הדור הבא: מקום רביעי לסער עידן באליפות אירופה לנוער באופני מסלול

אחרי הסערות בנבחרת הישראלית, הרוכבים התפנו להתחרות בגרמניה והרוכב הצעיר הרשים עם ביצועים איכותיים באומניום, הקרב רב של הוולודרום, כשהיה רחוק רק שלוש נקודות ממדליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סער עידן באליפות אירופה לנוער | צילום: UEC

בצל הפרשות והסערות האחרונות בנבחרת ישראל באופני מסלול, בהם ההשעיה של מאמן הנבחרת ושניים מהרוכבים, הסתיימה אתמול (ראשון) אליפות אירופה לנוער ו-U23 בוולודרום בקוטבוס שבגרמניה. שלושה רוכבים ישראלים זינקו למקצים השונים בתחרות, כאשר על ההישג הבולט ביותר חתום סער עידן, אשר סיים במקום הרביעי לנוער במקצה האומניום היוקרתי.

אומניום הוא הקרב רב של אופני המסלול, ומאגד תחתיו ארבעה מקצים שונים – סקראץ', טמפו, אלימינציה ומרוץ נקודות. הרוכבים צוברים ניקוד על כל אחד ובסיכום כל הארבעה מוכתר המנצח. עידן הרשים במיוחד במקצה הטמפו, בו סיים ראשון וצבר את מלוא 40 הנקודות, ובמקצה הסקראץ', בו סיים שני וצבר 38 נקודות – מה שהעניק לו את המקום הראשון בדירוג המצטבר.

סער עידן באליפות אירופה לנוער | צילום: UEC

באלימינציה הוא סיים תשיעי וצבר 24 נקודות, ירד למקום השני המצטבר – ובמרוץ הנקודות כבר ניכרה בו העייפות והוא צבר עוד נקודה אחת כדי לעמוד על 103 נקודות בסיכום התחרות, רק שלוש נקודות ממדליית הארד. מדובר בהישג נהדר עבור הרוכב הצעיר ממאסטרס חיפה, הטוב ביותר במעמד זה לרוכב ישראלי. בנוסף, הוא גם סיים שביעי במרוץ הסקראץ' (בנפרד מהאומניום) ובמקום ה-10 במרוץ האלימינציה.

תמר בצלאל סיימה גם היא פעמיים בטופ 10 עם מקום שמיני במרוץ האלימינציה ומקום תשיעי בסקראץ'. עילם ואלך אמנם חלה במהלך ימי התחרות ופספס את אחד המקצים, אך כל זאת לקח חלק במרוץ הנקודות בו סיים במקום ה-23 ובמרוץ המדיסון (זוגות) יחד עם סער עידן, בו השניים לא סיימו.

"מרוץ האומניום הוא מרוץ הסיבולת היוקרתי ביותר בתחרויות המסלול", אמר המאמן אור דיין, שליווה את הנבחרת בתחרות, "היכולת של סער להתעלות ולהגיע למקום הרביעי, וכמעט לעמוד על הפודיום, מעידה על היכולות הקיימות בנבחרת. רכיבת מסלול היא ענף חדש יחסית בישראל והעובדה שכבר אנחנו מצליחים להגיע לעשרת הגדולים בחמישה מקצים שונים מעודדת אותנו מאוד".

נציין כי לאחר השעייתו של הרוכב עמית קינן, גם אורי בש דובינסקי בחרה שלא להתחרות, על אף שההשעיה שלה הייתה על תנאי בלבד. מי שהוזנק מהארץ ושימש כמאמן המחליף לאחר השעייתו של סטיב מקיואן היה אור דיין, כאשר לצידו בצוות היו דוד רזניק הפיזיותרפיסט, גיא ויינברג המכונאי ונורית וורחוב מנהלת הנבחרת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג