האת'רלי אלוף העולם באופני הרים, תומר זלצמן סיים במקום ה-39

הדרום אפריקאי שזכה בכסף במשחקים האולימפיים רשם עקיפה נהדרת על קורצקי הצרפתי בהקפה האחרונה בדרך לזהב. זינוק גרוע לפידקוק אילץ אותו לרדוף, אך הוא זכה בארד. הרוכב הישראלי סיים בחצי העליון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תומר זלצמן | צילום: הוועד האולימפי בישראל

אליפות העולם באופני הרים הגיעה היום (ראשון) לשיא עם מקצה הקרוס קאנטרי (XCO) שנערך באנדורה, בו לקחו חלק מרבית הרוכבים הבכירים בעולם, כולל כל הפודיום האולימפי מפריז מהחודש שעבר, וגם שני רוכבים ישראלים – תומר זלצמן וגיל-לי גונן.

כבר בסוף השבוע קיבלנו את הסנונית הראשונה לקרבות עם מקצה השורט טראק, בו האלוף האולימפי טום פידקוק התרסק ולא היה קרוב לפודיום, מה שאפשר לויקטור קורצקי, סגנו מפריז, לזכות בזהב. גם הפעם פידקוק נקלע לצרות עם זינוק חלש שהציב אותו רק במקום ה-20 בתום הסיבוב הראשון (מתוך שישה סיבובים בני 4 ק"מ כל אחד).

פידקוק הלך והתקדם במהרה, כשהוא עוקף בכל הזדמנות. את הסיבוב השני הוא כבר סיים במקום התשיעי, את הסיבוב השלישי במקום החמישי ובתום הסיבוב הרביעי כבר ניצב במקום השלישי בתוך תמונת הפודיום. מי שברחו לפניו למה שהלך ונבנה כקרב דו ראשי על הזהב היו שני המדליסטים הנוספים מפריז – קורצקי ואלן האת'רלי הדרום אפריקאי.

בהקפה האחרונה, הגיע הרגע לתקוף. קורצקי לקח את ההובלה, אלא שאז, בעלייה הקשה של המסלול, תקף האת'רלי, עבר למקום הראשון ותוך כמה שניות כבר פתח פער, כשלצרפתי אין תשובה. האת'רלי חצה ראשון את קו הסיום אחרי 1:09:51 שעות, 22 שניות לפני קורצקי. פידקוק מצידו לא הצליח לאיים על השניים אחרי המאמץ הגדול שלו להתקדם בדירוג וסיים עם מדליית הארד, 39 שניות אחרי המנצח.

בגזרה הישראלית, תומר זלצמן, שיצא מאוכזב מפריז לאחר שסבל מתקר שלא אפשר לו להתברג במקום גבוה, יכול להיות מרוצה יותר הפעם. הישראלי סיים את המרוץ במקום ה-39 מתוך 80 מתחרים, כלומר בחצי העליון של התחרות, מרחק 5:52 דקות מהמנצח. גיל-לי גונן חווה יום פחות טוב ודורג במקום ה-62 (נעקף בהקפה).

במקצה המקביל לנשים, פוק פיטרסה ההולנדית בת ה-22, שלא מכבר סיימה את הטור דה פראנס וזכתה בו בחולצה הלבנה, רשמה ניצחון דומיננטי כשהקדימה ב-59 שניות את בת ארצה אנה טרפסטרה. מרטינה ברטה האיטלקייה זכתה בארד, 1:19 דקות אחרי המנצחת.

תומר זלצמן | צילום: הוועד האולימפי בישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג