הוצאתם את האופניים ליום כיפור? זה מה שחשוב לבדוק לפני שעולים עליהם

האופניים שכבו במחסן או בבוידעם מאז יום הכיפורים הקודם? על מנת לשמור על בטיחותכם, קבלו את הצ'ק ליסט שחובה לעשות לפני שתעלו שוב לרכוב עליהם - מהבלמים והצמיגים עד מערכת ההינע וההיגוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: Shutterstock

מלבד היותו של יום הכיפורים יום צום במרכזו עומדת התשובה והסליחה, הוא הפך במרוצת השנים בקרב ציבורים רבים גם ל"יום האופניים", בו ילדים רבים, וגם מבוגרים, מנצלים את הכבישים הריקים כדי לרכוב שעות ארוכות בדרכים.

לכתבות נוספות בנושא:
נס באימון הרכיבה: כך רכב הליווי הציל את קבוצת הטריאתלטים
טווחי המחירים ומה חשוב לבדוק: סקירת שוק היד השנייה באופני כביש
מתחילים לרכוב? המדריך לבחירת זוג אופני הכביש הראשון שלכם

אלא שעבור רבים, מדובר ביום בו הם מוציאים את האופניים מהמחסן או מהבוידעם לראשונה זה זמן רב, לעתים לראשונה מאז יום כיפור שעבר. במקרה זה, חשוב לבדוק את תקינות האופניים לפני שעולים עליהם. ההמלצה הגורפת היא כמובן לעשות זאת אצל איש מקצוע, אולם יש כמה דברים שתוכלו לבדוק לבד, לפני שאתם נוהרים לחנות האופניים הקרובה למקום מגוריכם (שגם כך כנראה עמוסה לעייפה בימים אלו של השנה). ביקשנו משרון פירסט מ-Love To Ride לסייע לנו עם הדגשים החשובים ביותר.

אם האופניים שלכם נראים כך, אל תטרחו | צילום: Shutterstock

בלמים
מערכת הבלמים היא כמובן החשובה ביותר מבחינה בטיחותית. בדקו את מצב הבלמים באופניים לפני שתצאו לדרך. ברמה הבסיסית ודאו יכולת עצירה נקודתית, עם עצירה מהירה וחזקה. לעתים ניתן לזהות במערכת פגמים הנראים לעין, כמו למשל רפידות מעצורים שחוקות, נזילות שמן (במערכות הכוללות לחץ שמן), או כבל פרום/קרוע.

צמיגים
בדיוק כמו ברכב, גם באופניים ככל שהצמיגים ישנים יותר הם מאבדים מתכונותיהם. חשוב לבדוק את מצב הצמיגים הכללי. ראשית, אם הם ישבו במחסן כנראה שלחץ האוויר לא בדיוק נשמר. מלאו אוויר לפי הוראות היצרן (לרוב מוטבע על גבי הצמיג) ובדקו שהלחץ נותר בעינו.

לעתים במהרה תגלו תקר שלא ידעתם על קיומו, או לפעמים יש צורך להחליף פנימית או להוסיף חומר אטימה (שני דברים שעדיף שלא תעשו לבד אם אינכם מנוסים בכך). שימו לב גם ליובש או חתכתים שבלתי נמנעים עם הזמן. חשוב – אם אתם מזהים היפרדות בולטת של דופן הצמיג (בליטות של גומי היוצאות החוצה) – זה סימן שצריך להחליף את הצמיג מיידית.

צילום: Shutterstock

מצב מערכת הינע
אחרי שעברנו את נושא הצמיגים, זמן לבדוק שניתן לרכוב עליהם. באופניים עם הילוכים – ודאו שההילוכים עוברים בצורה תקינה ובדקו את הגבולות של המערכת, כלומר שאתם מצליחים לעבור לכל ההילוכים הנדרשים. כמו כן, בדקו שכל הכבלים נעים בחופשיות.

אם אתם רוכבים על אופניים ללא הילוכים, רק בדקו שאין נפילות שרשרת או חופש מוגזם בשרשרת. לעתים תזדקקו לשימון השרשרת אחרי זמן רב ללא שימוש, ולעתים לא יהיה מנוס מלהחליף אותה אם אינה תקינה.

היגוי
חשוב לוודא את מצב היגוי האופניים, או במילים אחרות, טווח התנועה של הכידון. הזיזו את הכידון מצד לצד כדי לוודא שהוא מצליח להגיע לטווח התנועה המרבי מבלי הפרעה של כבלים או צינורות. שימו לב כי הידוק יתר = היגוי כבד,
הידוק חסר או מיסבים לא תקינים = חוסר היגוי או חוסר שליטה.

הידוק ברגים
אף אחד לא רוצה להיתקע 20 ק"מ מהבית עם קראנק ביד אחת ואופניים ביד השנייה בלי יכולת לחבר בין השניים. לכן, חשוב לוודא שכל הברגים מהודקים היטב מבלי חופש או תזוזה לא רצויה.

חנות אופניים. אילסטרציה | צילום: Shutterstock

עומס בגזרה
קחו בחשבון שסביר להניח שחנויות האופניים יהיו מאוד עמוסות בימים אלה ואם נתקלתם בתקלות משמעותיות באופניים, כלל לא בטוח שיהיה להן זמן לסייע לכם לפני החג. עם זאת, חשוב מאוד לא לצאת לרכוב באופניים לא תקינים. הבטיחות מעל הכל, וגם אם זה אומר שתיאלצו לוותר על רכיבת החג, זה עדיף מאשר להסתכן בפציעה חמורה.

שמרו על עצמכם
זכרו – אמנם הכבישים ריקים יותר מהרגיל, אולם הם לא ריקים לחלוטין ועדיין יש מכוניות שנוסעות ביום זה. הקפידו לרכוב עם כל אמצעי הבטיחות, ואם אתם לוקחים את הסיכון לרדת לכבישים בינעירוניים, עשו זאת בצורה בטוחה ככל האפשר, בשוליים, ועם אמצעי זיהוי בולטים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג