הרבה חובבי אתלטיקה התקשו להאמין למה שהם ראו אחרי שבירות השיאים של קרסטן וורהולם וסידני מקלות'לין בריצות ה-400 משוכות על המסלול האולימפי בטוקיו. למי שתכנן את המסלול, אנדראה ולאורי, היו תשובות לעניין והוא טען ששיפור של 1-2% בביצועים כתוצאה מהמסלול היה הגורם המרכזי לתוצאות המפתיעות.
אנדראה ולאורי מחברת "מונדו", האיש שתכנן את המסלול בטוקיו, סיפר שהמסלול החדש גרם להבדל גדול ממה שהרצים התרגלו עד כה. "בכל פעם שיש משחקים אולימפיים אנחנו מנסים לשפר את תרכובת החומרים של המסלול וכך היה גם בטוקיו. המסלול דק מאוד, רק 14 מ"מ והוספנו לו אלמנט חדש: גרגירי גומי".
עוד הוסיף ולאורי כי בשכבה התחתונה של המסלול נמצא עיצוב משושה שיוצר כיסי אוויר קטנים. "הם לא רק מספקים ספיגת זעזועים, אלא מחזירים אנרגיה בדומה לאפקט של טרמפולינה. שיפרנו את השילוב הזה ואנחנו רואים את זה כגורם לשיפור בביצועים של הרצים. המסלול בריו נקרא WS ולמסלול הזה אנחנו קוראים WSTY וזו האבולוציה האחרונה של מסלולי האתלטיקה", הוסיף ולאורי.
דובר רבות על הנעליים המיוחדות, מזג האוויר החם והמסלול כגורמים לתוצאות הסנסציוניות, כשהגדולה מכולן היתה של קרסטן וורהולם בריצת ה-400 משוכות לגברים. כזכור, הנורבגי לא רק ניפץ את שיאו העולמי, אלא הצליח לרדת מ-46 שניות. כמו כן ניתן לסכם גם את שלל השיאים האישיים והשיאים הלאומיים שנקבעו עליו כולל ריצת ה-100 מ' של אליין תומפסון שרצה 10.61 שניות וקבעה את התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה.
"המסלול לגמרי עומד בכל התקנות וזה בדיוק מה שהתבקשנו לספק", הוסיף ולאורי: "התבקשנו לספק שני מרכיבים כדי להגן על הספורטאים ולמנוע מהם פציעות, וכדי לתת להם דחיפה. בבדיקות המעבדה ראינו את השיפור, קשה לומר במדויק באיזה שיפור מדובר אבל נראה שזה יתרון של 1-2 אחוזים. הכל מוכן מראש כך שכל המסלולים זהים וכך גם במסלולי הריצה של בורות הקפיצה לרוחק והמשולשת. המוצר הזה דומה מאוד לצמיג של פורמולה 1.
צילום עמוד הבית: shutterstock
לבטל לאלתר את כל השיאים