לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
אתמול (ראשון) התקיים תדרוך עיתונאים לקראת הג'ירו ד'איטליה, אחד ממרוצי האופניים היוקרתיים והחשובים בעולם שלראשונה בהיסטוריה יצא מגבולות אירופה ויתקיים בישראל ב-4 במאי. הגביע המפורסם בצורת הספירלה אותו זוכה להרים בסוף המרוץ הרוכב שבסיכום כל 21 הקטעים הזמן המצטבר שלו הוא הנמוך ביותר, הובא מאיטליה והוצג לקהל. התדרוך כלל סקירה מקיפה אודות ההיערכות לאירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בישראל אי פעם הכרוך במבצע לוגיסטי חסר תקדים במסגרתו יגיעו לרכוב בכבישי ישראל 176 מהרוכבים הטובים בעולם, סביבם יעבדו כ-1,200 אנשי צוות ועוד מאות אנשי תקשורת וכתבים זרים וישראליים.
במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (ראשון) סיפר סילבן אדמס, הבעלים של קבוצת הרכיבה הישראלית המקצוענית "סייקלינג אקדמי" ומי שיזם את הבאת הגי'רו ד'איטליה לישראל, על עצם היוזמה להביא את הג'ירו ד'איטליה לישראל, אירוע שמדינות רבות דוגמת יפן, פולין, דנמרק, בלגיה ביקשו לקיים ולארח, ועל החשיבות שרואה בקיומו של המרוץ למיצובה של ישראל ותדמיתה בעולם לאורך 16 שעות רצופות של שידור חי אשר יתעדו את נופיה של הארץ אשר יופצו בכל העולם.
"מדובר באירוע לוגיסטי שלא היה כמותו וכנראה שגם לא יהיה בקרוב", ציין דניאל בנעים מנכ"ל "ComtecGroup" והמפיק הראשי של ה-"Big Start Israel". בין היתר הסביר בנעים על תהליך הקליטה של 176 הרוכבים ומאות הצוותים המקצועיים שינחתו בנתב"ג בימים הקרובים וכן על תהליך פריקת הציוד שעושה דרכו לארץ בשעות אלה באמצעות שילוח ימי על גבי שלוש מעבורות ובשילוח אווירי על גבי ארבעה מטוסי תובלה.
את השינוע של כלל הציוד בין נקודות הזינוק והסיום השונות במהלך המרוץ בישראל, יבצעו 8 טריילרים, 16 אוטובוסים, 16 מובילות רכבים ועוד 800 רכבים ועשרות משאיות שבימים אלה עוברות מיתוג לפי צבעי וסמלי הקבוצות המתחרות, כולל רכבי ה-VIP אשר מאובזרים וממותקנים בין היתר בציוד קשר ותדרים.
על כל זאת אמון צוות של עשרות אנשי הפקה, מפיקים לוגיסטיים, מפיקים טכניים, אנשי תיאום ותפעול, אנשי תוכן, קציני הסעות ומפיקי אירועי מעטפת דוגמת אירוע הצגת הרוכבים שיתקיים ב-3 במאי בכיכר ספרא בירושלים ולראשונה ישודר ביורוספורט לאור קיומו הייחודי בירושלים.
עלות הפקתית של כ-100 מיליון שקל
צריך לקחת בחשבון שמדובר על פני נתונים שנמסרו מההפקה בעלות הפקתית של כ-100-120 מיליון שקל לאותם שלושה ימי תחרות בארץ. בסכום הזה השתתפה מדינת ישראל בסכום של כ-20-30 מיליון שקל. "בצד המורכבות אנו עדים כבר בימים אלה, עוד בטרם המרוץ יצא לדרך, לתרומה המשמעותית של קיום ה'ביג סטארט' בישראל עם צפי לתשואה כלכלית הנאמדת בכ-50 מיליון שקלים שיחזרו לקופת המדינה בין היתר מכניסתם של כעשרת אלפים תיירים לישראל, תפוסתם המלאה של בתי המלון בערים המרכזיות בהן עובר המרוץ, השכרת שירותיהם של ספקים ונותני שירות ישראליים ועוד", הוסיף בנעים.
גם סידורי האבטחה צפויים להיות חסרי תקדים, בין היתר לאור סגירת הכבישים הדרושה ואף סגירת המרחב האווירי בשלבים מסוימים. "כבר לפני שנה, עוד בשלב הרעיון, מפקד המשטרה באיטליה נתן את ברכתו המלאה לקיום המרוץ דווקא בישראל", מסביר בנעים ומוסיף, "מנהלי הקבוצות המתחרות אף הגיעו לביקור לפני כשבוע והתרשמו מאד מההיערכות ומהירידה לפרטים. בסך הכל מדובר בצוותים של כ-6,000 שוטרים ומאבטחים שאחראיים במשך 4,000 שעות על סדרנות לאורך 60 ק"מ של מחסומים, אבטחת האירוע ובטיחות הקהל, לצד עוד 50 אופנועי שיטור, קב"טים, מהנדסי תנועה, בטיחות, חשמל, בריאות ומזון, קונסטרוקציה ועוד".
"הממד המורכב ביותר להפקה הוא דווקא השידור עצמו עבור יורוספורט וערוץ הספורט הישראלי, אשר יהווה את הפקת הטלוויזיה הגדולה ביותר שנעשתה בישראל אי פעם ותתבצע בסופו של דבר על ידי כ-50 אנשי צוות זרים ועוד כ-20 אנשי צוות ישראליים, ותופץ לכמיליארד צופים ב-194 מדינות ברחבי העולם", הסביר בנעים. "ישנן רק שלוש חברות בעולם אשר מסוגלות להפיק שידור אלחוטי מסוג זה, אשר בסיסו מתחיל ברשת של צלמים רכובים על אופנועי צילום אשר יכסו את המרוץ בכל שלביו, המשדרים להליקופטרים, משם למטוס ממסר ולניידת שידור אשר עורכת הכל בזמן אמת. ניידות השידור של חברת Video House הבלגית כבר נמצאות בדרכן אלינו ויגיעו לנמל אשדוד בימים הקרובים".
בהקשר זה הוסיף אדמס, כי "כשהתחלנו לעבוד על הביג סטארט, נוכחנו לגלות שאין כיום תיעוד של ארץ ישראל בסטנדרטים בינלאומיים. לפיכך מעבר לצרכים של השידור עצמו, יש כאן הזדמנות ייחודית להפקת צילומים איכותיים של נופיה ואתריה ההיסטוריים של הארץ ושישמשו אותנו גם לצרכי הסברה עוד הרבה אחרי הג'ירו".