"החטופים, הנופלים והמשפחות יהיו איתנו בלב"

המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים יצאה לפריז. מירב לשם גונן, שביתה רומי שבויה בעזה: "עם שלם עומד מאחוריכם". יעל ארד: "תעצומות הנפש של מירב והמשפחות מעוררות השראה אדירה". שגיא מוקי: "אורן (סמדג'ה) חזק עכשיו ודואג למקד אותנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום קבוצתי של המשלחת האולימפית בכחול-לבן | צילום: הוועד האולימפי בישראל

עם הרבה תקוות וגאווה גדולה על ייצוג המדינה בזירה הבינלאומית, יצאה היום (שני) המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים 2024 לפריז, בתקווה לחזור עם שלל הישגים ומספר מדליות.

לכתבות נוספות בנושא:
והרי התחזית למשחי הנשים: בבריכה יהיה סוער, מהיר ומרגש
תפתחו יומנים: לו"ז הישראלים המלא בענפי הסבולת במשחקים האולימפיים
גזרו ושמרו: תחרויות השחייה בפריז 2024 – הזווית הישראלית

"תעצומות הנפש של מירב לשם גונן ושל כל המשפחות זה משהו שמעורר השראה אדירה לכל ישראלי", אמרה יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי, "לראות אתכם מתמודדים עם קושי לא אנושי ויכולים לו, וקמים בבוקר, לא משנה על איזה צד, זה מעורר השראה ענקית. כולנו מייחלים שהסיוט הזה יגמר במהרה, הכי מהר שאפשר. אנחנו נמצאים פה כמשלחת הרשמית הגדולה שיוצאת מישראל למשחקים, בתקופה מאתגרת למדינת ישראל, זו זכות גדולה. נייצג את עם ישראל המדהים ואת העם היהודי ברחבי העולם. כל מי שכאן נמצא כאן בזכות, יש כאן גם מאמנים, מאמנות ואנשי צוות שנותנים מעטפת לספורטאים, הם עושים לילות כימים כדי לאפשר לנו להגשים את החלום".

"אנחנו לוקחים איתנו את המותג החזק ביותר של ישראל: דגל ישראל, שמגלם בתוכו את כל מה שאנחנו עוברים מקום המדינה, מגלם בתוכו את הסיכה הצהובה, את הנופלים, את הגיבורים ואת הגיבורות", המשיכה ארד, "את מי שבחזית ומי שבעורף, זה מה שיוביל אותנו בתקופה הזו. אנחנו לוקחים את כל העוצמה של עם ישראל, לוקחים איתנו את החטופים, הנופלים והמשפחות – כל אלה יהיו איתנו בלב ומה שיוביל אותנו זה דגל ישראל. אני מבטיחה שנעשה הכל כדי להביא שמחה וגאווה לעם ישראל. הלוואי שהחטופים יראו אותנו ויחזרו הביתה בשלום כדי לשקם את עצמם ולשקם את המשפחות".

יעל ארד נואמת בנתב"ג | צילום: הוועד האולימפי בישראל

"מאז המקרה שבו הבן של אורן סמדג'ה נהרג, אני דאגתי להגיע כמעט כל יום לאורן, להיות איתו ולתמוך בו", אמר שגיא מוקי, "גדלתי אצל אורן ועומר הוא כמו אחי הקטן, זה מקרה לא פשוט אבל אין לי ספק שהדבר הכי היה ישמח אותו זה לראות אותנו נלחמים – ועושים הכל כדי להעלות את הדגל למעלה. הייתה תקופה שבאמת ראיתי אותו מרוסק, הייתי שם כדי להרים אותו ועברנו את השבעה ואת השבועות האלה. עכשיו הוא חזק, הוא דואג למקד אותנו. אורן אמר לנו: 'כמו שיש חייל שהלך בקרב, כל היחידה ממשיכה לתפקד, וכך גם אנחנו כי זה המצב'. הוא לא יכול לאבד את עצמו, כי אז יקרה משהו יותר נורא. אנחנו ממשיכים לתפקד ואני שמח שאורן טס איתנו, אני מעריך אותו כל כך. אני אתן את כל כולי, זו אולימפיאדה שלישית שלי, זה מרגש כל פעם מחדש והשנה במיוחד".

מירב לשם גונן, שביתה רומי נמצאת בשבי החמאס מאז ה-7 באוקטובר, נשאה מילים מתרגשות לפני ההמראה: "אני אמא של ילדים נפלאים ושל ילדה אחת שכבר תשעה וחצי חודשים לא חיבקתי אותה, לא ראיתי ולא שמעתי את קולה. אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם. במעמד זה אחזק גם את אורן ואחבק דרכו את משפחות השכול, תודה שגם אתה בחרת לקום ולתת גב רחב וחזק לכולנו. עכשיו, אני רוצה להגיד – אתם השראה לכולנו. כשאתם יוצאים למשחקים האולימפיים, שם עיני כל העולם נמצאות, תזכרו ותסתכלו על המשפחה, האנשים הקרובים, המאמנים והמאמנות ואחר כך תסתכלו מי עומד מאחורי כל אחד ואחד מכם ותראו – עם שלם עומד מאחוריכם. אתם נוסעים מחוץ למדינה, אבל עם שלם נוסע איתכם להיות איתכם ברגעים הקשים והמשמחים. אנחנו עם כזה. החיבור מהווה גב ועוצמה, הקהילה שנבנתה בשמחה ובעצב במשך מאות ואלפי שנים היא הקהילה החזקה ביותר שיש, וכולה עומדת מאחוריכם היום ולאורך כל המשחקים האולימפיים".

המפגש המרגש בין אורן סמדג'ה למירב לשם גונן | צילום: הוועד האולימפי בישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג