישי ב-100 חופשי וייצג את ארה"ב במשחה השליחים. המשחה המקביל לנשים סיפק דרמה גדולה, קייטי לדקי המשיכה להרשים. גיא אילון מסכם את הלילה באינדיאנאפוליס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילב דרסל | צילום: Shutterstock

יום נוסף של משחים מצוינים בארה"ב עם קאמבקים חלקיים, אך מה זה לעומת מדלית זהב שלישית באליפות אירופה? גולת הכותרת של הערב בבריכה באינדיאנאפוליס הייתה החלק הראשון בקאמבק של קיילב דרסל. השחיין המוכשר, שישב בחוץ כמעט שנה בגלל עניינים אישיים, הבטיח את מקומו בנבחרת האולימפית לפריז, אך בינתיים לשליחים בלבד.

לכתבות נוספות בנושא:
רייגן סמית' שלחה מסר לקיילי מקיואן עם שיא עולם חדש ב-100 גב
רייגן סמית' פרקה עצבים, ומה עם היריבות של גורבנקו?
המבחנים האמריקאים: גבי רוז גנבה את ההצגה לצעירות

משחה ה-100 חופשי לגברים חתם את הערב, עם לא פחות משישה אמריקאים מתחת ל-48 שניות – איתות משמעותי לקראת משחה השליחים בצרפת. כריס ג'וליאנו סיים ראשון בתוצאה של 47.33, ג'ק אלכסי הגיע שני עם 47.47 ואת הכותרות כאמור לקח דרסל, שעם תוצאה של 47.53 ששווה מקום שלישי, לקח את הכרטיס לפריז – אמנם לשליחים בלבד ולא למשחה האישי, כי רק שני הראשונים עולים, אך גם כך מדובר בסיפור גדול.

כזכור, לאליפות העולם בשנה שעברה, דרסל כלל לא הופיע. הוא חזר אמנם למבחנים האמריקאים אחרי תשעה חודשים של מה שהוגדר משבר מנטלי, אך לא הצליח להשתחל למשלחת. "עברתי תהליך ארוך, ממצב של לא להיות בטוח בכלל שאחזור למים, למצב של להיות בסדר עם לשחות בגמר ג'", הוא סיפר אז אחרי החזרה לבריכה, "למדתי המון על עצמי מהריחוק הזה מהספורט. היה נחמד להיות 'פורש' אני מניח, כי לא עשיתי כלום באותו זמן, אבל זה היה תהליך ארוך מאוד. חזרתי כי התגעגעתי, התגעגעתי מאותן סיבות שהתאהבתי בזה בגיל 6. יש הבדל גדול בין להתחרות מפוחד ולא רוצה להביך את עצמך ללהנות מזה, ולא הייתה לי ההנאה הזאת כבר זמן מה". כעת כאמור, הוא חוזר לקדמת הבמה – עם חיוך גדול.

איתות אמריקאי לשליחות
המנה הראשונה הייתה הגמר המותח ל-100 חופשי לנשים. כצפוי, גרטשן וולש פתחה בסערה והסתובבה עם 25.00, כאשר צמודות אליה סימון מנואל עם 25.16, טורי האסק עם 25.20 ומעט מאחור קייט דגלאס עם 25.39. האסק עם יציאה תת מימית של מעל 12 מטר עברה להוביל, רק כדי לראות את דגלאס עוקפת אותה ב-25 האחרון. שתיהן ירדו מ-53 ועם 52.56 ו-52.93 בהתאמה, וולש (53.13) ומנואל (53.25) יצטרפו אליהן לשליחות. בגדול, ארבע הראשונות אכן עמדו בציפיות וייצגו את ארה"ב – אבל ההרגשה הייתה שהן יכולות קצת יותר מכך, שכן רמה זו לא תספיק מול האוסטרליות.

בגמר ה-200 פרפר גברים ניצח תומאס הילמן הצעיר ושני הגיע לוקה אורלנדו בתוצאות 1:54.50 ו-1:55.08. בפריז שניהם יצטרכו לשחות הרבה יותר מהר על מנת להתברג בגמר. במשחה המקביל לנשים, בחצי הגמר הראשון רייגן סמית' קבעה שיא תחרות של 2:04.91, מעל לשנייה לפני אלכס שאקל הצעירה שקבעה 2:06.10. שתיהן המועמדות לניצחון בגמר, אליו עלו חמש שחייניות נוספות עם תוצאות של מתחת 2:09. מה שבטוח, יהיה מעניין ואולי נקבל שיא אמריקאי חדש מסמית', ששיאה עומד על 2:03.87 משנה שעברה.

לדקי ממשיכה להרשים
המשחה הבא הציג את קייטי לדקי במיטבה, עם התוצאה ה-16 בטיבה בהיסטוריה: 15:37.35 והיא כבר מחזיקה ב-19 התוצאות הטובות בהיסטוריה. שנייה הגיעה קייטי גריימס, שקבעה תוצאה טובה והצליחה לרדת מ-16 דקות עם 15:57.77, שאולי תספיק לה לגמר בפריז.

משחה חצי הגמר ב-200 גב לגברים הציג את ראיין מרפי הוותיק שעלה שני לגמר עם 1:55.69 ונראה כי המתמודד העיקרי על הכרטיס השני, יהיה חברו לאימונים קיטון ג'ונס, שעלה ראשון גם לחצי הגמר עם 1:55.49. הגמר נסגר מתחת ל-1:58.

המנה השנייה של דגלאס
פחות משעה וחצי לאחר גמר ה-100 חופשי ופחות משעה נטו לשחרור והכנה, התייצבה שוב קייט דגלאס – והפעם לחצי גמר ה-200 חזה, בידיעה שאין לה יריבות של ממש. בחצי הגמר הראשון קבעו לילי קינג ואלכס וולש תוצאות מהירות מהבוקר, כאשר ירדו שתיהן מ-2:23. דגלאס זינקה למשחה מבוקר, קבעה 2:21 ודאגה לעלות ראשונה לגמר שיערך מחר. וולש וקינג יאבקו על הכרטיס השני לפריז. לידיה ג'קובי, מדליסטית הזהב מטוקיו בחצי המרחק, לא זינקה למשחה ועזבה את התחרות.

שלושה פנים היו לגמר ה-200 חזה לגברים: מצד אחד אכזבה שג'ייק פוסטר לא ייצג את ארה"ב, הפתעה בכך שניק פינק סיים במקום השישי בלבד – ואילו בצד השני של המשחה היה מת'יו פאלון, שקבע שיא אמריקאי חדש בתוצאה מצוינת של 2:06.54. ג'וש מת'יני יצטרף אליו לפריז עם 2:08.86. בכך הופך ה-200 חזה למשחה סופר מעניין בפריז עם חמישה שחיינים מתחת ל-2:07.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג