חגיגת האופניים לא יכולה להיות מושלמת יותר, ובזמן שברחבי הארץ ובעיקר בירושלים מתכוננים לפתיחת הג'ירו ד'איטליה ביום שישי הקרוב, בתל אביב נערף היום (שלישי) טקס החשיפה של מתקן הוולודרום. מדובר באצטדיון למרוצי אופניים על מסלול עץ, הבנוי מהקפה באורך של 250 מטרים, ובו מתקיימים מרוצים הייחודיים רק לאופניים במסלול באופניים ללא הילוכים וללא מעצורים.
פרט לעובדה שאופני מסלול הן ענף ספורט בפני עצמו, מתקן הוולודרום אמור לשמש גם כמתקן אימונים עבור רוכבי כביש או הרים שרוצים להתחזק בדברים ספציפיים או פשוט להתאמן במסלול סגור. "אני אוכל לעבוד כאן על ספרינטים", הסביר רוכב ישראל סייקלינג אקדמי, רועי גולדשטיין, שהגיע כדי לבחון את המסלול בפעם הראשונה.
עוד כתבות בנושא
אז מה בדיוק יעשו בוולודרום הראשון בישראל?
כל המסיבות שתרצו להיות בהן כשישראל תארח את הג'ירו ד'איטליה
איפה יעבור המסלול ואיך רואים את הג'ירו ד'איטליה מדי יום בישראל?
פרט לגולדשטיין, היו שם כמובן סילבן אדמס, בעלי קבוצת סייקלינג אקדמי, שמימן את חצי מעלות בניית הוולודרום, שיקרא על שמו. הוא אירח במקום את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שאחראי לשאר המימון, ובין השאר גם צוות מהתאחדות הרכיבה הבינלאומית (UCI) שהגיע כדי לאשר את מסלול העץ שכבר נבנה. פרט לרוכבים הישראלים, מי שחנך אותו היה אלוף העולם ברכיבת מסלול לשעבר, רוברט פורסטמן הגרמני, שגם זכה במדליית ארד אולימפית במשחקי לונדון 2012. "זה מסלול מהיר מאוד, ממש יפה פה. יש לכם כאן תנאים טובים ואפשר יהיה להתאמן כאן כל השנה. אני אוהב את המהירות שיש כאן, כי במסלול מגיעים גם ל-80 קמ"ש, ואני מאמין שישברו כאן כמה שיאים".
מתקן הוולודרום שנחשף לראשונה לתקשורת ימשיך להיבנות בחודשים הקרובים, ואמור להיפתח אחרי החגים, כלומר בספטמבר-אוקטובר. המטרה הראשונה היא לייצר תשתית של מאמנים ורוכבי מסלול, והמטרה הבאה היא להתמודד על אירוח אליפות העולם לנוער ב-2021, בשאיפה שעד אז יהיו לישראלים רוכבים שיהיו ברמה מספיק גבוהה כדי להשתתף בה.