הדרך ארוכה לחולצה הוורודה: סקירת מסלול הג'ירו ד'איטליה 2023

רגע לפני תחילת מרוץ האופניים הענק בשבת הקרובה, זה הזמן לבדוק מה ייאלצו לעבור הרוכבים בדרך אל התואר הנכסף. המסקנות: יותר קטעים נגד השעון, יותר קטעים הרריים קשים במיוחד וסיום מפואר ברומא. כנסו לסקירה המלאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה | צילום: shutterstock

בשבת הקרובה יחל הגרנד טור הראשון של עונת האופניים 2023, והג'ירו ד'איטליה ייצא לדרך בקול תרועה רמה. רגע לפי, זה הזמן לסקור את המסלול לעומק – שיהיה השנה קשה יותר, מרובה הרים וגם עם יותר קטעים נגד השעון, שיוכלו לעשות שינוי משמעותי.

תוספת הנג"ש נעשתה בעיקר במטרה להשיג את הפרס הגדול – רמקו אוונפול – שיגיע במטרה לזכות לראשונה בחולצה הוורודה היוקרתית. התוצאה: לא רק אוונפול, אלא שורה של רוכבי צמרת יופיעו בג'ירו ה-106, בהם גם פרימוז' רוגליץ' שצפוי להיות המתחרה העיקרי של אוונפול. מנגד, האלוף המכהן, ג'אי הינדלי, לא יגן על תוארו אלא ירכוב לראשונה בטור דה פראנס.

האזינו לפודקאסט של שוונג עם גיא ניב לקראת הג'ירו (להאזנה בשאר הפלטפורמות לחצו כאן):


המסלול: 3,448 ק"מ, 51,300 מטרים של טיפוס, 70.5 ק"מ נגד השעון בשלושה קטעים. שבעה קטעים הרריים יסתיימו בטיפוס. שמונה קטעים מוגדרים שטוחים. שישה קטעים יהיו ארוכים יותר מ-200 ק"מ. קשה כבר אמרנו?

הזינוק: הג'ירו יתחיל בקטע נגד השעון של 19.6 ק"מ לאורך הים, ויהווה הזדמנות למועמדים העיקריים לפתוח פערים. אם לא אחד מהשני, אז לפחות מהדרג השני.

רמקו אוונפול. ינסה לזכות לראשונה | צילום: Shutterstock

הספרינטים: על הנייר, שמונה קטעים מתוכננים להסתיים בספרינט המוני לקו הסיום. מאדס פדרסון הדני, שבשנה שעברה זכה בחולצת המאיצים בוולטה ובקטע בטור, יחזור לאיטליה אחרי חמש שנים במטרה לנסות לזכות בקטע בכל אחד מהגרנד טורים.

הנג"ש: מלבד קטע הפתיחה, קטע 9 יהיה מרוץ נגד השעון באורך 35 ק"מ, יותר מכל הנג"ש שהיה בשנה האחרונה בג'ירו. ואם לא די בכך, הקטע ה-20 יהיה 18.6 ק"מ, הכוללים טיפוס של 7.3 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 12 אחוז, והוגדר על ידי פרשנים כקטע נגד השעון ה"אכזרי" בהיסטוריה.

"שמונה קטעים מתוכננים להסתיים בספרינט המוני לקו הסיום" | צילום: ספרינט סייקלינג

ההרים: הטור השנה נחשב מרוץ למטפסים, אבל הג'ירו, כרגיל, נראה על הנייר קשה יותר. קטע 7 יהיה המבחן האמיתי הראשון למטפסים, והוא יסתיים בפסגת הגראן סאסו. קטע 13 יכלול את ה"סימה קופי" – הפסגה הגבוהה ביותר במרוץ – הקול דו גרנד סן ברנארד, בגובה 2,469 מטר באלפים השוויצרים. הוא מסתיים בטיפוס קשה לאתר הסקי קראנס-מונטנה.

השבוע האחרון יהיה סיוט בדולומיטים. הקטע ה-15 דומה בחלקו למסלול של הג'ירו דה לומברדיה, עם שלושה טיפוסים נמוכים אבל מאתגרים. הקטע 16 כולל שלושה טיפוסים קשים ומעל 5,000 מטר של טיפוס. הקטע ה-18 צפוי להיות קצר וכואב – 161 ק"מ בעלייה מתמדת, עד הסיום בפסגת וואל די זולדו. הקטע ה-19 יהיה "קטע המלכה": 4 פסגות, שתיים מהן מעל 2,000 מטר, כולל הפאסו ג'יאו האימתני. הקטע מסתיים בפסגת הטרה סימה די לוורדו, היכן שב-2013 וינצ'נזו ניבאלי הגיח מתוך הערפל והשלג בדרכו לזכיה ראשונה בג'ירו.

הסיום: בפעם החמישית בלבד, הג'ירו יסתיים בבירה רומא. הרוכבים ייהנו מ-10 סיבובים בעיר הנצחית, לפני הספרינט אל הסיום.

הג'ירו ברומא ב-2018. גם השנה הסיום בעיר הנצחית | צילום: Shutterstock

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט לימד אותי איך לעמוד על שלי, לעבוד קשה ולהקיף את עצמי באנשים שמעוררים בי השראה". השחיינית מאיה מנדל, בראיון מיוחד ליום האישה




הטוויטר שלנו