האם צליחת הכנרת תתקיים ביום שישי החל מ-2018?

אחד מאירועי הספורט העממיים הגדולים בארץ מתקיים בימי שבת עוד משנות החמישים, אבל לאור בקשות של שומרי מסורת ישקלו במועצה האזורית עמק הירדן לשנות את זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צליחת הכנרת
צליחת הכנרת

צליחת ZOGGS בכנרת הוא אחד מאירועי הספורט העממי הגדולים ביותר בארץ, ובניגוד לאירועים ותיקים אחרים שמתקשים להחזיק מעמד לאורך השנים, הצליחה שמתקיימת החל משנת 1954 רק הולכת וגדלה ובשנה שעברה השתתפו בה יותר מ-10,000 אנשים. חשוב לציין שמדובר באירוע עממי, ללא מדידת זמנים, כשהמטרה היא להגיע בשחייה מחוף אחד בכנרת לחוף אחר, בשני מקצים שונים.

סיכוי טוב שבעוד חודש הצליחה תתקיים בשבת בפעם האחרונה | צילום: רון שלף

עוד כתבות בנושא 
צפו בקליפ של צליחת זוגס בכנרת 2016
צפו: השחיין שעשה ג'אגלינג לאורך כל צליחת הכנרת
מה מחכה למשתתפים בצליחת זוגס בכנרת? 

במועצה האזורית עמק הירדן קיבלו בשנה החולפת המון פניות מאנשים שומרי מסורת, שביקשו להתחשב גם בהם ולקיים את צליחת הכנרת במועד בו יוכלו להשתתף. לפי הדיווחים האחרונים מהמועצה, האפשרות הזאת נשקלת בחיוב לקראת הצליחה שתתקיים בשנת 2018, כשהאירוע הקרוב, צליחת זוגס בכנרת, יתקיים ב-16 בספטמבר.

מנכ"ל המועצה האזורית עמק הירדן, דודו פרץ, התייחס לנושא ואמר: "בעקבות הפניות הרבות, המועצה תשקול בחיוב לקיים את האירוע הזה, כמו גם אירועים נוספים שלנו, ביו שישי החל משנת 2018, כדי שכל אחד יוכל להשתתף. מכיוון שאנחנו גוף ציבורי אנחנו רגישים לבקשות מהסוג הזה ולכן אנחנו בוחנים את האפשרות הזאת. בעוד חודש נגיע להחלטה הסופית".

לאורך כל השנים התקיימה צליחת הכנרת ביום שבת, והמארגנים מקווים שההתחשבות בקהל שומר המסורת דווקא תגדיל את כמות המשתתפים. אפשר לציין שאירוע עממי ענק נוסף של המועצה שמתקיים בסתיו הוא סובב כנרת (הקפת הכנרת באופניים). גם במקרה הזה קיבלו במועצה לא מעט בקשות לשינויים, רק שכאן זה קצת יותר מסובך כפי שמסביר מנכ"ל המועצה: "סובב כנרת זה קצת יותר בעייתי. היינו רוצים לקיים אותו בשישי, אבל מבחינת ההיערכות של המשטרה יהיה קשה מאוד לסגור את כל הכבישים מסביב לכנרת ביום שישי. זה בעייתי וגורם לחוסר נוחות בכל הסביבה.

להרשמה לצליחת הכנרת לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורית הגיב:

    כחילונית, מאוד נוח בעיני שהארוע מתקיים בשבת ואני ככל הנראה אאלץ לוותר עליו אם יתקיים ביום שישי. בנוסף, יום שישי הוא עדיין יום לימודים במערכת החינוך וצליחה בשישי תגרום לאלפי ילדים ותלמידים להפסיד יום לימודים.
    כדי לתת מענה לכלל הציבור אני מציעה לקיים שני ארועי צליחה אחד בשישי ואחד בשבת. או לסרוגין שנה אחת בשישי ובשנה שלאחריה בשבת
    נשמח מאוד להתחשב בציבור הדתי אבל לא על חשבון פגיעה בציבור החילוני

    1. אחת העם הגיב:

      אדם שהחליט שהוא מכל סיבה שהיא אוסר על עצמו דבר מסוים – לא יכול לכפות את האיסור הזה גם על שאר החברה. מי שהחליט להקריב את יום שבת לטובת עיסוק דתי לדוגמה, לא יכול לצפות ששאר סביבתו תתנהג כמוהו. החלטתם שיום שבת חשוב עבורכם? תהנו לכם בשלכם ושאר המדינה תהנה מהשבת שלה בדרך שהיא בחרה. זה בדיוק כפי שצמחונים לא יכולים להכריח את כל יושבי המסעדה לא לאכול בשר – בחרתם דרך, לכו בדרכה בלי להרגיש שפספסתם משהו!

  • הצולח המתמיד הגיב:

    מדינה חולה בראש. כל הציבור החילוני נאלץ להתמודד עם חצי יום בשבוע שמיועד לכל הסידורים והקניות, כל זה בשביל להתחשב בדתיים. אז חלאס פעם תתחשבו גם בנו, צליחה בשישי תהפוך את השבוע שלפני או שאחרי לסיוט של ריצות וזה יגרום לרבים לוותר על התענוג. אגב בנימה אישית, למשפחות חילוניות אין הרבה מסורות, הצליחה היא אחת שכן יש לנו, אל תקלקלו לנו את המסורת.

  • שירון צדוק הגיב:

    פשוט לקרוא את תגובות החילונים שלעיל ולא להאמין. איזה מסכנים מייללים על אירוע חד שנתי שלא יתקיים בשבת אלא בשישי אפשר לחשוב שביום שישי כל החילונים האלה עובדים כמו חמורים והם ממש אנוסים מלשחות בכנרת ביום שישי כדי שגם אחיהם שומרי השבת יהנו מהאירוע הכייפי. הצליחה כאירוע עממי כפי שמגדירים אותה תמיד היא לא רק שלכם ובשבילכם חילונים יקרים כאירוע עממי היא בשביל כל עם ישראל.

    1. הצולח התמיד הגיב:

      אני כל השבוע עובד כמו חמור ובשישי זה הזמן לקניות, לסידורים, לעתים רחוקות לבילוי, ולרוב יש עדיין לימודים בשישי. נמאס שכופים עליי, אם האירוע יהיה בשישי הוא יהרס לחלוטין מבחינתי ואז זה לא יהיה בשביל כל עם ישראל הבנת? כל היום מתבכיינים על השבת ועוד קורא לי בכיין… לא אח שלך ולא חבר שלך יא אפס.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג