האם חצי מרתון ראס אל חיימה יהיה המרוץ האטרקטיבי של החורף?

בהיעדר מרתונים באביב, נראה שחצי המרתון המהיר באיחוד האמירויות יהפוך לאטרקציה עבור רצים מהמערב. בנוסף לרצי העילית, יהיה גם מקצה המוני ל-2,800 משתתפים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמה ממרוצי הכביש הגדולים בעולם כבר נדחו לסתיו הבא בגלל מגפת הקורונה. מדובר במרוצים כמו המרתונים של טוקיו, בוסטון ולונדון שהדחייה שלהם מחקה למעשה את עונת האביב העמוסה בדרך כלל. כל זה הקטין באופן משמעותי את האפשרויות של רצי העילית להתחרות באביב 2021. מצד שני, האירועים שאמורים להתקיים צפויים להרוויח מזה.

צ פ ו | חצי מרתון ראס אל חיימה

 לרוץ בלב איחוד האמירויות 

אחד מהם הוא חצי מרתון ראס אל חיימה (RAK) שבאיחוד האמירויות. ראס אל חיימה היא אמירות באיחוד האמירויות הערביות ושטחה הכולל הוא כ-1,700 קמ"ר והיא שוכנת בחלקו הצפוני של חצי האי ערב. בשנים האחרונות חצי המרתון הזה כבר הפך להיות אחד מחצאי המרתון המהירים והיוקרתיים בלוח המרוצים השנתי. השנה הוא מתוכנן ל-19 בפברואר ואמור להיות אחד השיאים של החצי הראשון של השנה בריצות הכביש. במקביל למקצה העילית, צפוי להתקיים גם חצי מרתון המוני בהשתתפות 2,800 רצים והם ירוצו בנפרד מרצי העילית ויוזנקו בקפסולות כשהמטרה תהיה לשמור על מרחק של שני מטרים בין רץ לרץ.

"אנחנו מקווים להיות הזירה עבור הרבה אתלטים ולתת להם הזדמנות לרוץ בתחרות ברמה גבוהה מאוד", אומר רכז ספורטאי העילית של המרוץ פדריקו רוסה, "אנחנו ממש מודים להתאחדות של ראס אל חיימה ולממשלה המקומית שנתנו לנו את ההזדמנות לקיים את הדבר הזה ולתת תקווה לספורטאים רבים".

 קרב ענקים על המסלול 

ישאנה וקוסגיי התחרו אחת בשנייה פעמיים ובשני המקרים זה נגמר בשיאי עולם. תחילה במרתון שיקגו בו ניצחה קוסגיי בשיא עולם מדהים של 2:14:04 שע' והקדימה בקרוב ל-7 דקות את ישאנה. ובפעם השנייה כאמור בראס אל חיימה בשנה שעברה, כשישאנה שברה את השיא העולמי וגם קוסגיי היתה מהירה מהשיא העולמי הקודם. ביום ראשון האחרון השתיים נפגשו שוב בחצי המרתון של ניו דלהי בהודו, אבל קוסגיי פרשה בקילומטר השמיני וישאנה סיימה בסופו של דבר במקום השלישי.

כעת נראה שהשתיים ישמחו להתחרות בראס אל חיימה, כי קשה לראות באופק מרוץ אחר בו יוכלו לרוץ עד הקיץ הבא. "אני לא רואה שום מרתון אביבי באופק, אלא אם כן יש חדשות שאני לא מכיר", אומר רוסה שמייצג גם את ישאנה וגם את קוסגיי, "יש לנו תקוות למשחקים האולימפיים שבריגיד קוסגיי תשתתף בהם בוודאות ועדיין לא ברור מי יהיו רצות המרתון מאתיופיה. אבל אין באמת תכנית ברורה ולמען האמת אנחנו לא יכולים לחזות שום דבר חוץ מחצי המרתון בראס אל חיימה".

ההכרעה בשני המפגשים בין קיפלימו לקנדי עומדת על שש שניות בלבד במצטבר, כשבכל פעם מישהו אחר ניצח. בפעם הראשונה במרוץ ל-15 קילומטרים בסאו סילבסטר בברזיל, קיפלימו היה בטוח שהוא המנצח והאט במטרים האחרונים, קנדי בתגובה רץ ספרינט ועקף אותו בסנטימטרים על קו הסיום.

צ פ ו | קיפלימו וקנדי במרוץ 15 ק"מ בברזיל

באליפות העולם בחצי מרתון שהתקיימה באוקטובר האחרון בגידיניה שבפולין קיפלימו נקם ורשם את ההישג הטוב ביותר בקריירה שלו עם ניצחון בזמן של 58:49 דק'. בשנה הזאת קיפלימו שבר שיאים אישיים מרשימים גם בריצות המסלול ל-3,000 מטר (7 בכל הזמנים) ו-5,000 מטר (12 בכל הזמנים). קנדי לעומתו הפך לרץ הראשון בהיסטוריה שירד מ-59 דקות בחצי מרתון שלוש פעמים בשנה (ראס אל חיימה, פראג וגידיניה).

עדיין לא פורסם מי יהיו רצי העילית האחרים שיתחרו בגברים ובנשים בחצי מרתון ראס אל חיימה, אבל כבר ברור שעם השמות הנוכחיים אפשר לצפות לחצי מרתון מהיר מ-59 דקות לגברים ואולי גם לשיא עולם לנשים כי על המסלול הזה כבר נקבעו שלושה כאלה (2011, 2017, 2020).

"עוד לא דנו בזה אבל כמובן שהם יגיעו כדי לרוץ מהר", אומר רוסה, "הנשים כבר השיגו שיא עולם בשנה שעברה ואצל הגברים שיא העולם נראה רחוק יותר (58:01 דק' של ג'פרי קמוורור) אבל יהיו גם עוד רצים טובים שיתחרו. אני חושב שהאתגר יהיה לשבור את שיאי המסלול לגברים ולנשים (שיא המסלול לגברים הוא 58:42 דק' בעוד ששיא המסלול לנשים הוא שיא העולם)".

ימשיך לככב גם ב-2021? ג'ייקוב קיפלימו | צילום מהטלוויזיה

בדיקות קורונה קפדניות לספורטאים

עוד רצה מעניינת שצפויה להשתתף בראס אל חיימה היא שרה הול האמריקאית, שבגיל 37 נהנתה מעונה חלומית עם שיא אישי בחצי מרתון (1:08:18 שע') ומקום שני מפתיע במרתון לונדון שגם בו היא קבעה שיא אישי (2:22:01 שע'). זו תהיה הפעם הראשונה שרצה בכירה מארצות הברית תתחרה בראס אל חיימה, שבדרך כלל מארחת רצי עילית מאתיופיה וקניה. הול תמצא את עצמה על המסלול הזה בעיקר בגלל שלא צפויים מרוצי כביש גדולים ומהירים בארצות הברית בחודשים הקרובים. כעת היא האמריקאית השישית בכל הזמנים בחצי מרתון, כאשר השיא האמריקאי של מולי האדל הוא 1:07:25 שע'.

באופן כללי, נראה שיותר אמריקאים יגיעו השנה לראס אל חיימה, מכיוון שהעיר מאיחוד האמירויות מתמודדת על אירוח של פורמט חדש באתלטיקה – אליפות העולם בריצות כביש 2023 שתורכב מחצי מרתון ומרוץ כביש ל-5 קילומטרים. בדומה למרתון לונדון שהתקיים באוקטובר, חצי המרתון של ראס אל חיימה יהיה בועה עבור ספורטאי העילית וכל המשתתפים יעברו בדיקות קורונה לפני שייכנסו לאיחוד האמירויות וגם לאחר שיכנסו. כל רצי העילית יהיו מרוכזים בבית מלון אחד ויוכלו לשהות רק בו עד לזינוק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג